Samppasport  Futurez

Econ mittari

  • 26 Vastauksia
  • 5799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puistokemisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Econ mittari
« : 24.01.2012, 19:33:50 »
Sammukksissa econ viisari seisoo keskellä ja kun käynnistää auton,niin mittari laskee hiljaksiin vasempaan laitaan ja kestää siellä....

Mistäköhän tuota toimimattomuuden syytä voisi alkaa metsästämään, ei sillä että olisi suurta merkitystä vaan häiritsee kun muuten tuossa pommissa toimii kaikki (jopa sähkölasit ja -peilit)

s73

  • Vieras
Vs: Econ mittari
« Vastaus #1 : 24.01.2012, 19:44:59 »
jos sen toiminta perustuu alipaineeseen, letku vuotaa jostakin  tai on irti esim. Mittarin takaa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Econ mittari
« Vastaus #2 : 24.01.2012, 20:49:57 »
Sammukksissa econ viisari seisoo keskellä ja kun käynnistää auton,niin mittari laskee hiljaksiin vasempaan laitaan ja kestää siellä....
eikös tuo ole silloin ihan kunnossa, koska samalla tavalla tekee ahtopainemittarikin tuossa allekirjoituksen 460 turbossa ::)

kone sammuksissa on viisari keskellä mittaria ja käynnistäessä laskee vasempaan laitaan, kiihdyttäessä nousee sitten nousee sitä mukaa kun ahdin alkaa ahtamaan..

economymittarihan toimii alipaineella vaparikoneessa ja kyllähän ahtomittareissakin on yleensä alipainepuolikin...

Poissa Puistokemisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Econ mittari
« Vastaus #3 : 26.01.2012, 11:57:23 »
eikös tuo ole silloin ihan kunnossa, koska samalla tavalla tekee ahtopainemittarikin tuossa allekirjoituksen 460 turbossa ::)

kone sammuksissa on viisari keskellä mittaria ja käynnistäessä laskee vasempaan laitaan, kiihdyttäessä nousee sitten nousee sitä mukaa kun ahdin alkaa ahtamaan..

economymittarihan toimii alipaineella vaparikoneessa ja kyllähän ahtomittareissakin on yleensä alipainepuolikin...

no ei toimi ei, lue tuota viestiä tarkemmin ja huomaat että viisari pysyy vasemmassa laidassa kokoajan....


joopajoo pitänee repiä mittari irti ja tutkailla tarkemmin

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Econ mittari
« Vastaus #4 : 26.01.2012, 17:33:07 »
kannattaa tarkastaa myös sinne imusarjalta mittaristolle tulevan letkun kunto...koska tosiaan alipaineellahan nuo yleensä toimivat...

voihan se olla itse mittarikin sökö :P

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Econ mittari
« Vastaus #5 : 26.01.2012, 17:40:28 »
Eikö tuo viittaisi että mittarin toiminta vain on hidasta? Ts. letku tukossa tai mittari jäässä, epäilisin tukosta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: Econ mittari
« Vastaus #6 : 26.01.2012, 17:52:03 »
saattaa olla letkussa vettä tjn.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Econ mittari
« Vastaus #7 : 26.01.2012, 17:52:57 »
saattaa olla letkussa vettä tjn.
Tämä tuli myös itsellä mieleen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Puistokemisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Econ mittari
« Vastaus #8 : 26.01.2012, 18:59:10 »
mistä kohtaa imusarjaa tuo letku lähtee ?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13572
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Econ mittari
« Vastaus #9 : 26.01.2012, 20:25:49 »
jos 4-pisteruisku niin imusarjan päästä mistä mapinkin letku... itellä on pari tulpattua lähtöö siinä päässä joten olettasin että siitä otettas alipaine... siis mulla ei oo mittaria.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Econ mittari
« Vastaus #10 : 26.01.2012, 20:31:46 »
luultavasti se letku lähtee siitä imusarjan päästä, kuten ahtomittarinkin letku ahdetuissa koneissa...vapareissa on yleensä tosiaan kans ainakin 1-tulpattu lähtö siinä päässä... :P

1-letku lähtee ainakin aktiivihiilisäiliölle...

helpointa varmaan selvittää mikä letku menee sinne mittarille ja ottaa sen sitten irti mittarista ja imusarjasta, jonka jälkeen laskee paineilmaa läpi niin lähtee tukokset...
« Viimeksi muokattu: 26.01.2012, 20:33:58 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Puistokemisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Econ mittari
« Vastaus #11 : 26.01.2012, 21:29:31 »
luultavasti se letku lähtee siitä imusarjan päästä, kuten ahtomittarinkin letku ahdetuissa koneissa...vapareissa on yleensä tosiaan kans ainakin 1-tulpattu lähtö siinä päässä... :P

1-letku lähtee ainakin aktiivihiilisäiliölle...

helpointa varmaan selvittää mikä letku menee sinne mittarille ja ottaa sen sitten irti mittarista ja imusarjasta, jonka jälkeen laskee paineilmaa läpi niin lähtee tukokset...
tai sit imee ...

juu ei vaan kiits vinkeistä, pitänee tutustua tarkemmin kun kelit lauhtuu  :)

ja tosissaan on tuo 4-piste ruutta
« Viimeksi muokattu: 27.01.2012, 09:35:00 kirjoittanut Ristus »

Poissa Puistokemisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Econ mittari
« Vastaus #12 : 30.01.2012, 20:29:05 »
nonii, letku on katkastu tulipellin juuresta *tumppuun->

imusarjan päästä lähtee kolme letkua, yksi mapille toinen hiilisäiliöön,kolmas venakoppaan (takapuolelle) ja yhtään vapaata lähtöä ei siis ole....elikkäs oisko ideoita mihin tuota tulipellistä katkennutta letkua kannattaa yrittää sijoittaa pienen jatkoksen jälkeen  :idiot2:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Econ mittari
« Vastaus #13 : 30.01.2012, 20:37:30 »
Mites se mittari voi toimia jos letku ei ole kiinni?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13572
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Econ mittari
« Vastaus #14 : 30.01.2012, 21:31:27 »
seuraa sitä venakopan takapuolelle menevää se lie se mittarin katkennut letku
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Ateho  Elekma