Futurez  Kulkukoira

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #900 : 09.11.2016, 14:19:30 »
Kyllähän noita compoundeja rakenneltu on useempia. Ei se mihinkään sula kun vain pakopaineet pysyy aisoissa.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=179323

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=170552
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #901 : 09.11.2016, 15:57:06 »
Mitähän tuo pikkuturbo tuumaa kun mörköahdin työntää paineella ilmaa sen läpi? ???

Eikai se muutaku nöyristelee ja päästää läpi. 8) Ei muutaku compoundia toteuttamaan. Tuohon viä vesivälläri ahtimien väliin niin on viä parempi. Noinhan niitä isoja työkonemoottoreitaki on nykyään ahdettu.

Niin ja miten "pieni" se sit on se pienempikään...  ???

Kyllähän noita compoundeja rakenneltu on useempia. Ei se mihinkään sula kun vain pakopaineet pysyy aisoissa.

Onhan noita tehty mutta onko kovin isoja tehoja näillä saatu..? Tainnu niihin pakopaineisiin topata huipputehot... Pitäis keksiä sellanen pari joilla saadaan paljon tehoa ja turboviive kohtuulliseksi. Ei tarvi heti vastata kaasuun kuitenkaan...

Yhdellä ahtimella heräävyys kuitenkin kärsii jos edellisestä isonnetaan.   >:(
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #902 : 09.11.2016, 16:30:38 »
Kokeile jotain garrettin gtx sarjaa ym "kunnollisia" ahtimia holsettiin verrattuna, heräilee paremmin kokoonsa nähden  ::)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #903 : 09.11.2016, 16:35:11 »
Peltolan drifterissä tais olla hx35 se "pieni" ahdin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #904 : 09.11.2016, 16:48:24 »
Kokeile jotain garrettin gtx sarjaa ym "kunnollisia" ahtimia holsettiin verrattuna, heräilee paremmin kokoonsa nähden  ::)

Kalliita kokeiluja nekin. Taitaa olla sen 2500e kuulalaakeri ahtimet mitkä piisaa dieselissä sinne 700hp....  :(

Peltolan drifterissä tais olla hx35 se "pieni" ahdin.


Jotain tätä kokoluokkaa mietin tai ehkä vielä isompaa..
Mutta jos nyt tähän compound systeemiin päädytään niin saa joku viisaampi suunnitella oikeat turbot siihen...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #905 : 09.11.2016, 16:49:54 »
eikös sinne vois tunkee remmiahdinta kaveriks ? :) ei tulis pakopaineet ongelmaks.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #906 : 09.11.2016, 17:46:55 »
Siinä saisi rajoittaa alakierrosten vääntöä aikalailla ettei jokainen voimansiirron osa hajoa :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #907 : 09.11.2016, 18:08:27 »
Kyllähän noita compoundeja rakenneltu on useempia. Ei se mihinkään sula kun vain pakopaineet pysyy aisoissa.

Pakopaine ohjaamaan tuota pakosarjan hukkaporttia ja se portti riittävän suureksi..? Toista ohjaa sitten ahtopaine.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #908 : 09.11.2016, 20:47:57 »
Pikkuahtimen ohitukseen vain mahdollisimman iso hukkis ja tosiaan joku hx35 kokoluokan ahdin vähintään pikkuahtimeksi. Ittellä olis tarkotus jossain vaihees toteuttaa om606:een s200 ja s300 schwitzereillä compound ahtaminen. Nyt on aluski tulossa ajoon yhdellä ajan puutteen vuoksi..
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #909 : 09.11.2016, 20:55:08 »
Jos pikku ahtimen tarkoitus on vain herättää iso niin täytyykö sinne virrata niin hyvin pakokaasua meinaan jos se olisikin se värkki minne pakokaasu virtaa kurvin kautta?

Ensimmäiseen ahtimeen mikro pakopesä ja hengittävä imupuoli. Voisko toimia?
citikka

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #910 : 09.11.2016, 21:04:44 »
Siinä kohtaa ahdin varmaan jarruttais ilman menoa liikaa. Compound ahtamisessa muistaakseni "pikkuahdin" lisäsi ison ahtimen tuottamaa ahtopainetta entisestään.

Edit. Tuossa kuva kuinka Suomalainen moottorinvalmistaja toteuttanut compound antamisen 6 sylinterisessä 8,4l ja 7 sylinterisessä 9,8l moottorissa. Siinä on ahtimien välissä vesivälkkäri.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2016, 21:09:25 kirjoittanut Jukki »
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #911 : 09.11.2016, 21:50:27 »
Ei sinne pakosarjaan mitään läppiä kannata alkaa väkertämään, ne kun ei todistetustikkaan oikeen tuppaa toimimaan. Korkeapaineahtimen mitoitus kun on alueella niin se voi olla suoraan pakosarjan perässä ja riittävää hukkaporttia vaan niin ei tule pakopaineongelmiakaa kun isompi innostuu ahtamaan. Tällöin lopullisen pakopaineen määrittelee se isomman ahtimen pakopuoli.

Ja kyllä pienempi ahdin nostaa painesuhteittensa takia sitä kokonais ahtopainetta vaikkei ilmavirtaus kasvaisikkaan vs isompi ahdin sinkkuna. Kompaktia vesivälijäähyä vaan ahtimien välille vai paljonko tarkoitus ahtaa suuremmalla ahtimella?
Hyvälle näyttää hommat  8)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #912 : 09.11.2016, 22:13:04 »
Mitä jos laittaisi pelkästään vesi/metanoli ruiskutuksen sinne ison ja pienen ahtimen väliin?
Tuskin se ruiskutus pisaroituu pikkuahtimen pyörään niin että siitä olis haittaa?

Yks air to water cooleri lisää koko järjestelmän monimutakaisuutta mielestäni aika paljon ja halvoilla coolereilla saadaan aika äkkii myös se ei toivottu vesiruiskutus aikaan.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #913 : 10.11.2016, 00:37:43 »
Tutulla oli ramissa kaks ahdinta jonossa ja maltilliset 750 hp ja 1700 nm ja kulutus 10- 12 litran luokkaa muistaakseni. traileri jos oli perässä kärry päällä niin sitten saatto vähän kuluttaa lisää. Polkemisella ei ollu suurta vaikutusta, vauhti kasvo niin nopeasti hurjaks että piti nostaa jalkaa jo kaasulta. Ja päivittäisessä käytössä oli.

Eli täältä peukku jonoon.

Ja sopivat ahtimetkin.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm---> EVO2
« Vastaus #914 : 10.11.2016, 09:45:25 »

eikös sinne vois tunkee remmiahdinta kaveriks ? :) ei tulis pakopaineet ongelmaks.

tällaista kombinaatiota olen odotellut jonkun toimesta, löytyis potkua jo alhaalta ilman ahtimen odottelua.. ja tänä päivänä saa varmasti voimansiirronkin kestämään se on vaan päivitettävä sille tasolle mitä voimat vaatii, kestäähän ämeriikan joen vehkeetkin ja väännöt kuitenkin astetta rajumpia vielä..

 

KL-varaosat  Race.fi