Carcom Oy  Ateho

V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy

  • 14 Vastauksia
  • 3024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« : 23.10.2020, 21:11:29 »
Kyselinkin jo alustavasti tuolta toisesta aiheesta, mutta päätinkin tehdä oman aiheen.

Auto V50 -09 1.6d n.300tkm dpf poistettu

Pari kuukautta sitten auto ei sammui kesken ajon eikä lähtenyt käyntiin. Kiinan lukija antoi koodin P0192 - fuel rail pressure sensor a circuit low. Ihmettelin aikani ja vaihdoin naftasuodattimen Motonetin oem-laatuiseen, tämän jälkeen alkoikin toimimaan.

Parisen viikkoa sitten ihmettelin käynnissä hieman tärinää jota ei ennen ollut ollut. No tästä seuraavalla viikolla auto sitten ei lähtenyt enää käyntiin, tai lähti mutta sammui muutaman sekunnin kuluttua ja vikakoodi sama P0192 kuin kesälläkin. Sittemmin ei edes lähtenyt ollenkaan käyntiin, kunnes tänään koitin laittaa käynnistyskaapelin akun miinusnavasta moottoriin siihen vasemmanpuoleiseen(edestä katsoen)  pinnapulttiin johon muovikoppa tulee kiinni. No, sehän hörähti samantien käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä aiemmin mainitun kiinanlukijan mukaan frp oli n.340bar. Sitten kun kaasua painoi, niin autohan sammui siihen paikkaan.

Onkohan tuossa sitten kuitenkin joku maa-tekninen homma vai jopa anturivika? Tuskin se ehkä enää uudella suodattimella korjaantuu. Suuttimien juurella on joskus vuotanutta naftaa tai ainakin jotain nestemäistä eikä niinkään mitään mönjää jota ilmeisesti kupariprikan vuodosta tulee. Ainakaan tyhjäkäynnillä ei näyttäny suuttimien liitoksista naftaa vuotavan.

Jospa jollain olisi vähän vinkkiä heittää mite tästä lähtis taas etenemään.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2020, 21:20:46 kirjoittanut Tosiju »

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #1 : 24.10.2020, 08:57:05 »
Polttoaineen paineanturi vaihtoon ny ensin alkuun.

DPF poistettu myös ECU:sta?

Samaten EGR?

Paluupuoli saattaa vuodella suuttimien päällä. Nyky diesel vaan haihtuu niin tehokkaasti kuuman koneen päältä ettei jää lammikkoja.

Toimiiko jos ottaa EGR:än tai ilmamassamittarin johdon irti?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa DetroitDiesel

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #2 : 24.10.2020, 10:46:16 »
Itellä teki samaa, ennen sammumista heitteli satunnaisesti limb modeen. Korjaantui vaihtamalla pa-suodattimen. Naftasuodattimella oli ajettu 5tkm yli vaihtovälin, noi koneet on aika tarkkoja niitten suhteen.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #3 : 24.10.2020, 15:21:26 »
Suodattimella ei kannata ajaa ku maks. 25tkm. Minä aloin vaihtaa joka syksy pa sutin ku kerran sammui auto kesken ajoa.

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #4 : 24.10.2020, 17:08:28 »
Polttoaineen paineanturi vaihtoon ny ensin alkuun.

DPF poistettu myös ECU:sta?

Samaten EGR?

Paluupuoli saattaa vuodella suuttimien päällä. Nyky diesel vaan haihtuu niin tehokkaasti kuuman koneen päältä ettei jää lammikkoja.

Toimiiko jos ottaa EGR:än tai ilmamassamittarin johdon irti?

Dpf ja Egr pitäisi olla poistettuna ECU:sta, poisto tehtiin reilut 2v sitten. EGR: ja ilmamassamittarin johdon irroitus ei vaikuttanut millään tavalla.
Polttoainekisko näytäis olevan EGR:n alla koneen takana, niin onko paineanturille helpompaa pääsyä kuin irroittamalla EGR?

Itellä teki samaa, ennen sammumista heitteli satunnaisesti limb modeen. Korjaantui vaihtamalla pa-suodattimen. Naftasuodattimella oli ajettu 5tkm yli vaihtovälin, noi koneet on aika tarkkoja niitten suhteen.
Suodattimella ei kannata ajaa ku maks. 25tkm. Minä aloin vaihtaa joka syksy pa sutin ku kerran sammui auto kesken ajoa.

Nykyinen suodatin on vaihdettu elokuussa ja sillä on ajettu alle 5000km, joten en usko että se auttaa tähän.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #5 : 25.10.2020, 07:26:40 »
Aika hankala se PA-anturi on ottaa juu mutta ei mahoton paikka.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #6 : 25.10.2020, 10:25:07 »
Koodi kertoo: joko johto poikki rail-kiskon päässä olevasta anturista tai itse anturi. DPF ja EGR ei liity näihin millään tasolla, eikä ohjelmointi muutenkaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #7 : 26.10.2020, 16:02:54 »
Jaaha, marmoritiskiltä ei saa pelkkää anturia vaan koko polttoainekisko hintaan 360€.

Onko muka niin ettei pelkkää anturia voi vaihtaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #8 : 27.10.2020, 00:17:19 »
Jaaha, marmoritiskiltä ei saa pelkkää anturia vaan koko polttoainekisko hintaan 360€.

Onko muka niin ettei pelkkää anturia voi vaihtaa?

Tarkista ensin johdot anturilta eculle, melkein ennemmin vika olisi siellä ja tutkiminen ei maksa mitään. Itse liitinkin voi yhdistää huonosti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #9 : 27.10.2020, 09:41:07 »
Sen verran sunnuntaina ehdin mittaamaan että keskellä on maa ja toisesta reunasta löytyy 5v ja kummatkaan reunat ei ole yhteydessä maahan.

Pitää viikonloppuna vielä tutkia tarkemmin.

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #10 : 05.11.2020, 20:42:08 »
Viime viikonloppuna pikaisesti tutkailin. Johdot vaikutti ehjiltä anturin päässä ecun päätä en ehtinyt vielä tutkimaan. Liittimen toisesta reunasta löytyy se aiemmin mainittu 5v ja toisesta reunasta virrat päällä 0.5v.

Pitääpä koittaa taas viikonloppuna ehtiä hiukan syventymään.

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #11 : 27.12.2020, 14:00:21 »
Joopa joo, vähän ollut aika- ja motivaatio-ongelmia. Ostin romuttamolta toisen polttoainekiskon ja vanhaa pois ottaessa onnistuin hajottamaan sen vesiletkun joka kiertää siellä koneen takaa vesipumpulta termostaatille, eli tämännäköinen: https://www.autodoc.fi/metzger/13820142.

Menee hiukka ohi aiheen, mutta millä tuo letku on kiinni vesipumpun päässä? Se kun liikkuu hiukan kun sitä nitkuttaa mutta ei tule ulospäin, tosin en ole kovinkaan paljoa käyttäny voimaa siihen. Ajattelin että voiko siellä olla joku sokka tms. vesipumpun puolella, vai onko se vaan painettuna siinä ja muoviosan kiinnityspultilla lukittu?

Poissa Tosiju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #12 : 01.02.2021, 18:48:35 »
Nonni, nyt se taas käy ja kukkuu tai ainakin toistaiseksi. Eli tuli vaihdettua polttoainekisko purkuautosta, putsattua anturin liitin ja ecun liittimet ja vaihdoin vielä naftasuodattimen. Että en tiedä sitten missä se vika sitten varsinaisesti oli ja pysyykö se poissa, aika näyttää.

Poissa Jaf-70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #13 : 20.01.2024, 01:52:12 »
Kyseinen auto ja vikakoodi, auto sammui kesken ajon. Ei käynnisty, vaikuttaa, ettei startatessa saa diesel polttoainetta kitusiinsa.

PA suodattimen vaihto on tuttu asia, siihen toi hepotusta se, että tankkaan nykyisin vain Nesteen dieseliä, selvästi havemmin tarvitsee pa-suodatinta vaihtaa kun vertaa St1 aseman ym tuotteisiin, joita aiemmin käytin enemmän. Nyt ei kuitenkaan vaikuta olevan kyse pa suodattimesta, koska se vika alkaa vaivata ensin kovemmin kaasua painaessa, tasakaasulla ajo ja käynnistäminen onnistuu ok tässä vaiheessa.

Vaihtaisin fuel pressure sensorin, kaikki netin paikat näyttävät vain seuraavan tyyppistä viestiä: Tunnistin, polttoaine paine -tuote VOLVO 2010 V50 1.6 D 109 HV -autoon on tällä hetkellä valitettavasti loppuunmyyty. Odotamme lähetystä saapuvaksi pian. 

Mistähän olisi kyseinen saatavilla? Mikä korjaamo saisi parhaiten hoidettua osan ja työn tehtyä?


Eroaako pikkudieselin PA paine-anturin vaihto kovasti tästä videosta? Anturin tarkka sijanti? Onnistuu siis DIU?
https://www.youtube.com/watch?v=zZkBeSE9kwE


Aika hankala se PA-anturi on ottaa juu mutta ei mahoton paikka.


Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 511
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6d Vikakoodi P0192, ei käy
« Vastaus #14 : 20.01.2024, 07:49:34 »
Kyseinen auto ja vikakoodi, auto sammui kesken ajon. Ei käynnisty, vaikuttaa, ettei startatessa saa diesel polttoainetta kitusiinsa.

PA suodattimen vaihto on tuttu asia, siihen toi hepotusta se, että tankkaan nykyisin vain Nesteen dieseliä, selvästi havemmin tarvitsee pa-suodatinta vaihtaa kun vertaa St1 aseman ym tuotteisiin, joita aiemmin käytin enemmän. Nyt ei kuitenkaan vaikuta olevan kyse pa suodattimesta, koska se vika alkaa vaivata ensin kovemmin kaasua painaessa, tasakaasulla ajo ja käynnistäminen onnistuu ok tässä vaiheessa.

Vaihtaisin fuel pressure sensorin, kaikki netin paikat näyttävät vain seuraavan tyyppistä viestiä: Tunnistin, polttoaine paine -tuote VOLVO 2010 V50 1.6 D 109 HV -autoon on tällä hetkellä valitettavasti loppuunmyyty. Odotamme lähetystä saapuvaksi pian. 

Mistähän olisi kyseinen saatavilla? Mikä korjaamo saisi parhaiten hoidettua osan ja työn tehtyä?


Eroaako pikkudieselin PA paine-anturin vaihto kovasti tästä videosta? Anturin tarkka sijanti? Onnistuu siis DIU?
https://www.youtube.com/watch?v=zZkBeSE9kwE
Multa pitäisi löytyy käytettynä osana tollanen ja hankalassa paikassa kieltämättä, mutta tehtävissä. Ei videon kanssa olla lähelläkään osaa. Siellä se on EGR takana lohkon kyljessä suutintukin päässä startin päällä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2024, 08:08:45 kirjoittanut nall3 »

 

KL-varaosat  Race.fi