Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

440 1.7 automatic ongelmia

  • 29 Vastauksia
  • 6501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
440 1.7 automatic ongelmia
« : 12.04.2012, 09:35:19 »
juu eli 1990 440 1.7l automatic ajettu 89000km on alkannut nykimään välillä kun sillä ajaa. Ja toinen outo ominaisuus mitä on tullut on että kun esim on ajannut esim kauppaan ja sen jälkeen yrittää käynnistää autoa niin se ei sano mitään kun avainta kääntää, tapahtuu ainoastaan kun moottori on lämmin  :(

onko muilla ollut vastaavia ongelmia tai olisko jotain helppoja ratkaisuja?

perjantaina olis tarkoitus vaihtaa tulpat kattoo läpi tulpanjohdot ja putsata throttle bodyn.

olis tarkoitus laittaa auto kuntoon (+ vähän ruostehommia eli pikku entisöinti) ja viedä se mökille Loviisaan kesäautoksi. auto on joskus 1990 ostettu uutena isoäidille ja ollut nyt muutaman vuoden mun äidin käytössä. nyt tuli uusi auto hankittua äidille ja 440 siirtyy osaaika eläkkeelle jonka jälkeen museorekisteriin kun ikä tulee täyteen  :)
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #1 : 12.04.2012, 09:41:57 »
starttaamattomuuteen olis kaksi teoriaa tarjolla eka olis että startti on vaan tullu tiensä päähän, tosin noilla kilsoilla tuntuu vähän epätodelliselle... toinen teoria on että automaatin vaihteenpäällä olotunnistus kytkin temppuilee ja ei anna startata autoa.

Ainakaan uudet tomaatit ei käynnisty jos vaihde päällä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #2 : 12.04.2012, 10:06:25 »
starttaamattomuuteen olis kaksi teoriaa tarjolla eka olis että startti on vaan tullu tiensä päähän, tosin noilla kilsoilla tuntuu vähän epätodelliselle... toinen teoria on että automaatin vaihteenpäällä olotunnistus kytkin temppuilee ja ei anna startata autoa.

Ainakaan uudet tomaatit ei käynnisty jos vaihde päällä.

kylmänä lähtee aina käyntiin talvellakin tais olla -25 ja lähti kun palmun alta! Voisko olla mahdollista että virtalukko on tullut tiensä päähän?

 sinäänsä huvittavaa että auto lähtee käytiin ihan sama onko P-N-D-3-2 silmässä  :buck2: pitäisi vissiin ainoastaan käynnistyä P tai N asennossa!?
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #3 : 12.04.2012, 10:24:49 »
Virtalukkon pohjakin on yks syyllinen kyllä... olis halvin kaikista kokeilla.

Minä ite en ole automaatti yhteensopiva joten niiden toiminnoista en uskalla ottaa kantaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #4 : 13.04.2012, 16:49:17 »
hoi, montas litaa öljyy tällaiseen 1.7 menee? vai lukeeko ihan manuaalissa?
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #5 : 13.04.2012, 17:30:46 »
hoi, montas litaa öljyy tällaiseen 1.7 menee? vai lukeeko ihan manuaalissa?
5.3 litraa menee moottoriin...

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #6 : 14.04.2012, 01:28:45 »
okay, thänks! aika paljon memee öljyä näin pieneen moottoriin! verrattuna että capricen veekasiin 305 (5l) menee noin 5 litraa  :o
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #7 : 14.04.2012, 02:18:43 »
okay, thänks! aika paljon memee öljyä näin pieneen moottoriin! verrattuna että capricen veekasiin 305 (5l) menee noin 5 litraa  :o

1,8 juopottelee näissä 6,5 l jos meinaa täyteen saada  ;)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Akron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #8 : 14.04.2012, 12:27:30 »
Itellä teki B18U kone samaa, eli ei sanonu mitään ku käänsi startille. Joskus kylmänäkin, mutta useimmmiten lämpimänä. Startin vaihdon jälkeen on toiminu aivan hyvin. Ei oo kertaakaan temppuillu.
Volvo 440 '94 B18U

AV64

  • Vieras
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #9 : 14.04.2012, 20:08:51 »
Itellä teki B18U kone samaa, eli ei sanonu mitään ku käänsi startille. Joskus kylmänäkin, mutta useimmmiten lämpimänä. Startin vaihdon jälkeen on toiminu aivan hyvin. Ei oo kertaakaan temppuillu.
samanlaista mun 1.8 teki uusi startti ja nyt ei ole kiukutellut.
maksaa 85€ joukon autossa treella.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #10 : 15.04.2012, 00:50:20 »
1,8 juopottelee näissä 6,5 l jos meinaa täyteen saada  ;)
alfamerin mukaan edes 2.0 koneeseen ei menisi noin paljon öljyä...

1994 jälkeen tehtyihin 2.0 moottoreihin menee tuon mukaan 5.7 litraa ja alle 1994 valmistettuihin tuo 5.3...sekä jälkeen 1994 valmistettuihin 1.6, 1.7 ja 1.8 koneisiin menee 4.6 litraa ja alle 1994 tuo 5.3...

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #11 : 15.04.2012, 01:13:04 »
Kuuntele jos bensapumppu käy!
Sen kuulee suht hyvin kunhan kerran "oppii kuulemaan" mitä pitää kuunnella.

En tiedä miten pumppu tuossa on mutta uudemmissa volvoissa pumppu käy 2 sek kun käntää virran 2 asentoon (radio asento).

jos pumppu käy vain kun moottori on käynnissä niin kokeile starttikaasua.
jos silloin lupaa että starttaisi niin sulla on kipinää ja silloin pumpun toiminta ehkä huono.

jos pumppu ei käy koskaan niin kaiva se pumpun esille.
veikkaisin että se on takaluukussa tai takapenkin kohdalla.
Sitten kaveri mukaan varovasti naputtamaan pumppu samalla kun pyörität starttia.
pumppu "hirttää" kiinni kun se on hajoaamassa mutta lähtee käynttin kunhan se saa pienen tärinän.

Öljyistä... jos koneseen menee paljon öljyä niin hyvä niin :)
ompahan enemmän tavaraa mikä kerää likaa ja kosteuutta  ym mikä koneessa tulee käytön mukaan.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 01:19:20 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #12 : 15.04.2012, 01:45:23 »
ainakin tuossa 2.0 koneisessa käy bensapumppu kans pari sekuntia kun kääntää virrat päälle...turbossakin taitaa olla sama juttu...

kuulee kyllä selvästi kun se surisee...

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #13 : 15.04.2012, 02:12:53 »
alfamerin mukaan edes 2.0 koneeseen ei menisi noin paljon öljyä...

1994 jälkeen tehtyihin 2.0 moottoreihin menee tuon mukaan 5.7 litraa ja alle 1994 valmistettuihin tuo 5.3...sekä jälkeen 1994 valmistettuihin 1.6, 1.7 ja 1.8 koneisiin menee 4.6 litraa ja alle 1994 tuo 5.3...

No, mulla o justkohta Valvolinen vaihto uusiin eessä, niin kerron sitte jos muisti pätkii - mähän oon tohon vain 21v öljyjä vaihtanu .....  :P

Noi alfa-lavalit sitte taas on mulle aikas kaukana "raamatunsanasta" - mä katon Datalta, jos tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 02:17:44 kirjoittanut patera »
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #14 : 15.04.2012, 02:19:00 »
Paskat mä alfa-lavaleista, jos meinaan suodattimen kanssa saada öljypinnan MAX-merkkiin, nii koneeseen valuu tasan 6,5 l Valvolinea.
Mä oon tohon vain kohta 21 v vaihtanu öljyjä, joten eiköhä se tiedossa ole.
Vm*91 siis kyseessä.
Tästä edes pitkä aika ole kuin vaihdoin tuohon 2.0 isolohkoon öljyt, eikä ihan 6 litraa kyllä mennyt ::)

tuo 945 R6 dieseliinkin menee öljyä noin 7 litraa...siinäkin kuitenkin on öljynjäähdyttimet keulassa...

Noi alfa-lavalit sitte taas on mulle aikas kaukana "raamatunsanasta" - mä katon Datalta, jos tarvetta.
en tainnut mainita missään että mitä alfameriin on kirjoitettu on 100% varmaa...varmaankin ovat lähinnä suuntaa antavia...
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 02:20:59 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Futurez  Kulkukoira