Ateho  Elekma

Kaasuläppä V70 2,5T 2004

  • 47 Vastauksia
  • 4755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« : 04.10.2019, 12:33:50 »
Moi.
Tänään kesken normiajon "moottorin teho alentunut" -herja. Startin jälkeen toimii taas n. 200m ja sitten sama.
Kiinalaisella OBD lukijalla koodit P2108 ja P0638, lienee siis kaasuläppäkotelo hajalla.

Jos nyt vaihdan sinne esim Boschin vastaavan niin tarviiko käyttää ohjelmoitavana?
Sinisellä lienee osa ~700€, tarvike alle 300€
Vai onko näitä puhdistamalla tai muuten korjailtu?


Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #1 : 04.10.2019, 17:23:19 »
Puhdistamista kannattaa ainakin kokeilla ennen uuden osan ostamista. Ohje: http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=189
Volvo S80 2003 2.4T
edellinen: Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #2 : 04.10.2019, 17:29:06 »
Moi.
Tänään kesken normiajon "moottorin teho alentunut" -herja. Startin jälkeen toimii taas n. 200m ja sitten sama.
Kiinalaisella OBD lukijalla koodit P2108 ja P0638, lienee siis kaasuläppäkotelo hajalla.

Jos nyt vaihdan sinne esim Boschin vastaavan niin tarviiko käyttää ohjelmoitavana?
Sinisellä lienee osa ~700€, tarvike alle 300€
Vai onko näitä puhdistamalla tai muuten korjailtu?

Hi
Varmasti oikean vianmäärityksen saat vain Volvon omalla ohjelmalla tehdyllä diaknoosilla,nuo kiinalaiset "hung hang" lukijat on yhtä tyhjän kanssa.
,,,ei noissa tuon vuosimallin kaasuläpissä ole kyllä pahemmin ongelmia ollut
alkup Bosch läppä pitäisi olla kärryssä.
voi sitä läppää kyllä putsailla ja jos putsatessa näyttää,että läppä jumittaa karstan vuoksi,sekä ei sulkeudu tiiviisti niin tästä on hyvä aloittaa korjaus.
,,,tuohon kaasuläpän putsaukseen toimii hyvin jarrukleaner ja pensseli
putsaa myös ilmamäärämittari,mutta älä koske siihen mekaanisesti vaan sumuttele jarrukliineriä molemmin puolin.

Tsemppiä
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #3 : 04.10.2019, 18:13:12 »
Ok, raportoin sitten miten kävi. Kiitos.

Edit: Enpä maininnut että kone käy siis todella huonosti heti kun herja tulee näyttöön ja nämä vikakoodit ilmestyvät. Juuri ja juuri pysyy käynnissä, samalla kuuluu ajoittaista kurlutusta läpän suunnalta.. jollain tapaa vaikea ajatella että lika tekisi tämän on-off vian. Tyhjäkäynti on aivan tasaista kunnes vika päällä. Olen ymmärtänyt että likaisuus aiheuttaa vain vaeltavaa tyhjäkäyntiä. No, käytän merkkipajalla koodinluvussa ~viikon päästä..
« Viimeksi muokattu: 04.10.2019, 19:47:07 kirjoittanut timo70 »

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #4 : 14.10.2019, 17:35:57 »
Noniin läppävika poistettu  :)

Kiinanlukija oli oikeilla jäljillä, Vidalla koodi P1603, ECM-91A7 Throttle unit, internal fault.
Ja arvot näytti siltä ettei putsaamalla parane, uusittiin siis.
Korkkaan vielä vanhan kunhan ehdin ja tutkin mikä sieltä petti.

Luottokorjaamoni oli sitä mieltä että vähemmän näissä Boscheissa vikoja on kuin marelleissa, mutta muutamia on jouduttu vaihtamaan kun putsaus ei ole riittänyt.

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #5 : 14.10.2019, 18:23:24 »
Purinkin sen samantien "internal fault" löytyi.
Halpismuovirattaita, joita ei mistään saa..
Läppä liikkuu käsin hyvin ilman putsausta eikä jumita yhtään, eli 300000km on tehnyt muoville temput.












Poissa hohvu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #6 : 14.10.2019, 19:14:59 »
Noniin läppävika poistettu  :)

Kiinanlukija oli oikeilla jäljillä, Vidalla koodi P1603, ECM-91A7 Throttle unit, internal fault.
Ja arvot näytti siltä ettei putsaamalla parane, uusittiin siis.
Korkkaan vielä vanhan kunhan ehdin ja tutkin mikä sieltä petti.

Luottokorjaamoni oli sitä mieltä että vähemmän näissä Boscheissa vikoja on kuin marelleissa, mutta muutamia on jouduttu vaihtamaan kun putsaus ei ole riittänyt.
paljon läppä kustanti?

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #7 : 14.10.2019, 19:27:00 »
Läppäkotelo näyttää olevan +-300€, riippuen paikasta.

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #8 : 14.10.2019, 21:32:00 »

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #9 : 17.10.2019, 13:11:07 »
Lähtikö kotelo kivasti auki - ja kiinni? Kyllähän tuollaisia rattaita voi tehdä uusiakin joten olisiko tässä korjausmahdollisuus.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa timo70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #10 : 17.10.2019, 13:24:15 »
Helposti, 6kpl metallisia jousiklipsejä.
Sama kävi mielessä, joku kun tekisi vaikka messinkirattaat tuonne niin kestäisi maailman tappiin.
Eikä ole vain Volvon ongelma, hyvin samalaisia käytetään laajalti eri merkeissä.

Poissa anryilijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #11 : 21.11.2019, 22:16:04 »
Täällä potilas s60 vm. 07. ajettu 160t. Samat oireet ,kuin em. palstalaisella. Tilattu uusi Bosch kaasuläppäkotelo Saksanmaalta, OEM numerot samat, kuin alkuperäisessä, vain Volvo nimi siitä puuttuu. Vaihdon jälkeen toimii normaalisti. Aika äkkiä nuo muovirattaat menee, ois hyvä sauma jollekin messingistä valmistaa, Joskus on ne "hiilet" siitä läpän akselilta menneet. Mitä esim. Miksu tai muut ammattitekijät mieltä, pitäisikö käyttää softaamassa, kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti.  Ennen vikaa, aikamoinen sirinä, pärrääminen kuului läpän seutuvilta. Nyt on melko hiljainen. Ja se öljyloukku kannattaa samalla vaihtaa, käynti ja luotettavuus paranee huomattavasti. :o :idiot2:

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #12 : 22.11.2019, 08:01:28 »
Tuota koteloa ei ainakaan ole putsattu, likainen kuin mikä  :D

Purinkin sen samantien "internal fault" löytyi.
Halpismuovirattaita, joita ei mistään saa..
Läppä liikkuu käsin hyvin ilman putsausta eikä jumita yhtään, eli 300000km on tehnyt muoville temput.












Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #13 : 16.12.2023, 01:27:28 »
Nyt toi oma sohlo teki samat koodit, P2108 + P0638. Läppä on putsattu reilu vuosi sitten. Alkoi aaltoilevana nykimisenä, sitten tuli tauluun vanha tuttu ilmoitus "Moottorin teho alentunut". Veto loppuu, käy nätisti tyhjää, mutta ottaa max 1500 rpm ja automaattihan hyytyy noilla kierroksilla ensimmäiseen mäkeen, muitten jaloista pois nilkuttaminen on vaikeaa. Sammuksiin-käyntiin muutaman kerran, niin tokeni hetkeksi. Sitten ennennäkemätön ilmoitus ruutuun "Moottorinohj. vaatii huoltoa". Käyttäytyy edelleen ihan samalla tavalla, ei vetoja, max 1500 rpm. Sitten tokeni, vikavalo jäi ruutuun, mutta toimii normaalisti ja lopulta vikavalokin sammui. Kotona lukaisin nuo koodit ja nollasin pois.

Jos lähtis asiaa lähestymään polkimen suunnalta, kun läppää on jo kertaalleen rassattu. Minkälainen rakenne ja missä polkimen asennon tunnustelija on?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Kaasuläppä V70 2,5T 2004
« Vastaus #14 : 16.12.2023, 06:31:37 »
Nyt toi oma sohlo teki samat koodit, P2108 + P0638. Läppä on putsattu reilu vuosi sitten. Alkoi aaltoilevana nykimisenä, sitten tuli tauluun vanha tuttu ilmoitus "Moottorin teho alentunut". Veto loppuu, käy nätisti tyhjää, mutta ottaa max 1500 rpm ja automaattihan hyytyy noilla kierroksilla ensimmäiseen mäkeen, muitten jaloista pois nilkuttaminen on vaikeaa. Sammuksiin-käyntiin muutaman kerran, niin tokeni hetkeksi. Sitten ennennäkemätön ilmoitus ruutuun "Moottorinohj. vaatii huoltoa". Käyttäytyy edelleen ihan samalla tavalla, ei vetoja, max 1500 rpm. Sitten tokeni, vikavalo jäi ruutuun, mutta toimii normaalisti ja lopulta vikavalokin sammui. Kotona lukaisin nuo koodit ja nollasin pois.

Jos lähtis asiaa lähestymään polkimen suunnalta, kun läppää on jo kertaalleen rassattu. Minkälainen rakenne ja missä polkimen asennon tunnustelija on?

Auton vuosimalli? Boschin kaasuläppä? Paljon ajettu? Mitä vikakoodeja antaa Vidalla?

Omaan ex-seitenkymppiseen vaihdoin kaasuläpän aikoinaan, n. 300tkm ajettuna. Antoi OBD-Bluetooth palikalla ja Torque-sovelluksella mm. kaasuläpästä (joku Pxxxx) vikakoodin. Vida sitten kertoi vian olevan kaasuläpässä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Elekma  Autoracing