Samppasport  Futurez

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #585 : 27.03.2015, 13:25:15 »
Elää aika pirusti tuommonen kori, varsinkin noin "kevyellä" käytöllä :D
Olisko hieman overkill vetäistä latasta kehikko "lasin" kiinnitykseen?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #586 : 29.03.2015, 21:34:52 »
Kieron tukivarren tilalle tuli vaihdettua suora.




Vetoraksi.



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #587 : 29.03.2015, 22:07:46 »
siis hinaussilmukka ? kahdella M8 vai M10 pultilla kiinni  :o
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #588 : 29.03.2015, 22:30:31 »
siis hinaussilmukka ? kahdella M8 vai M10 pultilla kiinni  :o

Kyllä, kahdella m8:lla. Meinaatko ettei kestä?  :o 
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #589 : 29.03.2015, 22:50:42 »
Kyllä, kahdella m8:lla. Meinaatko ettei kestä?  :o
no hieman pieneltä nuo näyttää, mutta se on mutuilua  ???
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #590 : 30.03.2015, 16:40:50 »
Ralleissa ooli ranskalaisten renaultin takalenkki (kuormaliina) yhdellä pultilla kiinni. Kesti se käsittääkseni m10 pultti hinaamisen.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #591 : 30.03.2015, 17:52:36 »
Tasaisesti vedettynä tai nostettunahan nuo kestää yllättävän paljon kuormaa. Nyhtäisystä kohdistuu tietysti aika raju hetkellinen voima.

Hienosti toteutettu projekti tämä O0
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #592 : 30.03.2015, 18:03:38 »
Pikkuasioihin tarttumistahan tää, mutta jotenkin näyttäisi, jotta tuo silmukka edesauttaa vinovetoa, pultit vähän alaviistoon. 
Kaikenkaikkiaan upeaa värkkäämistä, kuten sen Amankin kanssa :tykkää:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #593 : 30.03.2015, 19:10:48 »
 :juhau:

Oletan, että kuvan rakenteessa kuormitusta aiheuttavan voiman vaikutussuora osuu runkoa vasten olevan palttiarallaa pystysuuntaisen levyosan alareunan korkeudelle. Oletan myös, että pultit ovat pystysuunnassa katsottuna mainitun levyosan keskellä. Lisäksi oletan pulttien olevan lujuusluokaltaan 8.8 ja käytän sydänhalkaisijana paremman tiedon puutteessa RaHi-menetelmällä (Ravistetaan Hihasta) valikoitua arvoa 7 mm. Tältä pohjalta arvaan kevyen statiikkaan perustuvan päättelyn ja laskukoneen avustamana vetolenkin suurimmaksi sallituksi kuormaksi pulttien kimmoisen muodonmuutosalueen puitteissa 24,6 kN.

Ralleissa ooli ranskalaisten renaultin takalenkki (kuormaliina) yhdellä pultilla kiinni. Kesti se käsittääkseni m10 pultti hinaamisen.

Ja sitten seuraavaa. Koska kyseessä on kuormaliina, oletan vedon kohdistuvan pulttiin noinluokkaa suoraan, ei siis minkäänlaisen vipuvarren kautta, kuten edellisessä.  Pultin sydänhalkaisijana käytän tässä tapauksessa Sombrero-metodilla (vedetään hatusta) arvottua 9 mm lukemaa. Näin ollen kalkuloin remmilenkin suurimmaksi sallituksi kuormaksi edelleenkin pultin myötörajan alla pysyteltäessä 40,7 kN.

Tätä ei ole syytä ottaa liian vakavasti, laskin vain aikani kuluksi ja tuodakseni esille sen tosiasian, että yksi saattaa toisinaan olla enemmin, kuin kaksi. En vastaa tulosten mahdollisesta virheellisyydestä, laskentamallin epämääräisyydestä tai yleisestä sähläyksestä. :P
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #594 : 30.03.2015, 19:31:44 »
:juhau:

Oletan, että kuvan rakenteessa kuormitusta aiheuttavan voiman vaikutussuora osuu runkoa vasten olevan palttiarallaa pystysuuntaisen levyosan alareunan korkeudelle. Oletan myös, että pultit ovat pystysuunnassa katsottuna mainitun levyosan keskellä. Lisäksi oletan pulttien olevan lujuusluokaltaan 8.8 ja käytän sydänhalkaisijana paremman tiedon puutteessa RaHi-menetelmällä (Ravistetaan Hihasta) valikoitua arvoa 7 mm. Tältä pohjalta arvaan kevyen statiikkaan perustuvan päättelyn ja laskukoneen avustamana vetolenkin suurimmaksi sallituksi kuormaksi pulttien kimmoisen muodonmuutosalueen puitteissa 24,6 kN.

Ja sitten seuraavaa. Koska kyseessä on kuormaliina, oletan vedon kohdistuvan pulttiin noinluokkaa suoraan, ei siis minkäänlaisen vipuvarren kautta, kuten edellisessä.  Pultin sydänhalkaisijana käytän tässä tapauksessa Sombrero-metodilla (vedetään hatusta) arvottua 9 mm lukemaa. Näin ollen kalkuloin remmilenkin suurimmaksi sallituksi kuormaksi edelleenkin pultin myötörajan alla pysyteltäessä 40,7 kN.

Tätä ei ole syytä ottaa liian vakavasti, laskin vain aikani kuluksi ja tuodakseni esille sen tosiasian, että yksi saattaa toisinaan olla enemmin, kuin kaksi. En vastaa tulosten mahdollisesta virheellisyydestä, laskentamallin epämääräisyydestä tai yleisestä sähläyksestä. :P
Kuulostaa hyvälle vaikka mitään en tajunu  :)
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #595 : 30.03.2015, 19:41:41 »
Ei helv...ti..! Mitä täällä tapahtuu?  ;D
Kerron sitte kesällä jos ja kun autoa joutuu hinaamaan että miten kävi, kestikö raksi vai ei....  :)

Mutta joo... Auto alkas oleen katsastus kunnossa, mutta taidan vielä ootella parempia kelejä...  8)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #596 : 30.03.2015, 22:03:23 »
Kuulostaa hyvälle vaikka mitään en tajunu  :)
Yllämainitulla metodilla laskien päästään myös lopputulokseen, että lenkki voi kestää kutakuinkin 5900kg vetoa ennenkö pultit pettävät  :juhau:

Jokatapauksessa hyvännäköistä jälkeä!

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #597 : 30.03.2015, 22:03:35 »
ossaa se porukka ainaki takertua olemattomaan asiaan, nuillahan ois edellytyksiä eduskuntaanki :D toivottavasti ei tartte hinausraksia  8)
LH&ostrich

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #598 : 08.04.2015, 23:01:03 »
Sepä ois nyt katsastettu ja ajossa taas.  :3/4 jättää sen:

200km tuli tälle päivälle ajettua ja sitte meni taas moniuraremmi riekaleiksi... Viime kesänä särkyi pari remmiä ja luulin sen johtuvan laturin pyörästä jonka vaihdoin talven aikana. Mutta taas sama homma joten päätin vaihtaa kiristinpyörän, vaihdon yhteydessä vika taisikin löytyä kiristinpyörän linkusta jossa oli selvästi klappia... Vaihdoin ehyen tilalle, jospa se nyt rupiais pelittään..
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #599 : 11.04.2015, 18:44:47 »
Tuo systeemi estää auton kallistumisen ja toispuoleisen joustamisen. Ne tapit pitäisi ottaa pois ja antaa noiden nailon-holkkien olla tuollaisenaan, niin homma toimisi.

Tuntuu ainakin "normi" ajossa kallistuvan ihan tarpeeksi ja muutenkin takapää tuntuu nyt tosi jämäkältä. Enään ei tunnu vaihdetta vaihtaessa siltä että akseli olisi irti....  :)
Ajellaan lisää ja seuraillaan mitä niille tapeille tapahtuu.. 


Parit kuvat.



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

KL-varaosat  Race.fi