Autoracing  KL-varaosat

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #885 : 14.10.2016, 23:25:54 »
Seuraavaa moottoria suunniteltu ja neuvoja on kyselty viisaammilta.
Kannesta koitetaan kaivaa lisää hevosia ja turbo...tai turbot(?) tietty vaikuttaa asiaan myös. Kansi on jo viety ammattilaisen käsittelyyn. Turbojuttuja mietitään myöhemmin, josko joku osais tehdä toimivan. Tarkempia tietoja myöhemmin, mutta kuvat liittyy...  ;)


















Goproon muistikortilta parhaat palat 2015-2016  :3/4 jättää sen:

https://youtu.be/ujKa-5uc9Ow
« Viimeksi muokattu: 14.10.2016, 23:29:49 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #886 : 23.10.2016, 12:49:48 »
Minkäslaisella setupilla toi volvon taka-akseli on tätä nykyä? Tai mitä muutoksia tehty varttia ajatellen? Jousi jne. Muutokset kiinnostaa.
Sulla ilmeisesti koskemattomat taka-kaaret niin millasta slicksiä siellä mahtii pyörimään suht kivuitta?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #887 : 23.10.2016, 14:30:56 »
Minkäslaisella setupilla toi volvon taka-akseli on tätä nykyä? Tai mitä muutoksia tehty varttia ajatellen? Jousi jne. Muutokset kiinnostaa.
Sulla ilmeisesti koskemattomat taka-kaaret niin millasta slicksiä siellä mahtii pyörimään suht kivuitta?

Sepä se ku en alunperin tätä rakentanu vartille niin tuo alusta on huono siihen touhuun, mutta on niin mukava muuten ajella etten oo vielä viittiny alkaa muuttaan. Tekis mieli kyllä kokeilla miten vaikuttaa jos eteen löytäis jostain passelit 90/10 dragrace patruunat ja niille kaveriksi jotku löysät jouset...?? Nyt siis takana -40 lesjön jouset ja orkkis iskarit, edessä lyhennetyt 40 jouset ja koni sport iskarit joihin sorvattu kierrettä lisää 25mm.
Taka-akseli vakiovetareilla ja räikkälukolla, tuentaa vähän vahvisteltu...

26x10,5 15" sliksit mahtui vielä hyvin mutta noi nykyset 27x10,5 ei enään menny suosiolla. Lekaa ja rälläkkää joutui näyttään oikein kunnolla...  :(
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #888 : 23.10.2016, 20:43:47 »
Aivan. No siihen nähen että käytännössä vakio tuennat jne. Niin ihan näppäriä aikoja. Itellä omaan kartanoon tarkotus hyllystä heittää toi bc ja ruveta siitä kattelemaan säätöjä varttia ajatellen ei niinkään perinteistä madallusta tarve tehdä. Mietinnässä kuinka sitten toteuttaisi/parantaisi muuten vetopitoa. 4-linkit nykyään kai niin hankala saada laillisiksi niin se vähän hankaloittaa.
Joo kiitos vielä tuosta rengas vinkistä, täytyy ruveta metästämään jostain vaikka loppuun ajettuka 27x10.5 slickesjä niin pääsee tekemään tilaa
E. Mitenkäs leveille vanteille olet asentanut nuo 27x10.5:et?
« Viimeksi muokattu: 23.10.2016, 20:46:15 kirjoittanut Bansku »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #889 : 23.10.2016, 21:35:41 »
Aivan. No siihen nähen että käytännössä vakio tuennat jne. Niin ihan näppäriä aikoja. Itellä omaan kartanoon tarkotus hyllystä heittää toi bc ja ruveta siitä kattelemaan säätöjä varttia ajatellen ei niinkään perinteistä madallusta tarve tehdä. Mietinnässä kuinka sitten toteuttaisi/parantaisi muuten vetopitoa. 4-linkit nykyään kai niin hankala saada laillisiksi niin se vähän hankaloittaa.
Joo kiitos vielä tuosta rengas vinkistä, täytyy ruveta metästämään jostain vaikka loppuun ajettuka 27x10.5 slickesjä niin pääsee tekemään tilaa
E. Mitenkäs leveille vanteille olet asentanut nuo 27x10.5:et?

Vanteet on 8" leveät ja ET0. Vannetta pystyis viemään sisäänpäin ehkä ~5mm jolloin ei suojankaaria tarvis "mankeloida" niin paljon kuin mulla...
Renkaista tulikin mieleen... Eteen löytyi vielä vähän kapeemmat ja kevyemmät renkaat mitä edelliset. M&H Racemaster 3,6x24-15. Painoa näillä 5,1kg/kpl

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #890 : 04.11.2016, 12:36:17 »
Yhden osan verran eteenpäin...   8)


Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #891 : 04.11.2016, 15:08:02 »
Yhden osan verran eteenpäin...   8)


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hyvältä näyttä 8) tuliko kuinka paksu ja tuleeko pelkästään öpohjan pulteilla  kiinni vai tuleeko lisää reikiä ?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #892 : 04.11.2016, 15:30:21 »
Hyvältä näyttä 8) tuliko kuinka paksu ja tuleeko pelkästään öpohjan pulteilla  kiinni vai tuleeko lisää reikiä ?

12mm on vahvuus.
Kyllä tulee vielä reiät runkopukkien pulteille. Koneistaja saa tehdä sit samalla ku tekee palikat levyn ja pukkien väliin... Tukilevy myös oikaistaan vielä tasohiomakoneella.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #893 : 04.11.2016, 19:21:42 »
Hyvälle näyttää! Mitäs meinasit voimaa ottaa ens vuonna? :)


Katotaan ny mitä sattuu tulemaan...  ;) oishan se kiva päästä seuraavalle sataluvulle  :3/4 jättää sen:
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #894 : 08.11.2016, 16:18:57 »
Aihio saapui...
Om606 turbo.

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #895 : 09.11.2016, 11:24:07 »
Tehoa tarvis lisää ja viivastakin tarttis päästä liikkeelle...
Oiskohan tällänen mitään...?  ???

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #896 : 09.11.2016, 11:52:15 »
Mitähän tuo pikkuturbo tuumaa kun mörköahdin työntää paineella ilmaa sen läpi? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #897 : 09.11.2016, 12:32:17 »
Mitähän tuo pikkuturbo tuumaa kun mörköahdin työntää paineella ilmaa sen läpi? ???

Eikai se muutaku nöyristelee ja päästää läpi. 8) Ei muutaku compoundia toteuttamaan. Tuohon viä vesivälläri ahtimien väliin niin on viä parempi. Noinhan niitä isoja työkonemoottoreitaki on nykyään ahdettu.
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #898 : 09.11.2016, 12:42:04 »
Mitähän tuo pikkuturbo tuumaa kun mörköahdin työntää paineella ilmaa sen läpi? ???

Eikös tämä ole vasta raakavedos aivopierusta?  ??? Nämä kun tuppaa hioutumaan aina kun projekti etenee :D

Eikai se muutaku nöyristelee ja päästää läpi. 8) Ei muutaku compoundia toteuttamaan. Tuohon viä vesivälläri ahtimien väliin niin on viä parempi. Noinhan niitä isoja työkonemoottoreitaki on nykyään ahdettu.

On niitä koneita vähemmälläkin sulatettu..


Asiallista touhua  8)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #899 : 09.11.2016, 12:51:38 »
Tämmöisiähän ne noissa tykkää vissiin käyttää.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=366332
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi