Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: RTP - 19.12.2022, 19:01:38

Otsikko: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: RTP - 19.12.2022, 19:01:38
Hullu päähänpisto toteutettu ja aloitettu rakentamaan ralliautoa Volvo S40:sta, 2.4 vapaasti hengittävällä moottorilla. Vuosimalli on 2004 ja on jo uudempaa korimallia (P1 pohjalevy). Projekti on ihan alkuvaiheessa, mutta purkaessa tuli todettua, että sähköinen rattilukko olisi saatava poistettua käytöstä ja kun se nyt on sitten osa myös auton ajonestojärjestelmää, tarttis se saada kokonaan ohjelmallisesti pois. Emuloinnista en ole innostunut kun röykytystä on tulossa... Auto on siis tarkoitus tehdä alkuun kuitenkin vakiomoottoriohjauksella ja muutoin vakiosähköjärjestelmä osin, täysin budjettisyistä.
Tuo vakio moottorinohjausboksi on Denson valmistama, P30650677 (079700-9132) mallimerkinnältään.

Onnistuuko moinen mitenkään/missään? Muutama kieltäytyminen on jo saatu ja muutama hiljaisuus... Ja toki mitä lähempänä Varsinais-Suomea niin aina parempi.
Otsikko: Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: VT86 - 02.01.2023, 15:52:16
Sanoisin että sitä ei saa poistettua tai ainakin lähes mahdoton(= maksaa liikaa)
Otsikko: Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: RTP - 02.01.2023, 21:11:48
Sanoisin että sitä ei saa poistettua tai ainakin lähes mahdoton(= maksaa liikaa)
Joo tältä tämä pahasti näyttää, kun ei mistään suunnalta ole tullut edes etäisesti positiivista signaalia...

Käytännössä taitaa sitten tarkoittaa, että kaivetaan jostain pari tonnia lisää budjettia ja tehdään full race sähköt PDM:llä ja jollain aftermarket ECU:lla.   ;D
Taitaa olla vähissä kokemukset tästäkin aiheesta, että mikä ECU erityisen hyvin sattuisi sopimaan tuohon B5244S4 kylkeen?
Otsikko: Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: VT86 - 03.01.2023, 10:20:09
Joo tältä tämä pahasti näyttää, kun ei mistään suunnalta ole tullut edes etäisesti positiivista signaalia...

Käytännössä taitaa sitten tarkoittaa, että kaivetaan jostain pari tonnia lisää budjettia ja tehdään full race sähköt PDM:llä ja jollain aftermarket ECU:lla.   ;D
Taitaa olla vähissä kokemukset tästäkin aiheesta, että mikä ECU erityisen hyvin sattuisi sopimaan tuohon B5244S4 kylkeen?

Yleisellä tasolla jos PDM:ää harkitset niin mielellään suoraan samanvalmistajan pakettina molemmat. Tai jos harrastusmieltä löytyy niin sittenhän ei ole oikeastaan merkitystä. Pärjää varmasti vaikka Megalle ja SP:n PDM:llä tai Cartek:in perus PDM:llä ja millä tahansa boxilla (Haltec, eRace, GEMS, MaxxEcu, EcuMaster, Link, KMS, Mega...)

Otsikko: Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: RTP - 03.01.2023, 18:36:10
Yleisellä tasolla jos PDM:ää harkitset niin mielellään suoraan samanvalmistajan pakettina molemmat. Tai jos harrastusmieltä löytyy niin sittenhän ei ole oikeastaan merkitystä. Pärjää varmasti vaikka Megalle ja SP:n PDM:llä tai Cartek:in perus PDM:llä ja millä tahansa boxilla (Haltec, eRace, GEMS, MaxxEcu, EcuMaster, Link, KMS, Mega...)
Joo näinhän se varmaan ois, tahtoo olla vaan taas just pykälän kalliimpaa, mutta omilla hermoillakin ois varmaa joku arvo...  :D
Eikä tässä nyt sitä maailman helpointa projektia oo muutenkaa otettu, kun tiettävästi kukaan maailmassa ei tämmöstä oo vielä rallikäyttöön rakentanut.
Otsikko: Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
Kirjoitti: ImportTuning - 04.01.2023, 00:37:18
Kysyppäs Contrast works:n Gustavilta. Instassa ainakin on https://www.instagram.com/contrastworks/?hl=fi.

Tuo on aika velho ukko noiden volvojen kanssa mutta eihän kysyminen maksa ainakaan mitään.