Kulkukoira  Proturbo

Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms

  • 250 Vastauksia
  • 139771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #180 : 03.03.2016, 14:45:31 »
Eipä vaan kaikista löydy.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #181 : 03.03.2016, 18:02:29 »
Niin tai eihän se sitä tarviikaan kun mitataan vain kiihtyvyyttä. Uusilla kännyillä/tableteilla, jotka huomioivat myös glonass gps:n, saadaan tarkempaa aikaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #182 : 09.03.2016, 21:04:39 »
:tykkää:

Yli 200hv.

Jotenkin minäkin olen  skeptinen tuosta ajasta (alle 6sek) tomaattivaparissa, sillä oma ahdettu kuminauhani liikahtaa sen (80-120) välin (10hz) GPS:llä mitattuna 5,66 sekuntiin. Veto on toistettavissa 0,1 s sisälle jatkuvasti.
Vaikka se kakslankku onkin kevyempi kuin ysi, niin vaparissa sitä papua ei vaan ole niin laajalla alueella kuin ahdistetussa.

Säädettyäni syttykartan mahdollisimman stabiiliksi, joudun tyytymään 15,7s aikaan 402m matkalla, loppunopeuden huidellessa yli 140km/h. Papua minulla on kuitenkin +200hv ja vääntökin on 400nm kohdilla.

Sanotaan näin, että GPS mittaus on luotettava jos se näyttää karttapohjalle vietynä järkevälle. Normaali 1Hz gps puhuu kovin helposti höpöjä, varsinkin jos se ei näe yli 10 satelliittia. Ja jostakin syystä nuo irto GPS-mokkulat ovat pirusti tarkempia kuin mikään puhelimen oma GPS testieni mukaan.
Käsiajanotolla ei saa järkeviä aikoja kuin korkeintaan mailin vetoon ja siinäkin heitto on helposti yli sekunnin.

https://youtu.be/H1A8CAALXMI

Kävin maalikylillä kaupoilla ja nykäsin takasin tullessa vedon. Ei mikään optimaali mitenkää, ku liikennettäkin jostain syystä, vaikka mutkainen pikkutie (eikä varsinkaa optimaali ton vireoinnin osalta :--)), mut joku paskaraina kumminki.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #183 : 04.06.2016, 14:25:14 »
On tuo hurja peli :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #184 : 19.06.2016, 21:17:23 »
0-110km/h 8,1s sekuntikellolla mitattuna..
Auton (Volvo 960 -91, B6304S+AW30-40) mittarin mukaan otettu 0-100km/h, kierroksista (5500rpm, 2. vaihteella) laskettuna 100km/h = ~110km/h oikeaa nopeutta.

- perävälitys 3.73
- 195/60R15 renkaat
- 310cc/min suuttimet (ja modattu putsarikotelo) + RE85/E98 >50% seos, vähän vajaat puoli tankkia (n. 30l luokkaa), kuski + 1 matkustaja
- katin jälkeen 2,5" putkisto, yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella

Tuskin rpm mittarissa voi olla heittoa..? Laatikko ei luistele.

Jospa sitä saisi 10hz gps vastaanottimen kanssa sitten puhelimella otettua tarkempia tuloksia.. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 19.06.2016, 21:20:28 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #185 : 20.06.2016, 07:27:41 »


Mitä 0-402m alle 15s vaatii (14.9s tai jotain) 240 farkulta? Paljonko pitää olla tehoa automaattivaparissa, että alkaa 14aika?

edit. poistin ylimääräisen alle-sanan

Yli 200hv joka tapauksessa. Kuvan härvelissä oli 2,3L 16-venanen vuonna 1983 Hangossa. Välitetty M46 aski, 4,88:1 perä lukolla.
Tankki piripinnassa ja kaikki katsastusvarusteet kiinni mm. varapyörä. Meni 14,922.
Sama auto oli Vauhdimaailman koeajossa ja saivat vartille ajan 16,4 ennen kuin vaihdoin siihen isommat kaasarin kurkut ja suuttimet vastaavasta rallycross padasta jolloin tehot 230hv.



« Viimeksi muokattu: 22.05.2017, 19:05:12 kirjoittanut 20-VALVE »
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #186 : 28.06.2016, 21:27:26 »
90% E85/E98 seoksella.
https://www.youtube.com/watch?v=uqcjDHotUE0

5,000rpm 2.vaihteella laskennallisesti n. 101km/h oikeaa nopeutta.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2016, 21:30:01 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #187 : 26.07.2016, 17:49:33 »
kuuden vedon keskiarvo 4.06s +17c.
s60 2.4t automaatti.
pakko kolmosella ja lentävällä n.65-70 vauhdeista. mitattu torquen kanssa.
80kg kuski,20kg kloppi ja reilu puolen tankkia bensaa.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2016, 19:21:14 kirjoittanut sloun »
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #188 : 24.10.2016, 17:36:25 »
https://www.youtube.com/watch?v=OOOtfWvrGIA&feature=youtu.be

Semmonen.
Surkee lähtö ja luistava kytkin. (luistaa herkästi 2>3 vaihdossa)

Volvo 960 vm. -91. 1410kg+kuski 80kg

- S50B32 pakosarjat, 3" rst pakoputkisto
- 310cc/min@3bar suuttimet
- "439" ecu, -528 binillä (ostrich 2.0 paikoillaan, ei säädetty läppärillä) - Motronic 1.8
- (pelkkää) E85 polttoainetta tankissa, n. 20l (auto punnittu samalla polttoaine määrällä)
- ZF S5D 260Z vaihteisto + 3.73 perävälitys + 195/60R15 renkaat

Mittarivirhe +5km/h luokkaa - eli näyttää 100km/h mittarinopeudessa n. 5km/h liikaa.
Tuo videossa ilmoitettu aika (0-100km/h) otettu siitä, kun nopeusmittari liikahtanut ja lopetettu mittarin mukaan @ 98km/h.

2. vaihteella lähtö.

Varaa on parantaa paljon.. renkaiden huono pitävyys rajoittaa "lähettämistä".
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #189 : 12.11.2016, 22:52:38 »
Hyvin näytti työntävän!

Vähän aikaisemmilla (&nopeammilla) vaihdoilla vielä paremmin :o

Mukava, että näitä(meitä) vaparivirittäjiä(pölhöjä) vielä on Volvoilun maailmassa ELK

Fyysistä tapaturmaa tässä hoidettu jo tovi ja sormet syyhyävät päästä vinokoneen kimppuun jälleen...

Ajattelin vielä pitäytyä LH2.4-ohjauksessa ja A(ivo)W(amma)-laatikossa ja tutkin parhaillaan hieman tarkemmin tuota F-imusarjaa ja sen kaasuläppää...

Tavoitteena <=7sek 0-100km/h ja <=4 sek 80-120km/h F-vakioimusarjan + kaasuläpän muutoksilla edellisten muutosten lisänä. Hmm.. :idiot2:

Kiuluna siis 245 1990 B230F

...to be continued...

Vanhaa:
https://www.youtube.com/watch?v=H1A8CAALXMI

   

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #190 : 13.11.2016, 00:22:27 »
Jep, paremmin se vetää mitä olin kuvitellut.. kun vielä ei ole mitään kummempaa palikkaa koneessa.
Siinä n. 6,000rpm jälkeen tehot hiipuu selvästi ja n. 6,300rpm (+/-50) ottaa rajoitin vastaan; huomaa isommilla vaihteilla selkeämmin ja johtunee ihan sytkäennakkokäyrästä / ruiskun säädöistä.

80-120km/h aika on surkea, kun 3. vaihde loppuu siinä 110km/h kohdalla juuri sopivasti.
Ja n. 4s on 4:lle vaihdon kanssa, 4. vaihteella koko veto taisi olla peräti 5s.. 80-110km/h reilut 2s 3. vaihteella.

Eri asia olisi jos rajoitin olisi @ +7,000rpm..

MAF liitin irroitettuna sai lisää voimaa alle 4,500rpm (rikkaampi seos), ja 2. vaihteella 2500-6000rpm veto oli jopa sekunnin nopeampi mitä liitin kiinni.

Vaihdekepin puslat huonot, niin vaihteiden vaihdot ei ole tarkkoja ja vaatii hiukan voiman käyttöä (nyloc pusla jumittaa).

Saa nähdä mihin pystyy asennusta odottavien palikoiden kanssa.. ::)

---

Lainaus
F-vakioimusarjan + kaasuläpän muutoksilla
Minkälaisia muutoksia meinaat?

Ei nuo vinokoneen imusarjat mitään kovinkaan hyviä ole.. niin voi aika merkittävää hyötyäkin saada kun tekee edes jonkunlaisen imusarjan säädettävillä runnereilla ja ilmansuodatinkotelolle riittävä ilmansaanti (viileetä ilmaa).

Käy vissiin E98 bensalla? Jos ruiskun säätö onnistuu, kannattaa ehdottomasti vaihtaa E85:seen + isommat suuttimet..
Varmasti yksi halvimmista tavoista saada myöskin lisää voimaa - talveksi ei kovinkaan suositeltavaa (jos ei tykkää pientä kikkailua harrastaa).

Mutta pitäisi paljoa vaatia, että alle 7s aikoihin pääsee.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Gleetu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #191 : 09.03.2017, 21:20:55 »
Moi. Uusi täällä foorumilla. Tuli viikko sitten ostettua v50 2.0D
Hommasin tollasen RICAn iSoftloaderin ja tänään pääsi kokeilemaan.
20 kerran keskiarvo 70 lähdöllä.
Vakio 7.2s 4 vaihteella.
RICA 6.3s 4 vaihteella.
Ja 5.7s 3+4 vaihteella.

Tuntu että oli pakko vaihtaa noilla 3 vaihteen vedoilla, vähän pienehköt kitkarenkaat varmaan osasyynä.

Pakko sanoa että erittäin positiivinen yllätys oli ja tohon parannukseen ei ees hirveen hintanen, kaikki tietenkin suhteellista, vertaa mitä meni rahaa entiseen cosworthiin  ;D



Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #192 : 22.05.2017, 14:59:52 »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #194 : 22.05.2017, 15:41:14 »
Taitaa 100-200km/h olla sama 8)

Ei nyt sentää etuvedolla..

 

RallyBaron  Samppasport