Samppasport  Futurez

3" imm LH

  • 155 Vastauksia
  • 59458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #75 : 11.05.2018, 16:04:23 »
Moro!

Onkos tää LMR:n tuote aito Boschilainen?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #76 : 11.05.2018, 22:02:47 »
Moro!

Onkos tää LMR:n tuote aito Boschilainen?

Tuskin on, sillä muistaakseni aitojen -012 loppuisten valmistus on loppunut. Ja mikäli olisi aito, niin hinta olisi ihan toisenlainen.

Epäilen, että tuo on vastaava tuote mitä esim. ebaysta saa satasen pintaan

Poissa Xtr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #77 : 16.05.2018, 18:58:45 »
No niinpäs näkyy, näkyy olevan myöskin 012 versioita

Mahtaakohan noista alla olevan linkin KL Racingin 012 IMM:sta olla käyttökokemusta? Jos nuo sisuskalut on Boschin 016:sta, niin luulisi olevan ihan kelvollisia. Sitä vaan, kun olisi hyvä laittaa nykyiseen settiin uutta mittaria, eikä hinta nyt ihan mahdoton ole.

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/luftmassematare-016-ombyggd-till-3-.html

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #78 : 28.08.2019, 19:45:18 »
Jospa täältä tärppäis. Mikähän riivaa 940 - 98.välillä tyhjäkäynti on noin 1800 ja välillä sammuu . Veto päällä niinku puutuu välillä. Paikollaan on kopio 3''imm ja kokeeksi laitoin 025 lopusen nii käy röpöttämällä eikä vastaa kaasuun oikein, käy niinku boxeri kone.

Muutokset koneessa
Lastu 440cc/3''imm
Lastu sytty
440cc sumut.
3''imm kopio.
Isocooleri
Td04hl_20t.
Laajakaista tulossa.

Onko muuta vaihtoehtoa kuin ehtiä oikea 012?
Joop.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #79 : 28.08.2019, 21:40:13 »
Jos kaikki on kohdillaan, tuo setti käy vakiolastulla sillai että sillä voi ihan hyvin ajella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #80 : 29.08.2019, 00:55:08 »


Onko muuta vaihtoehtoa kuin ehtiä oikea 012?

Onko ne oikeasti harvinaisia? Taidan pian muuttaa oman 740 käyttöpirssin joko megalle tai speeduinolle ja myydä toimivan -012 imm:n sitä tarvitsevalle röyhkeään hintaan. Ja vain siksi koska mä voin.


Ps. väärää tietoa, -016 oli, mutta idea on sama: miksi niitä jeesuksenaikaisia LH-jettejä pitää tekohengittää, kun aftermarket-ecun saa samalla hinnalla kun IMM:n tai sen korvaavan piggypäk-palikan?
LH-jetin muuttaminen megalle tai speeduinolle on aivan naurettavan helppoa. Tai ainakin nyt tuntuu siltä, koska olen tehnyt niitä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2019, 01:00:04 kirjoittanut Vauhtivaunu »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #81 : 29.08.2019, 07:24:24 »
Onko ne oikeasti harvinaisia?
ON...

Miksi niitä jeesuksenaikaisia LH-jettejä pitää tekohengittää, kun aftermarket-ecun saa samalla hinnalla kun IMM:n tai sen korvaavan piggypäk-palikan?
LH-jetin muuttaminen megalle tai speeduinolle on aivan naurettavan helppoa. Tai ainakin nyt tuntuu siltä, koska olen tehnyt niitä.
Varmaan yksi osasyy on käyttöauton status. Tai siis jos auto on kesäkäyttis tms., eli aikalailla vakiopalikoilla liikkuva harraste.
Kovin montaa ei välttämättä tuolloin kiinnosta vaihtaa ruiskua. Esim. itte tiedän, että jos IMM hajoaa, tulee tenkkapoo kun niitä ei löydy mistään. LH-jetin voi säätää aika pienin vaivoin "pikkuviri" käyttikseen/harrastekäyttikseen, joten ruiskun vaihto tuntuu huonosti perustellulta.

Tosin, jos sitä IMMua ei vain saa mistään, niin pakkohan se on...

Pitäisi melkein jonkun osaavan ja noita tehneen tehdä topic, että miten saadaan mahdollisimman pienellä vaivalla vaikkapa LH korvattua jollain aftermarketilla niin, että auto toimii +40 helteistä -40 pakkasiin yhtä luotettavasti ilmankosteuden vaihdellessa 2% ja 100% välillä. Itte olen siinä käsityksessä, että "korvaavaan" ruiskuun pitäisi jokatapauksessa ajaa kaikki kartat sisään joko dynossa tai testaamalla. Jos noin on, niin epäilisin (ei kokemusta) ajokarttojen hieromisen olevan helpoin rasti. Starttikartat, kylmästartit, kylmäkäynnit yms. vie sitten sitä aikaa ja ihan pirusti. Voinhan minä olla väärässäkin...

Tosin, niin vie LH:n kanssa myös. Tosin niihin ei tarvitse koskea, ellei aja etanolilla.

Tilanne on tavallaan hieman sama, kuin aikanaan käyty vääntö "miksi ei vaihtaa kaasarin tilalle ruiskua?". -Siksi, koska kaasutin toimiessaan vakiomoottorissa on taloudellinen ja luotettava. Ruisku tosin jokatilanteessa "samanlainen", mutta vaihtotyömaa aikamoinen vaikka etuja onkin enempi ruiskussa. Silloin aikanaan ei niitä vaihdeltu, kun ei nähty riittävän hyviä perusteluita työn määrälle.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #82 : 29.08.2019, 22:15:03 »
Kyllä noita 016 immuja on vielä semi toimivia vähän joka nurkalla.

Mutta tollasta mega vaihdosta ei tee duunipäivän jälkeen, saati viikonlopussa ja aja viikkoa töihin ongelmitta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #83 : 29.08.2019, 23:10:44 »

Mutta tollasta mega vaihdosta ei tee duunipäivän jälkeen, saati viikonlopussa ja aja viikkoa töihin ongelmitta.

Niinno edelliseen käyttöbemuun tein megan viikonlopussa kun Siemens alkoi temppuilemaan. Ajoin autolla vuoden ja paalasin. Mega jatkaa elämäänsä sitikasta tehdyssä ralliautossa.

Ja sinä päivänä kun käyttis 740 temputtaa ruiskunsa niin siihen tulee mega tai speeduino. Speeduinon tinaamiseen menee itseasiassa vähemmän aikaa kun megaan. Eli kolme tuntia. Kyllä sen päivässä naittaa LH:n tilalle.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #84 : 29.08.2019, 23:19:41 »

Pitäisi melkein jonkun osaavan ja noita tehneen tehdä topic, että miten saadaan mahdollisimman pienellä vaivalla vaikkapa LH korvattua jollain aftermarketilla niin, että auto toimii +40 helteistä -40 pakkasiin yhtä luotettavasti ilmankosteuden vaihdellessa 2% ja 100% välillä. Itte olen siinä käsityksessä, että "korvaavaan" ruiskuun pitäisi jokatapauksessa ajaa kaikki kartat sisään joko dynossa tai testaamalla. Jos noin on, niin epäilisin (ei kokemusta) ajokarttojen hieromisen olevan helpoin rasti. Starttikartat, kylmästartit, kylmäkäynnit yms. vie sitten sitä aikaa ja ihan pirusti. Voinhan minä olla väärässäkin...


Olet oikeassa. Starttikarttojen hierominen vie aikaa. Ajoalueet säätää autotune-toiminto melko lähelle ja sitten vaan käsin viimeistelee. Ja jos oikein haluaa hifistellä niin käy siellä dynossa jossa ennakot saa tarkasti, eikä tarvitse jättää marginaalia nakun varalle.

Mulla tietysti on kokemusta, muttei aikaa tai mielenkiintoa alkaa tekemään aiheesta rautalankamallia. Mutta jos nyt ajatellaan minkälainen oppimisprosessi LH-jetin säädön opettelu on, niin ei se mega tai speeduino sen vaikeampi lopulta ole.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #85 : 29.08.2019, 23:30:08 »
...jos nyt ajatellaan minkälainen oppimisprosessi LH-jetin säädön opettelu on, niin ei se mega tai speeduino sen vaikeampi lopulta ole.
Joo, eiköhän ne samat periaatteet käy melkein kaikkiin säädettäviin ruiskuihin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #86 : 30.08.2019, 00:25:30 »
Eli jokainen asentaa megan kun haluaa toimivan ilmamassamittarin. Topic lukkoon.  :D

PS. se bemarin siemens ruisku on ihana  S*
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #87 : 30.08.2019, 00:26:10 »
Niin megaa voidaan myös säätä tunerstudion autotune ominaisuudella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #88 : 02.09.2019, 17:46:19 »
Niin megaa voidaan myös säätä tunerstudion autotune ominaisuudella.

No, jokuhan se täälläkin kehitteli vastaavaa ohjelmaa LH:lle. Mitä lienen kuuluu projektille nyt?

Mutta LH:n etu on siinä, ettei kaikkea tarvitse ruuvata.
Jos tekee mekaaniset muutokset moottoriin lisätehoa varten, niin LH:n puolelta tarvitsee hieraista vain suutinvakio #4 kohdilleen ja säätää pääpolttoainekartta mieleisekseen, niin sen jälkeen tarvitaan vain vetoja.
Käynnistysrikastukset tms. toimintojen ruuvaamiset voi unohtaa kokonaan kunhan vakio #4 on oikein ruuvattu.
Etanolilla joutuu sitten haeskelmaan niitä käynnistysrikastuksia kohdilleen siellä kylmässä päässä mutta siihenkin on aika suoraviivainen toimintamalli.

Mutta jos haluaa saada wiinakatiskan käyntiin laakista vielä siellä -38C lämpötilassa, joutuu niitä kylmärikastus ja käynnistyskarttoja jo vähän ruuvaamaan ajan kanssa.
Tai doupata bensalla kun mennään pakkaselle.

Mutta sama sawotta on edessä millä tahansa ruiskulla kun polttoaine vaihtuu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 3" imm LH
« Vastaus #89 : 02.09.2019, 18:56:37 »
Eikö se ole ihan ominaisuus RE85 kanssa, että käynnistyy huonommin varsinkin kylmässä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo