Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523473 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1140 : 29.06.2017, 19:15:09 »
Miten kannentiivisteen liekkirenkaat asettuu noihin sylinterin yläpäiden viistämisiin venttiilien vaatiman tilan vuoksi, vai tuleeko tähän erilliset liekkirenkaat? Bensakoneessa saattaisi olla nakuherkkää aluetta ja kenties hupa kannentiivisteille.

Uskoisin kyllä että asia on tehtäessä mietitty, minä vaan puhtaasti teknisestä uteliaisuudesta jäin fundeeraamaan asiaa...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1141 : 29.06.2017, 22:04:17 »
Martelius teki samat pinnotukset mun om606 mäntiin 50€/mäntä hinnalla. Kannesta taisi tulla ny viimesen päälle. :) tästä saattaa irrota voimaa jonkun verran. :D

Kysyin talvella samaa hommaa marteliukselta niin silloin hinta olis ollu laki 55e/mäntä + helmat 11e/mäntä =396e....  ???

Juu tuskimpa kannesta ainakaan jää kiinni, jos kattoo noita top street luokan autoja miten ne kulkee ja missä kenenki tekemä kansi...   ;)



Miten kannentiivisteen liekkirenkaat asettuu noihin sylinterin yläpäiden viistämisiin venttiilien vaatiman tilan vuoksi, vai tuleeko tähän erilliset liekkirenkaat? Bensakoneessa saattaisi olla nakuherkkää aluetta ja kenties hupa kannentiivisteille.

Uskoisin kyllä että asia on tehtäessä mietitty, minä vaan puhtaasti teknisestä uteliaisuudesta jäin fundeeraamaan asiaa...

Tiivisteen puolesta venttiili olis kyllä mahtunu liikkuun, mutta seetin kohdalla olis jääny reuna tyhjän päälle. Siinä ois pellillä voinu tulla kuuma joten se kohta hiottiin pois...
Kuva kertoo...


Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1142 : 30.06.2017, 06:30:30 »
Tuleepas lähelle! :o Luulisi jo rajoittavan virtausta noin lähellä seinää.

Toivotaan että tiiviste tuossa kestää.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1143 : 10.07.2017, 18:49:30 »
Viikonloppuna sain moottorin nippuun ja nostettua paikoilleen. Vielä kuitenkin on tekemistä konehuoneessa ennen ku savuja pääsee ottaan...
















Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa hcmato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1144 : 14.07.2017, 15:17:32 »
Hienolle näyttää ja tais öljytilavuuskin nousta tuolla patilla, milläs kuorrutit tuon venttiilikopan :o
Sainpa minäkin leiman meseen ...nyt quafea paikolleen 8)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1145 : 15.07.2017, 23:01:01 »
Hienolle näyttää ja tais öljytilavuuskin nousta tuolla patilla, milläs kuorrutit tuon venttiilikopan :o
Sainpa minäkin leiman meseen ...nyt quafea paikolleen 8)


Kopan maalasin vht wrinkle plus ryppymaalilla. Hieno homma että leima tuli!  :) juu äkkiä vaan lukko paikalleen, niin pääsee koittaan miten kulkee...







Viikonlopun tavoite oli ottaa savut ja siinä onnistuin.  :) kaikenlaista pikku värkkäämistä vielä ja sitten penkkiin ihmetteleen että miten toimii, vai toimiiko ollenkaan....  ::)





Siinä todiste  :)
https://youtu.be/c66glq48qQQ
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1146 : 15.07.2017, 23:10:17 »
...sitten penkkiin ihmetteleen että miten toimii....
Jännitys tiivistyy....

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1147 : 22.07.2017, 22:42:23 »
paljonko tuli voimaa video on jo youtubessa ?  ::)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1148 : 23.07.2017, 13:42:53 »
paljonko tuli voimaa video on jo youtubessa ?  ::)




Juu kiirettä on pitänyt... Mutta eilen sain auton siihen kuntoon että pääsi penkkiin testaan.
Koko päivä oli varattu aikaa penkkiin että ois saanu rauhassa säätää ja testailla, mutta eka vedon jälkeen huomasin polttoaine lammikon auton alla... Kiinan teräspunos/kumi letkut oli tulleet tiensä päähän ja vuotivat läpi monesta kohtaa.  >:(  Jouduin siis uusimaan kaikki löpölinjat penkissä ja siinähän se päivä sit menikin...
Muutama veto kuitenkin kerettiin ottaa. Eka vedon jälkeen vääntö käyrä näytti hienolta, käyrä lähti nouseen jo 2500rpm ja 3000:ssa oli jo 500nm ja 4600rpm--> 800nm. Tässä vedossa pakopaine karkaili ja päätin lyhentää jousta hukkiksesta joka puhaltaa pienemmän pakopesän ohi. Meni liian löysäksi ja heräävyys huononi heti... Mutta hienoa oli nähdä miten paljon väliportilla pystyy pelaamaan tuota veto aluetta, ja sitä pitäiskin vielä säätää ajan kans. Päivä loppui kesken ja paras veto oli ~600hp/850nm@2,8bar. Paljon puuttuu vielä tavoitteesta mutta koitetaan vielä löytää lisää..   :)

Auto jäi vielä penkitys paikalle, jos perjantaina koittas vielä muutaman vedon ottaa. Lauantaina sit jo tarkoitus olla ajamassa kalajoella...  :3/4 jättää sen:

https://youtu.be/lUY_e_wAyrw

https://youtu.be/Mim5CxBNl_0















Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1149 : 23.07.2017, 21:43:27 »
Kuulostaa hyvältä, onko ajossa miten eroa aiempaan?
Ei voi muuta kuin nostaa peukkua ja onnitella hienosta työstä.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1150 : 23.07.2017, 22:11:19 »
Kuulostaa hyvältä, onko ajossa miten eroa aiempaan?
Ei voi muuta kuin nostaa peukkua ja onnitella hienosta työstä.

En oo oikeestaan ajanu vielä muutaku rullilla..  ;D
No joo ihmeen hyvinhän tuo toimii ku aattelee että aika summassa valitsin noi ahtimet tuohon... Voimaa täytys vielä saada lisää, mutta penkityshän jäikin kesken vielä...  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1151 : 30.07.2017, 19:48:51 »
Kiireinen loppuviikko oli taas... Mittalin polttoaineen siirtopaineen koska dieselmeken sanoo että pumpulle tulevan aineen paine pitäisi olla 1,0-1,5bar. Holley antoi 0,5bar ja vaikka laitoin säätimen paluu linjaan ei sieltä saanu tulemaan ku max 0,6bar. Päätin sitte lisätä holleyn kaveriksi "044" kopio pumpun tekemään painetta. Sitten kiireellä penkkiin toteamaan ettei paine vaikuttanut mitään mihinkään.... :P
muutamia vetoja penkissä lisäten syöttöjä ja kiristäen portteja toiveissa lisää ahtopainetta ja tehoa, mutta muuta ei saatu aikaiseksi kuin lisää pakopainetta. 3 kiloa enempää ahtoa en saanu ja pakopaine parhaillaan 5bar... Kun molemmat portit tiukattu tappiin...  :o

Ahtopaine 2,3bar/pakopaine 2,5bar = 536whp/770nm
Ahtopaine 3,0bar/pakopaine 3,5bar = 571whp/833nm

Paras oli jotain 585whp. Kun porttien jouset on löysemmät toimii tosi hyvin eikä pakopaine karkaa älyttömiin, herää hyvin ja tehokäyrä pysyy ylhäällä 6700rpm asti..   8) pitäis vielä jossain vaiheessa ajaa dynossa oikein ajan kanssa ja ihmetellä lisää, mutta nyt oli niin kiire kalajoen kiihdytyspäiville että auto vietiin suoraan penkistä sinne ja ensimmäiset koeajot ajettiin siellä.

Ensimmäiset testit suttailtiin märällä kelillä että rata lähtis kuivaan aamuisen tihkusateen jäliltä. Kun rata kuivasi oli pito kohdillaan ja heti 60 jalkasen ennätys 1,655s. Kympin aika oli niin lähellä että koitin viimeisiin vetoihin kiristää hukkiksen jousta tiukempaan ja ajat ja loppunopeudet vain huononi... Ihan hyvin kuitenkin ekoiksi ajoiksi meni, eikä mitään vielä särkynyt.  :)

Päivän ajat oli:

11.33s@195.43km/h 60ft 1.655s

11.105s@202.93km/h 60ft 1.663s

11.089s@208.93km/h 60ft 1.675s

11.128s@205.71km/h 60ft 1.788s

11.542s@204.08km/h 60ft 1.838s










Kuva: Jeemu photography



Kuva: Jeemu photography


Päivän paras


Iphone video
https://youtu.be/rSVYxH5-8RI

Incar gopro
https://youtu.be/06ZhwtYII58
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1152 : 31.07.2017, 21:32:28 »
Näenkö väärin, vai vääntyileekö tuo ratti tuossa incar videossa?  :idiot2: Mutta on kyllä härski laitos!  O0
Volvo 242DL -79

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1153 : 31.07.2017, 22:30:22 »
Näenkö väärin, vai vääntyileekö tuo ratti tuossa incar videossa?  :idiot2: Mutta on kyllä härski laitos!  O0


Piti oikeen käydä tunnustelemassa rattia ja kyllä se tosiaan on löysä, aivan kuin kehä ois irti puolista... joutuuko senkin hitsaileen uusiksi...?  ;D aika tarkkasilmäinen oot ku ton huomasit, ite en huomannut edes ajossa..  :)


Ai niin... unohtu kehua tota cooleria. Katoin lämpöjä joka vedon jälkeen ja ahtolämpö oli ennen cooleria aina noin 200c' ja painekotelossa 24c', viimeisessä vedossa ennen 226c' ja jälkeen 31c'. Eli näyttäis toimivan.  :) myös tuo griffin syyläri toimii hienosti, eikä lämpöongelmia ollut.  Pakolämmöt tosin kävi aika korkeella, pitäisköhän ottaa vesiruisku takaisin käyttöön... ::)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1154 : 31.07.2017, 22:44:33 »
Osa halvoista rateista on niin velttoa materiaalia että vääntyilevät ihan sen takiakin.  :idiot2:
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Samppasport  Futurez