Futurez  Kulkukoira

242 M50

  • 23 Vastauksia
  • 12688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #15 : 09.03.2016, 08:59:48 »
Fiksun näköset moottorin kiinnikkeet.
Mistä hankit noi poly(?)puslat niihin?
Meneekö e36 öljypohja suoraan kiinni vai joutuko muokkailee?
Mitkäs on tehotavoitteet, kestäis viinalla ahtaa vissii ihan kivasti  ::)
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #16 : 09.03.2016, 11:25:39 »
Fiksun näköset moottorin kiinnikkeet.
Mistä hankit noi poly(?)puslat niihin?
Meneekö e36 öljypohja suoraan kiinni vai joutuko muokkailee?
Mitkäs on tehotavoitteet, kestäis viinalla ahtaa vissii ihan kivasti  ::)

Noi puslat tilasin englannin eebayn kautta ja ovat välikoppa escortin lehtijousen poly puslat  ;D maksoivat joitain kymppejä ei pysty enää muistamaan.

Tekniikka paketti menee paikalleen ilman muokkauksia, omavalmisteisilla moottorinkorvakkeilla ja laatikonpalkin muokkaamisella.

Alkuun mennään ihan vakio kuntoisella moottorilla ja viinalla. Kai se 400 heppaa sieltä  sillä suurinpiirtein 1 baarin ahdolla tulee. Ahdinhan riittää sinne +800 heppaan mitä ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa lähdetään metsästämään kun moottori saa sisäänsä pidempi iskuista kampuraa ja muuta mukavaa osaa.


On hommat pikkaisen edennytkin kun viikonloppuna pääsin pakosarjaa aloittelemaan ja tänään laitoin tilaukseen pari kappaletta 38mm hukkiksia mutta näistä enemmän sitten kun saadaan valmiista tuotteesta kuva saastetta.


Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #17 : 10.03.2016, 21:00:06 »
Hyvältä vaikuttaa. Itellä käyttiksenä 740 volvo ja siinä bemarin m50b25 ilman vanosta. Loistava tekniikka mitä vertaa vakio b230k koneeseen. Taloudellisempi, tehokkaampi ja ennen kaikkea varma tekniikka.
Pistää silmään toi että 400 heppaa kilon ahdoilla, se tarkottas sitä että satoja tuhansia ajetussa VAKIO koneessa täytyisi olla se 200 hevosta. Todellinen mitä oikein hyvissä olosuhteissa voit kilon ahdoilla saada niin varmaan pyörii siinä +/- 380hv. Minkälaisen laatikon kannakkeen rakennat?
Itsekkin pitäisi vaihdella zf tuon nykyisen laatikon tilalle kun toinen konekkin olisi tekeilmä reseptinä m54b30 kampiakseli, takomännät, kiinaveivit jne jne.
Itteä kyllä kiehtoo tällänen 242 koppa  :P

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #18 : 11.03.2016, 07:22:03 »
Hyvältä vaikuttaa. Itellä käyttiksenä 740 volvo ja siinä bemarin m50b25 ilman vanosta. Loistava tekniikka mitä vertaa vakio b230k koneeseen. Taloudellisempi, tehokkaampi ja ennen kaikkea varma tekniikka.
Pistää silmään toi että 400 heppaa kilon ahdoilla, se tarkottas sitä että satoja tuhansia ajetussa VAKIO koneessa täytyisi olla se 200 hevosta. Todellinen mitä oikein hyvissä olosuhteissa voit kilon ahdoilla saada niin varmaan pyörii siinä +/- 380hv. Minkälaisen laatikon kannakkeen rakennat?
Itsekkin pitäisi vaihdella zf tuon nykyisen laatikon tilalle kun toinen konekkin olisi tekeilmä reseptinä m54b30 kampiakseli, takomännät, kiinaveivit jne jne.
Itteä kyllä kiehtoo tällänen 242 koppa  :P

Moottori siis laakeroitu ja rengastettu muutamia tuhansia kilometrejä sitten joten ei puhuta mistään loppuun ajetusta. Viestissäsi kirjoitat +/- 380hv ja itse kirjoitin "suurinpiirtein" baarin ahdolla  ;D ;D joten eiköhän noilla se 400 saada rikki  ::)

En sen enempää ole vielä laatikonkannaketta suunnitellut. värkkäillään sitten kun muutenkin tuolla täytyy möyriä  :buck2:

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #19 : 11.03.2016, 12:07:32 »
Totta. Hyvä pointti.
Mitenkäs istuuko toi kone tonne koppaan ihan tolla e36 öljypohjalla? Joutuko silpomaan kuinka paljon? Itse jouduin ainakin n. Litran pienentämään pohjaa että mahtuu olemaan ottamatta apurunkoon kiinni. Ja nykynen 250g getrac menee ainakin pirun lähelle kardaani tunnelia niin saa nähä kuinka tiukkaa sitten sillä zf:llä.
Tää tulee olemaan varmaan ainut ketju mitä täällä vrcf puolella tulee seurattua  ;D

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #20 : 11.03.2016, 14:14:56 »
Totta. Hyvä pointti.
Mitenkäs istuuko toi kone tonne koppaan ihan tolla e36 öljypohjalla? Joutuko silpomaan kuinka paljon? Itse jouduin ainakin n. Litran pienentämään pohjaa että mahtuu olemaan ottamatta apurunkoon kiinni. Ja nykynen 250g getrac menee ainakin pirun lähelle kardaani tunnelia niin saa nähä kuinka tiukkaa sitten sillä zf:llä.
Tää tulee olemaan varmaan ainut ketju mitä täällä vrcf puolella tulee seurattua  ;D

Ei vaatinut öljypohja muokkausta ja tunneli on ihan vakio. Onhan täällä tuo mettis nimimerkin omistuksessa oleva 244 m50 turbo  :)


Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #21 : 11.03.2016, 14:47:25 »
Aivan. No se on helpolla mahtunu. Tuohon 740 koppaan ei menny muokkaamatta tuolla e36 pohjalla eikä e34.

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #22 : 25.07.2016, 15:50:25 »
Niinhän se on aikaa vierähtänyt edellisestä postauksesta jo useampi kuukausi, mutta kyllä täällä ainakin jotain pientä on saatu aikaiseksi.

Pakosarjaa aloin värkkäilemään ja tämä osoittautuikin melko haastavaksi noilla loivilla käyrillä joita halusin käyttää ja tästä muodustuikin melko mielenkiintoisen näköinen sykkyrä eikä ahtimen sijoittuminen konehuoneeseen ole ihan perinteinen.












Hukkaportit vielä asemoimatta sarjaan ja downpipeen tarvitsen muutaman osan vielä sitten saa nuo tigata läjään.

Vanne ja rengashommia tullut väännettyä oikeastaan koko kevät ja kesä kun kaverilta ostin edullisesti nuo takavanteet mitkä on bmw jaolla ja näille piti sitten hankkia etuvanteet kaveriksi mikä ei sitten osoittautunutkaan kovin helpoksi hommaksi onnekseni kuitenkin Saksasta löytyi vielä vanhasta varastosta nuo  :)

Etuvanteet specsiltään 8.5x18" et13 ja takaset 10x18" et20 +30mm apapteri.








Tällästä täällä tällä erää seuraavaksi pääseekin peltihommin  :idiot2:




Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #23 : 25.07.2016, 22:40:13 »
Komiat vanteet löysit
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

 

Carcom Oy  Ateho