Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Elek - 26.11.2017, 21:48:23

Otsikko: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 26.11.2017, 21:48:23
Noniin, pidemmän aikaa tullut haaveiltua ja eilen tuli tehtyä ensimmäinen askel kohti päämäärää eli haettiin kalajoelta tämmöne rojekti, tarkoitus siis laittaa volkkarin uudempi dieseli keulille ja nauttia tdin tuomasta väännöstä ja kulutuksesta  S* takavedossa.

Tekniikanluovuttajaksi tulee 850 tai alkupään x70 15.7 moottoriohjaimella, jos hätä tulee niin saahan ton käyttiksen laitettua osiks  ;D Budjetti yritetään pitää alhaalla mutta ainahan ne tuppaa karkaamaan  :idiot2:

Varoitan jo etukäteen että turha odottaa kulmamies tai anone tasoista jälkeä tai vauhtia, ens kesänä tarkoitus laittaa projekti kunnolla käyntiin ja tässä talven mittaa valmistella erinäisiä asioita, kokemus moottoriswapeista pyörii siellä nollan tuntumassa mutta tekemällä oppii.. ehkä

Ja sitten siihen autoon:

Tiedot:
Auto: Volvo 940 GL
Vuosimalli: 1993
Moottori: D24TIC + M46
Mittarilukema: Ostettaessa: 430000

Varusteet:
Keskuslukitus
Harmaat täysnahkapenkit
Sähköikkunat edessä
Sähköpeilit
Automaatti ilmastointi
Sähköinen kattoluukku  S*

Historia:
Ruotsista tuotu 2009, 2015 jäänyt seisomaan konerikon sattuessa ja siitä asti seissyt siihen hetkeen kun sen hain

ToDo lista:

- Molemmat etulokarit vaihtoon (kolhuja)
- Tummennukset
- Sisustan rikkinäiset paneelit vaihtoon yms
- Täys siivous sisältä ja ulkoa
-

Tuleva tekniikka: (näillä näkymin)

Moottori: D5252T 15.7
Vaihdelaatikko: M46 (M90 jos löytyy sopivaan hintaan)
Harkinnan alla on vielä että mennäänkö tdin kaksoimassavauhtipyörällä vai laitetaanko deekun kiinteä,

Varusteista tarkoitus saada toimimaan vakkari ja automaatti-ilmastointi, ardic varauksin, riippuen tekniikanluovuttajasta

(https://i.imgur.com/QeiUSev.jpg)

(https://i.imgur.com/clC9pwe.jpg)

(https://i.imgur.com/6JttIzW.jpg)

(https://i.imgur.com/1pxV3n2.jpg)

(https://i.imgur.com/3NTtMvd.jpg)

ja perillä: (https://i.imgur.com/25oJFgz.jpg)
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Volvomies89 - 26.11.2017, 23:07:00
Näitähän alkaa tulla kuin sieniä sateella  :D
Eipä siinä kuin tekemään.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Masuli - 27.11.2017, 01:02:15
Tulipa itekin kateltua samaa aihiota nettiautosta samoilla visioilla.

Eipä siinä muuta ku lykkyä pyttyyn  O0
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 29.11.2017, 12:46:47
Hyvä että näitä tulee lisää. 8) Seurantaan.

Vaihdelaatikko: M46 (M90 jos löytyy sopivaan hintaan)
Harkinnan alla on vielä että mennäänkö tdin kaksoimassavauhtipyörällä vai laitetaanko deekun kiinteä,

Olethan sä näistä voimansiirto-ongelmista lukenut jo varmaan monestakin takaveto-tdi topicista.

Jos mä tekisin tuota omaani nyt uudestaan manuaalilla, hommaisin sinne uuden alkuperäisen kaksoismassan. Ei tunnu olevan kovinkaan pitkäikäisiä nuo kiinteät, ja käyttömukavuus on lievästi sanottuna menetetty.

Kaksoismassa + D5252T vakio kytkinlevy + M90 olisi täysin bolt-on ratkaisu, mutta M46:een tuo vakio (M56) kytkinlevyhän ei taas sovi booreiltaan. Ja käsittääkseni siihen kaksoismassaan ei taas sovi D24:n vakio jousitettu kytkinlevy (keskiö liian korkea?), joten M46:tta käytettäessä sinne pitäisi etsiä jousittamaton.

M46:n kestävyys on taas asia erikseen, nimittäin sen saa kyllä varmaan jo evrylläkin rikki.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Volvomies89 - 29.11.2017, 13:06:33
Oonko mä ainoa jolloin ei ole ollut ongelmia takaveto tdi voimansiirrossa  :idiot2: kuitenkin yli 50tkm ajanut takaveto tdillä. M90 laatikkona ja deekun vauhtis, 850 10v bensan kytkinlevy ja 763sre asetelma.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 29.11.2017, 13:28:51
Sulla on ahdin- ja pumppuvalinta tähän asti ollut käsittääkseni melko voimansiirtoystävällisiä. ;) Tai sitten tuossa bensan kytkinlevyssä on joku taika.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Volvomies89 - 29.11.2017, 14:05:16
Ni se on kyllä totta että vähän ylhäältä herää tuo holset hx35w.
Nyt varsinkin huomaa kun saa kakkua kunnolla että ylhäällä laulaa ja tulee ihan potkaisu siinä vaiheessa kun herää kunnolla holsetti.
Mekaanisella pumpulla oli maksimi vääntö 3500rpm kohdalla 440nm.
Tuo kytkinlevy ei ole mitenkään erikoinen, perus jousitettu massalevy.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T | Lasten kengissä
Kirjoitti: Elek - 03.12.2017, 21:36:09
Eipä siinä muuta ku lykkyä pyttyyn  O0

Kiitos, sitä tarvitaan  8)

Hyvä että näitä tulee lisää. 8) Seurantaan.

Olethan sä näistä voimansiirto-ongelmista lukenut jo varmaan monestakin takaveto-tdi topicista.

Jos mä tekisin tuota omaani nyt uudestaan manuaalilla, hommaisin sinne uuden alkuperäisen kaksoismassan. Ei tunnu olevan kovinkaan pitkäikäisiä nuo kiinteät, ja käyttömukavuus on lievästi sanottuna menetetty.

Kaksoismassa + D5252T vakio kytkinlevy + M90 olisi täysin bolt-on ratkaisu, mutta M46:een tuo vakio (M56) kytkinlevyhän ei taas sovi booreiltaan. Ja käsittääkseni siihen kaksoismassaan ei taas sovi D24:n vakio jousitettu kytkinlevy (keskiö liian korkea?), joten M46:tta käytettäessä sinne pitäisi etsiä jousittamaton.

M46:n kestävyys on taas asia erikseen, nimittäin sen saa kyllä varmaan jo evrylläkin rikki.

Joo kyllä tässä itsekin tuohon M90+kaksoismassa comboon oon kaatumassa mutta tuppaavat olemaan niin penkin alla nuo m90:set, onkohan jotain ruotsin nettivaraosaa yms josta noita voisi katsella?
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: 745 TIC - 03.12.2017, 22:39:25
https://www.kaikki-autonosat.fi
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: 745 TIC - 03.12.2017, 22:41:44
Tuolta tilannut yhden m90 bensa koneeseen, työsylinterin ja jotain muuta pientä. Toimitusaika oli kolme päivää. Tulee postnordin kautta.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 04.12.2017, 09:13:13
Tuolta tilannut yhden m90 bensa koneeseen, työsylinterin ja jotain muuta pientä. Toimitusaika oli kolme päivää. Tulee postnordin kautta.
https://www.kaikki-autonosat.fi

Kiitos linkistä muta ei tuollakaan dieselin M90istä näytä olevan, bensamallin M90 on vissiin eri kiinnitys  :-\
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Kalamies - 04.12.2017, 11:07:49
Reilun neljännesvuoden etin tollasta askia hajoavan tilalle aikalailla tuloksetta. Suomen purkaamoilla ei oo, Ruotsissa bildelsbasen, Maskin & Bil Ludvika, blocket.se kaikilla sama tilanne. Torissa näin yhden jossa sama vika kun omassa. Jos sellanen on oikeesti saatava, niin naamakirjan "D24 bytes och säljes" tjsp ryhmä tai Garaget.org saattaa olla ainoat tärpit. Deekufoorumilla oli yksi, mutta myyjä oli kerennyt sen asentaa isänsä autoon. Toki sen askin olis voinut ostaa, mutta auto olis tullut kaupanpäälle.

Toisekseen miksi juuri M90? Jos sellaisen jostain löytää, niin siitä on kuitenkin synkrot runnottu ja kardaani, keppiteline ja kytkinlevy kateissa. Mä näkisin helpompana ratkaisuna kiikuttaa sen M46 kytkinkopan Lensun (boost) racing shoppiin ja naittaa siihen pikkusen 6v ZF:n (GS6-37DZ). Tommosen askin saa foorumilta 350 ja siihen työt päälle, niin hintaa jää ehkä satkun yli sen ysikympin ja soveltamisen määrä on edellleen vakio, eli se keppiteline, kytkinlevy ja kardaani. Plussana mainittakoon, että siinä ZF:ssä ei ole Volvon seitkytluvulla bensakoneeseen suunniteltuja välityksiä ja se kestänee oikeesti jotain vääntöäkin vrt M90. Ainiin ja vaihtonopeuskaan ei ole ihan niin muinainen kuin Volvolaisissa. Ainut plussapuoli ysikympissä on oikeastaan se silmälaakerin puutten aiheuttama helppous, joka taas puolestaan johtaa siihen, että se kytkinakseli nappaa poikki sen vitoskoneen jatkona.

Siihen kopppaanhan vois myös sovittaa ysikuuskympän sähkö AW:n niinkuin Ticolla, tai sitten voi vetää aivan överiksi ja naittaa niitä Saksan Ladan laatikoita banaanipalikoilla kuten eräät.  :buck2:

Tarkoitus ei ole nyt provota ketään, vaan saada miettimään 6v askia ja aavistuksen pitempää perää. Eikös semmosella toi swappi olis paljon maukkaampi kruisailla?

PS. Multa vapautuu joskus alkuvuodesta D24 M90. Ilmeisesti ulostuloakselin laakeri antautunut.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Volvomies89 - 04.12.2017, 16:39:58
Mites näissä bemarin askeissa on välitykset?
Kaverilla tuli vinokoneeseen tuo bemarin 6-lovinen koota ja valitteli että ykkönen ihan turha vaihde kun on niin lyhyt.
Mikäs vaihde näissä on suora? Vitonen vai Nelonen?
Itellä M90 tdi jatkeena ja odotellaan milloin hajoaa, tosin ei ole mitään merkkejä antanut siitä  :P
Näin tulevaisuutta ajatellen kyselen jos sattuu särkymään.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 04.12.2017, 18:02:32
tai sitten voi vetää aivan överiksi ja naittaa niitä Saksan Ladan laatikoita banaanipalikoilla kuten eräät.  :buck2:

:2funny:

722.6 on kyllä osottautunu helvetin mukavaksi laatikoksi, mutta se tarvii kyllä mun mielestä vähintään 3.31 perävälityksen ollakseen järkevä kokonaisvälityksiltään. Tuo 3.15 on erittäin passeli, mut nekin on vähän kiven alla.

Sähkö-AW voittaa mb tekeleen oikeestaan vaan hinnassa ja pidemmissä välityksissä. Sovitustyötä saa tehdä lähes saman verran. Varmaan tähän rojektiin kyllä ajaa asiansa jos koitetaan pitää budjetti pienenä eikä haeta mitään älyttömiä tehoja.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Juho_ - 04.12.2017, 18:23:08
Mites näissä bemarin askeissa on välitykset?
Kaverilla tuli vinokoneeseen tuo bemarin 6-lovinen koota ja valitteli että ykkönen ihan turha vaihde kun on niin lyhyt.
Mikäs vaihde näissä on suora? Vitonen vai Nelonen?
Itellä M90 tdi jatkeena ja odotellaan milloin hajoaa, tosin ei ole mitään merkkejä antanut siitä  :P
Näin tulevaisuutta ajatellen kyselen jos sattuu särkymään.
Useimmissa on 5. vaihde suora, ellei jopa kaikissa 5 tai 6 vaihteisissa.

Diesel koneiden perästä löytyvissä laatikoissa 1. vaihde melkeinpä ryömintä vaihde.
5.09 on 1. vaihteen välitys esimerkiksi 260Z laatikossa. 2-5 vaihdevälit suhteellisen tiheät, ja 5. vaihde suora.
Eli pitkällä perävälityksellä voi olla hiukan hankala.. 3.54-3.73 välityksellä ainakin voi lähteä hyvin 2:lla liikkeelle. :P

En kyllä itekkään edes harkitsisi M90 vaihteistoa kun 5 ja 6 vaihteisten bmw laatikoiden hinnat romahtanut niin rajusti.. verrattuna siihen mitä ne oli 1-2v sitten.
 6v dieselin laatikko varmaan ihan siedettävä normaalissa ajossa, perävälityksen vaan valitsee sit omien mieltymyksien ja käyttötarkoituksen mukaan.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 04.12.2017, 19:15:03
Näillä perävälityksillä mitä volvon perissä on, voi kyllä unohtaa noi ylivaihteettomat lootat kokonaan. Bemareissa varmaan meneekin vielä jos perävälitys alkaa 2:lla.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Volvomies89 - 04.12.2017, 19:27:31
Useimmissa on 5. vaihde suora, ellei jopa kaikissa 5 tai 6 vaihteisissa.

Diesel koneiden perästä löytyvissä laatikoissa 1. vaihde melkeinpä ryömintä vaihde.
5.09 on 1. vaihteen välitys esimerkiksi 260Z laatikossa. 2-5 vaihdevälit suhteellisen tiheät, ja 5. vaihde suora.
Eli pitkällä perävälityksellä voi olla hiukan hankala.. 3.54-3.73 välityksellä ainakin voi lähteä hyvin 2:lla liikkeelle. :P

En kyllä itekkään edes harkitsisi M90 vaihteistoa kun 5 ja 6 vaihteisten bmw laatikoiden hinnat romahtanut niin rajusti.. verrattuna siihen mitä ne oli 1-2v sitten.
 6v dieselin laatikko varmaan ihan siedettävä normaalissa ajossa, perävälityksen vaan valitsee sit omien mieltymyksien ja käyttötarkoituksen mukaan.
Joo eli just sellaista mitä ei ite haluaisi, mahdollisimman pitkät pitäisi olla vaihteet itelle, tuo jonniin joutava hämmenys ärsyttää mutta mitään automaattia taas en halua :P
Tietysti jos olisi saatavilla 2,9 tyylinen perävälitys tohon volvon akseliin niin mikä jottei  ELK
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Juho_ - 04.12.2017, 20:15:01
Esim. ZF GS6-37DZ välitykset:
1: 5.14
2: 2.83
3: 1.79
4: 1.26
5: 1.00
6: 0.83

6. vaihde ei siis juurikaan eroa M47/M90 5. vaihteesta.

Diesel bemareissa on just jotai 2,9x perävälityksiä.

Paljon joutuu kieltämättä käyttämään vaivaa, että saa pitkät välitykset volvoon tommosella bemarin zf:llä. :buck2:
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Tico - 04.12.2017, 20:21:40
Sähkö-AW voittaa mb tekeleen oikeestaan vaan hinnassa ja pidemmissä välityksissä. Sovitustyötä saa tehdä lähes saman verran. Varmaan tähän rojektiin kyllä ajaa asiansa jos koitetaan pitää budjetti pienenä eikä haeta mitään älyttömiä tehoja.

Mekaaninen sovitus on kyllä paljon helpompi. Tinakutosen turbiini käy suoraan TDI kampuran päähän ja TDIn omaan vetolevyyn. Facelift 960 3 litrasen turbiinissa stall 2100rpm, joka sopii kuin nenä päähän. Muutoksiksi jää kytkinkoppa ja ohjaus.

AW30 on luja laatikko, kun jaksaa nähdä hieman vaivaa. Hinnat 0-50e, kun jengi heittää näitä kytkinkoppien takia roskiin.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Tico - 04.12.2017, 20:22:43
Ja tosiaan ylivaihteen välitys 0,75. Satkussa kierrokset 3,31 perän kanssa noin 2000rpm.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 09.12.2017, 23:26:47
Jepjep, kiitos kaikille kommenteista, kyllä tuo bemarin loota kuulostais houkuttelevalta tuohon hintaan kun ei noita m90:siä tahdo löytyä, onhan siinä hommaa keppitelineet värkätä jne mutta eihän se oo ku menee ja tekee ja olis sit kerralla tehty  ::), automaatti ei oikeen oo lähellä sydäntä vaikka pari laatikkoa oliski ylimääräsenä,

Eli näillä näkymin tuo bemarin 6 vaihteinen tulee ostettua jos rahatilanne antaa myöden, voi myös olla että laitan ensin m46 deekun vauhtiksella ja kytkimellä jolla leikitään niin kauan kun leikki kestää ja sit mietitään sitä zf:ää lisää,

Tänään tuli myös nostettua sisälle tuo yks tdi kone ilman apulaitteita jonka ostin hyvään hintaan kesällä, tarina kertoo että ajettu 400tkm, tuskin tuolle kummosempaa tulen tekemään, varaosiks lähinnä  ???

(https://i.imgur.com/l0TVDhV.jpg)
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 07.01.2018, 21:25:02
Tääkin projekti edistynyt sen verran että 3.31 perävälitys tuli hankittua ja tänään hain molemmat lommottomat etulokasuojat ja PRV:n kallistuksenvakaajan ja sitten jotain isompaa eli elintenluovutusvolvo.

Auto: Volvo S70
Moottori: D5252T M15.7 Manuaali
Valmistenumero: YV1LS7202V2410601


Ulkoapäin rujo ja beigellä sisustalla, joku ampunut kuskinoveen haulikolla joskus ja oikea lokasuoja revennyt halki, kone kuulosti ehjältä ja kuulemma 3bar mappia ja lastua asennettu, auton kytkinvikainen eli kytkinpoljin pohjassa mutta osiks se menee aniways joten ei haittaa, pitää tutkia valosalla lisää.

Kuvia:

(https://i.imgur.com/p0hdvUe.jpg)

(https://i.imgur.com/OUYHHoO.jpg)

(https://i.imgur.com/IOgyIKC.jpg)

(https://i.imgur.com/nmFTS7q.jpg)

(https://i.imgur.com/AbAXSp0.jpg)

(https://i.imgur.com/QldY86U.jpg)
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 11.01.2018, 08:48:10
Mopon keulimista ajatellen, suosittelen vahvasti vaihtamaan runkolaakeripukkien pultit 12.9 vahvuisiin samalla kun öljypohja käy auki.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 04.04.2018, 21:22:26
Mopon keulimista ajatellen, suosittelen vahvasti vaihtamaan runkolaakeripukkien pultit 12.9 vahvuisiin samalla kun öljypohja käy auki.

Mistähän noita vahvempia pultteja kannattaisi etsiä  ???

Mutta projekti edistyy hiljaa mutta varmasti, purkuautoa kokeilin käynnistää mutta ei tahdo pysyä käynnissä eli käynnistyy ja sammuu heti 2sek päästä, voiko johtua vanhasta naftasuodattimesta yms. tammikuussa vielä käynnisty normaalisti.

Purkuautosta myös lähti puskuri irti joten tekniikan ulosotto on ripauksen lähempänä  ::), kelejä odotellessa...

(https://i.imgur.com/cCWr3oy.jpg)

(https://i.imgur.com/ShSKB5a.jpg)
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: anone - 04.04.2018, 21:26:58
Noita saa ihan kilotavarana. Itse otin alkuperäisen malliksi ja marssin paikalliseen pulttiliikkeeseen...

Käynnistyminen ja sen jälkeen välitön sammuminen kuulostaa ajoneston vialta. Sillai on mulla käyttäytyny.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 29.08.2018, 09:19:16
Suunnitelmat muuttunu senverra että täyspäivästä käyttistä tästä eitule, lähinnä kilvellinen lelu.

Tehotavotteet alkuun sinne 260hp/500nm jonka jälkeen jarrut, alusta yms kuntoon.

Hankintalistalla vielä laatikko+kytkin+hilppeet jonka jälkeen päästään hommiin, luultavasti boostin kautta tulee bemarin 6v ellei dieselin m90 tipahda jostain käsiin.  ELK


Edit. Lyhennetty öljypohja ja imuputki tuli myös teetettyä tuossa kesän alussa.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 17.05.2019, 21:25:34
Kohta seon taas vuos menny viime päivityksestä, ::), homma eioo juurikaan edistynyt, tässä pari kuukautta pallotellu ajatusta jos laittas vaa roippeet myyntii ku tahtoo tätä projektinpaskaa kertyä mutta motivaatiota ei niinkään..

No aniways pari viikkoa sitten tuli ysistä napattua kone pois ja vaihdettua autossa ollut m46&vp&kardaani rikkinäiseen m90&vp ja kardaaniin josta kuulemma 3 syncrot solmussa, pitää vähän tutkia jos tosta sais tehtyä vielä laatikon pienemmällä vaivalla vrt. bemarin lootan asennus, joka taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto, mutta katsotaan.. keppitelineen saan ainakin m90:sestä.

Tänään tuli myös aloteltua S70 purkaminen sisältä, ennen aloittamista kokeilin käynnistää, startti pyörii kivasti mutta käynnistyminen nihkeetä ja lähtee ainoastaan käyntiin kun hetken sahauksen jälkeen moottorin luvatessa painaa kaasupoljinta 50-70% jolloin lähtee ja käy nätisti mutta sammuu heti alle 1000rpm kierroksilla, eli kierroksilla toimii mutta tyhjäkäynnillä ei, pitää PA-suodatin kokeilla vaihtaa jos sitten kävisi nätimmin, vika tullut siis seisonnan aikana.

Sisältä tuli siis irroitettua kojelauta ja liittimet irroteltua, purkamisen jälkeen moottorikin hyrähti käyntiin eli vielä ei olla ryssitty mitään totaallisesti.

Laitetaan vielä pieni yhteenveto mitä alkaa olemaan kasassa swappia varten

- PRV etuvakaaja
- 3.31 perävälitys
- Muokattu öljypohja
- Muokattu öljynimuputki
- M90+keppiteline
- D24 imusarja
- TDI pakosarja

Puuttuu

- Moottorikannakkeet

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen, toki välijäähdytin, jäähdytin, ahtoletkut ovat vielä kysymysmerkki mutta katsellaan..

Loppuun kuvat:

(https://i.imgur.com/yeu05ov.jpg)
(https://i.imgur.com/32JGXtE.jpg)
(https://i.imgur.com/w0LDIzj.jpg)
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Harri_82 - 18.05.2019, 12:48:24
Mulla oli samanlainen vika kolmoskoppasen golffin ahu koneessa. Tekniikan vaihtoa varten hommasin pitkään seisseen tekniikan luovuttajan ja se teki ihan samaa. Viaksi paljastui pumpun määränsäätimen jumitus. 2t öljyä tankkiin ja sitkeästi vaan käynnistysyrityksiä nii lopulta jäi käymään tyhjäkäyntiä.
Otsikko: Vs: 940 D24TIC -> D5252T
Kirjoitti: Elek - 18.05.2019, 20:17:25
Mulla oli samanlainen vika kolmoskoppasen golffin ahu koneessa. Tekniikan vaihtoa varten hommasin pitkään seisseen tekniikan luovuttajan ja se teki ihan samaa. Viaksi paljastui pumpun määränsäätimen jumitus. 2t öljyä tankkiin ja sitkeästi vaan käynnistysyrityksiä nii lopulta jäi käymään tyhjäkäyntiä.

Joo, pitää testata ens kerralla  :)