RallyBaron  Samppasport

460 vs 440 jarru asiaa

  • 25 Vastauksia
  • 8853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
440 jarru asiaa
« Vastaus #15 : 17.03.2011, 22:10:38 »
pitäs eteen uusia jarrupalat mutta mitkä kun vaihtoehtoja on monta ja kaikki erikokosia mistäpä tiädän minkäkokosta pitäs olla?
-
Jarrupalat Volvo 400-sarja

    * 440 88->?12.88? (95mm kapea, ->al nro EKC6386) [1988-1996]
-

Jarrupalat Volvo 400

    * 440/460 ?1.89?->96 (110mm leveä, yleisempi, ei ABS/Turbo) [1987-1996]
    * ABS 89->96 Eteen jos Lucas/vakiolevy (110mm kapea) [1989-1996]
-
-
Jarrupalat Volvo 400s ABS/Tbo

    * ABS 3.91->96 Eteen jos ATE/JÄÄHD levy (151mm leveä) [1991-1996]
    * Turbo 89->96 Eteen [1989-1996]
    * 480 91->96 Eteen (151mm leveä) [1991-1996]
-
-
ja absit on ja 95 vm (en oo hirveesti etujarruja vaihdellu omaan mutta muiden autoihin kyllä)
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 22:15:55 kirjoittanut Mursu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #16 : 17.03.2011, 22:25:22 »
No sittenhän se on tuo jäähdytettyihin levyihin jos on jäähdytetyillä jarrulevyillä olevat ABS jarrut

*ABS 3.91->96 Eteen jos ATE/JÄÄHD levy (151mm leveä) [1991-1996]

ja jos tavan levyt niin sitten:
* ABS 89->96 Eteen jos Lucas/vakiolevy (110mm kapea) [1989-1996]

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #17 : 18.03.2011, 14:48:56 »
ja jos tavan levyt niin sitten:
* ABS 89->96 Eteen jos Lucas/vakiolevy (110mm kapea) [1989-1996]
Jos on rummut takana niin ei oo edessä jäähytettyjä joten tuo jää ainooks vaihtoehdoksi...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
440 kylmänäajelu
« Vastaus #18 : 27.03.2011, 19:00:16 »
töihin on vaa vähä alta 1kilometri ja meen autolla töihin eikä se oo koskaan lämmitykses niin mitähän tommonen kylmänäajelu tekee ajanmittaan moottorille?

E: pistän tämän tähän samaan kun en viitti joka kysymykselle tehä uutta topikkia :)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 kylmänäajelu
« Vastaus #19 : 27.03.2011, 20:21:43 »
töihin on vaa vähä alta 1kilometri ja meen autolla töihin eikä se oo koskaan lämmitykses niin mitähän tommonen kylmänäajelu tekee ajanmittaan moottorille?

E: pistän tämän tähän samaan kun en viitti joka kysymykselle tehä uutta topikkia :)
pitäs ehkä tehdä semmonen yleisiä kysymyksiä topiceja mutta toistaseks tehdään tymiltäkin tuntuville oma topici, olkoon tämä tässä.

Mutta kysymykseen vastaten jos et heti lähde ajamaan vaan annat käydä esim kun putsaat ikkunoita niin vaikutus on mitätön koska öljy kerkeää lähteä kiertämään lämmetessään. tietenkin jos on jotkut megapaskat öljyt koneessa niin silloin voi nokka kulua ja venttiilit, mutta ei mitään mikä ei tulisi muutenkin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #20 : 27.03.2011, 20:26:53 »
jos lasit on jääs nii annan auton käydä samalla ku krapaan ikkunoita mutta jos ei oo niin lähden heti ajamaa mutta tuli vaa miäleen kun tänää lähdin töistä niin auto täristi hirveesti ja tuntu ettei käy kunnolla ja kun kolmosen laitto sisää nii alko nykiä mutta pualivälis matkaa alko käymää normaalisti

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #21 : 27.03.2011, 20:28:51 »
ihan normaaleja kylmän koneen juttuja... menee vähän kuin ryyppypäällä kylmänä nämä, sullahan oli se yksipisteruisku niin se vielä selvemmin oireilee tämän "ryypyn" kanssa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #22 : 17.04.2011, 11:57:02 »
Oletuksena tietysti että ovat kunnossa. Vaijeriongelmia (lähinnä jäätymistä) on molemmissa jarrutyypeissä. Alkuperäiset vaijerit toimii moitteetta talvikelissäkin.

Niinkö?
Motonetistä ostin ihan ScanTech:n pusseissa käsijarruvaijerit, marraskuusta huhtikuuhun eli 5 kuukautta 7000km ja tässä tulos:

Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #23 : 18.04.2011, 00:05:34 »
vähä kovempi kumiseos halkee kovas pakkases kun vetää vivusta mutta tuan voi varmaa välttää jos tohon kumin päälle sipasee vaseliinia talveksi

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #24 : 18.04.2011, 00:13:33 »
vähä kovempi kumiseos halkee kovas pakkases kun vetää vivusta mutta tuan voi varmaa välttää jos tohon kumin päälle sipasee vaseliinia talveksi

Kyllä se nyt vain on niin että varaosatoimittaja / valmistaja vastaa tästä, täytyy kydä motonetin tiskillä kuvamateriaalien kanssa ja keskustella aiheesta. HEillä kuitenkin on hyllyssä tarvikekumeja jotka sopii tuohon, en haluaisi vaihtaa vaijereita kokonaisuudessaan koska se on aika iso uraka eikä tätä kohdetta käytetty korjaamolla josta kuittikin olisi korvausten hakemista varten. Toinen kysymys on se että paljonko tuo vaijeri on ottanut paksaa sisäänsä, pitääkö apteekista hakea neularuisku jolla täyttä koko vaijeriputki glykolilla.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 00:15:06 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 vs 440 jarru asiaa
« Vastaus #25 : 23.04.2011, 21:08:08 »
Niinkö?
Motonetistä ostin ihan ScanTech:n pusseissa käsijarruvaijerit, marraskuusta huhtikuuhun eli 5 kuukautta 7000km ja tässä tulos:

http://juniku.no-ip.org/share/volvo/400handbrakecable.JPG

Kyllä. Alkuperäisistä ei kumet happane heti eka talvena. Ongelmat vaikuttaa hyvin tutuilta, tosin itselle jo vuosien takaa. Eipä ole tarvikekumeissa paljon laatu muuttunut.

Lainaus käyttäjältä: j_tapio - volvolandia.com
Jotain 60e nurkissa olivat kpl, hiukan päälle 100e:een sain tingittyä parin. Aikansa niitä 18e tarvikevaijereita jaksoi vaihdella (joka katsastukseen), nyt ei ole tarvinut viimeiseen 3 vuoteen kajota ollenkaan. Tarvikevaijereissa ei kestänyt ne takapään haitarisuojakumet yhtä katsastusväliä kun jo olivat aivan haperoina.

Lainaus käyttäjältä: j_tapio - volvolandia.com
tarvikevaijereissa ei ehkä ois mitään vikaa mutta suojakumit kun menee rikki niin vaijereihin pääsee vettä ja ne ei enää talvella palauta vaan jäätyy jumiin. Kokeiltu on monenlaista viritystä. Yhteen aikaan siitä satulankulmalta roikkui 15cm vaijerinpätkä josta oli helppo käydä käsin nykäisemässä renkaan takaa jarru auki jos se jäi laahaamaan. Palautinjousien uusimista kokeilin, ei vaikutusta. Tein täydellisen huollon satuloihin (myös käsijarruakseliin), ei vaikutusta. Katkaisin vaijereista päätylenkit irti ja vedin kuoret erilleen, pesin rasvat pois ja vaihdoin tilalle ohuet teflonöljyn (-40c), kokosin takaisin uusien haitarikumien(ETRA) kanssa ja liitin vaijereiden päihin sellaiset puristettavat rengassakkelit, toimi lopputalven hyvin mutta tökkäs taas seuraavassa katasastuksessa laahaukseen..

 

Autoracing  KL-varaosat