Tuli parit RVS (vai VRS...?) erät lisättyä konneeseen ja nyt parin tuhannen kilsan jälkeen mittasin paineet tulppienvaihdon yhteydessä. Kolmessa sylinterissä paineet 13-13,5 baria, mutta ykkösessä 14,9.
Ennen em. käsittelyjä alhaisin paine oli 11,5. Ykkös-sylkkää ei silloin mitattu. Lukemat on noin-arvoja: pysäytin mittaukset akkua säästääkseni ehkä liian aikaisin. Eli kerrotut arvot on tyyliä "vähintään".
Tulpat vaihdoin, kun kulutus nousi 7,5 litraan ja koitan etsiä syytä. RVS:n olisi pitänyt vaikuttaa juuri toisinpäin. Muuten aineen lupaukset tuntuvat toteutuneen: kone kehrää tyytyväisenä.
Oppaan mukaan korkein bar saa olla 13. Pitääkö ylityksestä huolestua?
Entä tuo ykkösen n. 15 baria? Voiko siellä joku paikka antaa periksi tuona takia?