Autoracing  KL-varaosat

voisiko joku auttaa. kaasunkanssa ongelmia volvo 440 1.8i vm95

  • 20 Vastauksia
  • 6811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Tuota samaa tyhjäkäyntimoottoria on tosiaan monissa autoissa joissa on käytetty samaa ykspiste motrokkia.

Mutta itse vikaa lähtisin ensin penkomaan niistä alipaineletkuista. Onko kaikki letkut ehjät ja kiinni? Kaks letkua menee sinne mappianturille, vänkärinpuolelle, tuulilasin alareunaan. Nämä kannattaa käydä huolellisesti läpi, niiden rikkoutuminen saa aikaa mitä ihmeellisempiä käyntihäiriöitä.

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
nyt on toinen tyhjäkäynti moottori eikä vika ollutkaan siinä :( no ei se mitään sen voi sulkea pois.. ja mulla itellä kävi kanssa mielessä se map anturi. tarvii tarkistaa itse anturi ja se letku mikä siihen menee :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Jos katsotaan autoa kuskin pukilta, niin olikos siinä moottorin oikealla puolella takaosassa se moottorin nostokorva, siitähän menee johtosarja vierestä ja taitaa olla myös maajohto siinä nostokorvassa kiinni..  niitä kannattaisi koittaa heilutella ja tutkailla, josko olisi hinkkautunut..
En nyt silleen tiijä, mutta jokin hyvin kaukainen muistikuva olisi tuollaisesta viasta... joskaan en ole yhtään varma, että oliko edes sama moottori.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Volvolandian puolelle kirjoittelin aikanaan samantyyppisestä ongelmasta, joka korjaantui vaihtamalla kaasuläppäyksikön potentiometrilevy, joka oli käytössä kulunut pinnoiltaan puhki. Antoi sitten väärää tietoa eculle, joka taas ohjasi tyhjäkäyntimoottorin jäämään välillä jumiin ja kierrokset tappiin. Lisäksi ko. auto ei meinannut välillä pitää tyhjäkäyntiä, ja sammui kun jalan nosti kaasulta. Joten ongelmat oli moninaiset, mutta yhtäkaikki tuosta levystä johtuvia.
Minulla on huuto.netissä myynnissä parhaillaan täydellinen B18U 1,8 i moottorin kaasuläppäkotelo kaikkine osineen, mm. tyhjäkäyntimoottori, ruiskusuutin, imuilmanlämpöanturi ja kaasuläppäpotentiometrilevy. Kohdenumero 171860687, joten jos kiinnostaa, niin sieltä sen saa. Voin jo kokemuksesta kertoa, että pelkkää potikkalevyä et saa mistään uutena, et edes siniseltä tiskiltä :(
Kannattaa toki ensin tarkastaa nuo yleisimmät, eli huonot johdot, niiden liittimet, imuilmavuodot ynnä muut.
Vikakoodin lukemisestakin voisi saada viitettä.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
kiitos neuvosta,, olen lukenut koodit mutta antaa vai 1-1-1 eli ei vikaa :(

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
eilen huomasin kun käytin autoa tyhjäkäynnillä niin että lämmöt oli puolessa välissä niin ei jättänyt kaasua huutamaan..  :(

 

KL-varaosat  Race.fi