Ateho  Elekma

Volvo V70 mk1 -00 ohjaustehostimen paineletku osan. 9191562 vuotaa

  • 11 Vastauksia
  • 4260 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Startti-w108

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 mk1 -00 ohjaustehostimen paineletku (osan. 9191562) vuotaa.

Eli ohjaustehostimen pumpulta ohjausvaihteelle menevä putki-letku yhdistelmä alkanut vanhuuttaan tihkumaan öljyä läpi.

Onko kukaan onnistunut korjaamaan vikaa DIY tyyliin. Vuotokohta harmillisesti mutkan kohdalla. Ajatus on että katkaisee paineletkun ja laittaa putken letkun sisään ja klemmarilla kiinni. Letku taittuu jyrkästi heti putki-letku liitoksen jälkeen alaspäin, joten putkessakin pitäisi ehkä olla mutka. Voi olla hankala löytää sopivaa pätkää. Kuulostaako ihan hasardihommalta?

Mitä tarkoittaa spiraalipaineletku tässä yhteydessä? Osaako kukaan sanoa paineletkun sisähalkaisijaa?

http://www.proparts.se/dokument/bibliotek/File/pdfkataloger/2504_VOLVO.pdf

Kaikki neuvot ja ajatukset tervetulleita.

Kuvassa vuotokohta:

« Viimeksi muokattu: 06.05.2019, 09:28:18 kirjoittanut Startti-w108 »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Itse kyllä irroittaisin letku/putken ja kiikuttaisin hydrauliikkaliikkeeseen letkun vaihtoa varten.

Mutta saisiko tästä jotain ideaa korjaukseen? Huomioi myös aiheeseen liittyvät varoitukset... https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=99106.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Jos ei raaski uutta ostaa niin edellistä kompaten mars hydrauliikkakampetta myyvään liikkeeseen. Uus letku puristeltuna vanhoihin putkiin tai sitten putkiin helmiliitoksilla uus paineletku kunnon liittimillä. Klemmarit on näissä korkeapaineliitoksissa vähintäänkin epävarmat.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Startti-w108

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kiitos hyvistä vastauksista B30A ja Taavi H.

"Itse kyllä irroittaisin letku/putken ja kiikuttaisin hydrauliikkaliikkeeseen letkun vaihtoa varten."

Millainen homma koko pätkän irroittaminen olisi. Pumpun päästä putki on helppo ottaa irti mutta ohjausvaihteen pää onkin sitten eri juttu.

Auto pitää saada vähintäänkin pukkien päälle. Mitä kaikkea pitää purkaa jotta putken saa pois paikoilataan ja tarvitaanko jotakin erikoistyökaluja.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
850 TDI:stä olen joskus sen irroittanut, enää en kyllä muista tarkasti. Ehkä joku muistaa paremmin.

Mutta normaaleilla työkaluilla pärjää. Nosturi tai monttu on kyllä kova sana. Kyllä se pukeillakin onnistuu.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Kiitos hyvistä vastauksista B30A ja Taavi H.

"Itse kyllä irroittaisin letku/putken ja kiikuttaisin hydrauliikkaliikkeeseen letkun vaihtoa varten."

Millainen homma koko pätkän irroittaminen olisi. Pumpun päästä putki on helppo ottaa irti mutta ohjausvaihteen pää onkin sitten eri juttu.

Auto pitää saada vähintäänkin pukkien päälle. Mitä kaikkea pitää purkaa jotta putken saa pois paikoilataan ja tarvitaanko jotakin erikoistyökaluja.

Putki poikki putkileikkurilla koneen/laatikon alta tms sopivasta paikasta ja tähän helmijatkoliitos. Sinne ohjausvaihteen päähän ei kannata lähteä.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Startti-w108

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Eli jotta helmiliitoksen voi tehdä pitää letkun molempiin päihin jäädä metallputken pätkä. Eikö niin?

Tuossa pumpun päässä putki on suhteellisen mutkikas joten onnistuuko tuo tehdä siten että putki poikki punaisen merkin kohdasta ja paja josta uuden putken hommaa tekisi liitoksen putkenpätkään joka sitten kiinni helmiliittimellä. Toiseessa päässä putkea lienee enemmän suoraa kohtaa josta katkaista putki siten että liitoksen voi tehdä putkeen ja helmiliitos vielä onnistuu.



En tiedä osasinko selittää mitä tarkoitan. Saitteko kopin?

Poissa Startti-w108

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Älä sano mitään. Minä tiedän.. Jos vaan ottas ton tosta pumpunkyljestä irti.  :idiot2:

Poissa Startti-w108

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kiitos molemmille hyvistä neuvoista.

- ATM öljysäiliö tyhjäksi
- Putki poikki moorrin alta (hyvin tilaa!)
- Putkissa olevien öljyjen valutus astiaan
- Putken liitos irti pumpun kyljestä
- Osankanssa Hydromarkettiin. (uusi letku 180bar + tarvittava helmiliitos + työ) 37,60€
- Putki paikoilleen (moottorin alaopuolelle tulevasta helmiliitoksesta jothtuen putkea piti lyhentää 15mm (putken ullkohalkaisija 10mm)
- Liittimein kiristys ja painekoe -> ei vuotoja

Homma kunnossa

Hintaa tuli 37,60€ :D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Hintaa tuli 37,60€ :D

Välillä tämä Volvon korjaaminen on huomattavan edullista hommaa! :D

Hienoa että tuli kuntoon! :tykkää:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Tojari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Hyvä vinkki, itse korjautin samalla tavalla, hintaa 400bar letkulle liittimineen töineen 29€.  ;)


Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Joskus kivikaudella pajerolla  *tumppuun-> ajellessa tuli hydrauliikkaliikkeet tutuiksi. Ohjaustehostimen putkia vaihdoin letkuiksi, samoin kuin vaihteiston öljynjäähdyttimen putket. Metallipunosteflon letkua on paljon mukavampi pujoitella kuin metalliputkea  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Elekma  Autoracing