Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: alaska - 18.09.2011, 18:27:08
-
tein kytkin rempan kun kytkin luisti ja nyt ei toimi enään kuin 1,2 ja pakkivaihde :'( missä vika? apuja
-
säädä se vihteensiirtäjän tanko.
-
yritetty säätää! (siis sitä kulmaa) mikä ilmeisesti ainut säätö koko tangossa?? kummin päin tuo laatikko nyt toimii kun lähtee vaihteen siirtäjän tanko niin onko ylä vai ala asennossa vaihdelaatikossa pieni alue (1,2) vai isoalue (3,4,5) :idiot2:
-
En ole tehnyt remppaa mutta minulle on sanottu että viimeinen mitä pitäs mennä tekemään niin on säätää vaihteen siirtäjää...
olihan tanko irti kun laatikkoa heiluteltu? tietenkin mutta kysyin kuitenkin..
-
Ei kyllä tuohon toiseen 460:ppiin tarvinnut kytkimen ja vaihdelaatikon vaihdon jälkeen säädellä sitä vaihteensiirtäjän tankoa ???
menivät remontin jälkeenkin samalla tavalla päälle kuten ennenkin...
-
sain toimimaan ja toimi noin 3kilometriä ja taas alko oikuttelemaan :-\ 1,2 ja pakki toimii hyvin nyt kolmonen kovalla voimalla survomalla menee sisään :idiot2:
-
................................sen verran laatikko nyt jumissa että 5vaihde ja vapaa löytyvät........... mikä avuksi???
-
Auto montun päälle ja kaverin kanssa tutkimaan, joku siinä vaihteensirtotankosysteemissä kusee, se liikkuu kyllä eteen ja taakse mutta kiertoliikettä siihen ei tule, onko sokka väljä?
Periaatteessa sun pitäis saada käsin pykälät päälle kun oot auton alla ja käsin liikutat sitä karaa joka tulee vaihdelaatikosta sillon ku vaihteensiirtotanko on irrallaan.
Viime jouluna käytettiin koko pakeitti ylhäällä (kone+laatikko) eikä vaihteiston kanssa ollut mitään lisätoimenpoiteitä vaativaa toimintaa öljyjä lukuunottamatta.
-
niinkun juuri olen tuolla kirjoittanut niin sain sen yhteen väliin jo toimimaankin mutta nyt jäi "suuri alue" päälle. jakiertoliikkeessä ei ole ongelmia! melko hyvin tuli tutuksi tuo vehje kun 16.00 aloteltiin tutustumaan tuohon siirto systeemiin ja 01.00 paikkeilla lopeteltiin
-
Ettei sieltä nyt olisi puslat loppu tai se tanko jotenkin vääntynyt... ::)
Ite kun koitin säädellä tuohon turboon sitä tankoa niin ei siinä tehnyt kertaakaan mitään tuollaista, että olis vaan muutama vaihde toiminut. Sellaista siinä oli kun yritti säädellä että välillä toimi pelkästään pakki+4vaihdetta ja välillä kaikki 5 mutta ei pakki. Nyt se toimii niin että pakki menee hyvin päälle mutta 5 vain nostamalla sitä pakkilukkoa :idiot2:
-
ei ei ei ei ei.... vaikka puslat olisi ihan loppu niin ei vaikuttaisi tähän nyt mitenkään! otin vaihteen siirto tangon kokonaan irti ja kun laatikolta tulee se akseli ja vipu siinä ja siitä vetelee vaihteita päälle niin ei mene mikään muu päälle kun 5 eikä akseli liiku ylös päin ollenkaan niinkun kuuluisi! jos löytyy tuollaista vaihdellaatikkoa pistäkää privaa! tänään laatikon irroitus hommaa!
-
helpottaisi myös tieto että minkä mallinen laatikko siellä on, koska näissähän on sekä sähköisellä nopeusmittarilla ja vaijeri lähdöillä olevia laatikoita...
-
Muokkaappas tuohon ekaan viestin otsikkoon malli ja vuosimalli niin voi löytyä joltain ehkä osiakin tai ohjeita...
-
helpottaisi myös tieto että minkä mallinen laatikko siellä on, koska näissähän on sekä sähköisellä nopeusmittarilla ja vaijeri lähdöillä olevia laatikoita...
näytti olevan vaijerilla! laatikko irti mutta kelkka jumissa huomenna sitten kelkkaa laskea niin saa laatikon pois välistä! ja niinkun kattelin että joku muukin oli tehnyt hallin lattialla saman homman niin muuten ihan jees mutta niska on kovilla!
-
näytti olevan vaijerilla! laatikko irti mutta kelkka jumissa huomenna sitten kelkkaa laskea niin saa laatikon pois välistä! ja niinkun kattelin että joku muukin oli tehnyt hallin lattialla saman homman niin muuten ihan jees mutta niska on kovilla!
Löytyisi Oulun seudulla moottorissa kiinni oleva laatikko mutta irti rungosta 1,8 -95 liekkö samanlainen.
-
Löytyisi Oulun seudulla moottorissa kiinni oleva laatikko mutta irti rungosta 1,8 -95 liekkö samanlainen.
Kyllä sen pitäisi olla ihan sopiva kunhan on samalla tavalla vaijerinopeusmittarilla...
-
Ihan sit foorumin hengen mukaisesti jos alatte kauppaa hieroa tehkää se YV:llä tai kierrätyskeskuksen kautta... suosittelen kyllä YV:tä tähän...
-
on foorumin säännöt varmasti hallussa! tuli vaan nyt rekattua tänne volvofoorumillekkin kun tuli tuo pikku rojekti hommattua!
-
on foorumin säännöt varmasti hallussa! tuli vaan nyt rekattua tänne volvofoorumillekkin kun tuli tuo pikku rojekti hommattua!
jep en epäile ja kommenttini oli enemmänkin noille tarjoajille suunnattu.
-
jes! noniin tilanne kun muuttuu niin laatikko on irti ja nyt laatikko pelittää juuri niinkuin vaihdelaatikon kuuluu ja vielä semmoinen edit tähän että en jaksanut aijemmin kirjoittaa että vanha omistaja oli tehnyt kytkin remontin ja sen jälkeen laatikko oli alkanut oikuttelemaan! ostin siis laatikko vammaisena kyseisen vehkeen :hello: mistä johtuu että laatikosta tulevan vaihteen siirtäjän vipu ei liikkunut kun 5 asentoon ja vapaalle ennen kun sain tiputettua laatikon kokonaan pois ja kun käänsin laatikon kyljelleen alkoi taas pelittämään?? tulisi mieleen että joku osa irti laatikossa ja kun kyljelleen käänsi niin siirtyi pois "edestä" :idiot2:
-
hommat jatkuvat taas kun uusi laatikko hommattu kiitoskia kumminkin! ;D
-
noniin taas kysellään fiksuja kun v**utt** jees eli kun kelkan tiputin niin rattiakseli tippui mukana.. nyt ongelmana miten saan sen rattiakselin spooreille ja kelkan nostettua koriin.... alkaa keinot loppumaan! mutta nyt on vaihdelaatikko kiinni :2funny:
-
Ei voi muistaa, vaikka hammastangon vaihdoinkin vuosi sitten, eisiinä silloni ollut mitään ihmeellistä, rattilukko päälle ratin ollessa suorassa ja hammastangossa akselissa on merkkilevy jonka kanssa saa ohjauksen suoraan, eikös se rattiakseli ole teleskooppi, kasaanpainuva?
-
no joo ihan sama! kaikki hommat hanskassa paitsi ratti vinossa ja oikeanpuolen vetari paskana! eli vetaria tarjontaan jos joltain löytyy
-
Hyvä kun luin ketjun, koska aikeissani on tehdä projektiautooni kytkinremppa (eka elämässäni) http://www.elisanet.fi/mikkoleino/volvo
Millaisia neuvoja olisi matkalle? Mitä kannattaa samalla uusia? Stefoja, niveliä, iskari (joka on sohvan pehmeä) tms.
-
Ainakin se moottorin takastefa kannattaa uusia siitä vauhtipyörän takaa.
-
noniin tänään jaksettu taas vähän touhuta saatiin vetari vaihdettua ja sitä rataa..
ongelma ei löytynyt vetarista :idiot2: onko ideoita missä vika kun moottori heiluu kun hullun mulkku ja vaihdekepille asti täristää kunnolla
-
Se jakopään puolella oleva "iskunvaimennin" ja moottorin tukikumit/kumi hajalla....
-
Se jakopään puolella oleva "iskunvaimennin" ja moottorin tukikumit/kumi hajalla....
miksi ennen laatikon vaihtoa ei täristänyt?
-
miksi ennen laatikon vaihtoa ei täristänyt?
aika helpostihan sen kumin tai iskarin, saa hajotettua laatikkoa vaihtaessa tai laitettua väärin ::)...tai sitten se vaimennin on kokonaan irti sieltä ?
242:seenkin kun vaihdettiin öljypohjan tiivistettä, niin hajosi kumpikin koneen tukikumi siitäkin...
-
aika helpostihan sen kumin tai iskarin, saa hajotettua laatikkoa vaihtaessa tai laitettua väärin ::)...tai sitten se vaimennin on kokonaan irti sieltä ?
242:seenkin kun vaihdettiin öljypohjan tiivistettä, niin hajosi kumpikin koneen tukikumi siitäkin...
okei nimittäin tuntui aivan helvetin kovaa tärinää pitää.. tuntuu että kiihdytyksessä auto haluaisi lähteä juuri siihen suuntaan mihin itse haluaa kun rupee heittelemään mutta pysyy kuitenkin lapasessa :-\ pitää toivoa että jäänyt vain irti tai jotain ettei tarttisi laittaa enään penniäkään tuohon p*skaan
-
eihän siihen tarvita kuin yksi löysälle jäänyt moottorinkumi niin varmasti täristää...huonolla tuurilla hyppää koko kone paikaltaan ja särkee muutakin...
mites se vaihdelaatikonkumi, joka on siinä koneen takana ettei se olis irrallaan ?
-
eihän siihen tarvita kuin yksi löysälle jäänyt moottorinkumi niin varmasti täristää...huonolla tuurilla hyppää koko kone paikaltaan ja särkee muutakin...
mites se vaihdelaatikonkumi, joka on siinä koneen takana ettei se olis irrallaan ?
ei ole muistan kyllä kuinka vittumainen se oli laittaa.. :pomo:
-
ei ole muistan kyllä kuinka vittumainen se oli laittaa.. :pomo:
3 noita kumeja muistaakseni on ja kannattaa katsoa, että ovat kunnolla kiinni ja ettei ole hajalla...