KL-varaosat  Race.fi

Päästöjen rukausta

  • 23 Vastauksia
  • 6277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #15 : 01.02.2011, 21:29:50 »
No voihan sen kokeillakin sillä ehjällä katilla ja vielä kun se "uusi" katti ei maksa mitään ;)

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #16 : 02.02.2011, 15:57:56 »
No, tämähän sitten vähän monimutkastui. Molemmissa on ihan erilaiset katit. Joutuu kai vaihtamaan koko putken pakosarjasta kattiin asti (mikäli nyt edes sopivat keskenään, 440 on 1,6 koneella).

Toinen vaihtoehto olisi pistää jokin putken supistaja ennen kattia, mutta moinen mahtaa kerätä karstaa kivasti.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #17 : 02.02.2011, 16:02:43 »
Milläs koneella se sun auto oli ?, jos B20F tai B18U niin niissä on katti muhvilla/laipalla ja muissa pelkästään laippa/laippa.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #18 : 02.02.2011, 16:10:39 »
Tua B16F oli molemmissa päissä laipalla, B18U taas on joku oma patentti ilmeisesti koko putki. Kiinnitys etuputkeen laipalla jonka jälkeen yhteen hitsattua putkea muhvin sijaan. Eihän siinä mitään jos hitsata tarttisi putkea yhteen, mutta kun laipatkin ovat tyystin eri kokoisia. Hiukan patentoimiseksi taitaa mennä mutta eiköhän ne kiinni saa, jos ei muuten niin rälläköimällä laipat hitoille.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #19 : 02.02.2011, 17:17:28 »
B18U pitäisi olla kyllä etuputkesta muhvilla ja loppuputki laipalla :P

B16F on juuri noin että molemmat päät laipalla.

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #20 : 02.02.2011, 17:56:59 »
B18U pitäisi olla kyllä etuputkesta muhvilla ja loppuputki laipalla :P

Öh, onko tässä siis vielä kaiken lisäksi ollut väärinpäin toi katti :D
Etuputki oli laipalla ja takaa hitsattu, mutta oletettavasti ollut muhvin paikka.

Hiukan säätämistä tosiaan kun noi laipat on niin eri kokoiset, pultinreikiä ja tiivisterenkaita myöten. Taitaa jäädä hommat tältä illalta kun vilustutin itseni, mutta huomenissa pitää varmaan rälläköidä vanhasta laippa irti ja laittaa se ehjään kattiin.

Eihän lambda muuten estä pahasti pakokaasujen kulkemista? Nimittäen tän jälkeen mulla on kaks lambdaa putkessa ;) Nyt oli pakoputkessa ennen kattia ja ehjässä katissa on vielä omansa. Katin lambdan ajattelin jättää kytkemättä kun johdotuskin on kai täysin erilainen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #21 : 02.02.2011, 18:37:42 »
Ei kun p*rkele se meneekin niin että etuputki laipalla ja takaosa muhvilla.

Muistin väärin koko homman :D

Poissa scoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #22 : 04.02.2011, 17:51:21 »
Noniin, päivitetäänpä tämäkin ketju loppuun.

Mittauksessa käyty (ja ohessa katsastuksessa), uusi katti hoiti homman. Vanhasta helisi kivasti kennostoa ulos kun sitä ravistelin.
HC:t tipahtivat todella reilusti, lambdan kanssa oli vähän vielä taistelua kun kuulemma vuotoa putkessa, mutta meni onneksi läpi silti. Pakokaasua ei näy tulevan mistään kohtaa joten lieneekö vuoto sitten pakosarjassa, ei jaksa miettiä enää kun viikon tapellut tuon pommin kanssa :D

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Päästöjen rukausta
« Vastaus #23 : 22.09.2011, 16:07:38 »
Noniin, viime vuoden, rahallisesti maailman kaatavan remontoinnin jälkeen tällä kertaa leimalla ei sitten oillutkaan muuta vikaa kuin päästöt.
Pakosarja halki ykkösen laipan juuresta, murtuma kiertää koko putken ja imee ilmaa välistä sen verran että menee päästöt sekaisin.

Peltisatsi, aiemmin jossain kehuin että tässä olisi olltu valurautainen mutta se ei sitten ollutkaan niin, vaan peltisatsi. Miten hankala on tuon hitsaaminen, vai kokeilenko pakoputken paikkauspaskalla saada vuodon niin pieneksi että saan edes leimalta sen nyt läpi ja metsästelen toisen pakosarjan sitten aikanaan jostain? Hommaa kun hankaloittaa se että B16&B18 koneissa on erilaiset pakosarjat, tässä on kahdella putkella meno ekaan laippaan joka on jo konehuoneen puolella, siis 4-2-1.

HC = 216
CO2 = 9
CO = 5
O2 = 2,5
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 16:09:33 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo