Ateho  Elekma

volvon bensa kutoset?

  • 43 Vastauksia
  • 33067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #30 : 20.02.2011, 23:07:42 »
Tällä hetkellä on kuulemma olemassa käytäntö, että perusmoottorin (lohkon) tehoja ei voi muuttaa pienemmäksi.

Esim B230FK:ta ei hyväksytä 125 hv koneeksi, koska lohko on ollut alunperin 135 hv. Virallista dokumenttia en tähän ole löytänyt, mutta samaa kuullut useammalta "virittäjältä".

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #31 : 21.02.2011, 00:17:01 »
Jahas . Sitä on katsastus taas tulkinnut tietämättömyyttään FD jaF ovat samaa lohkoperhettä. F.n teho on joko 114 tai 116 ja FD on 116 myöskin.

Niin ikään B230G = 130 . GK=135 K= !09, 114 tai117 ja B230 GT 170.

Näistä on dokumentit kyllä ja sitä käytäntöä riittää yhtämonta kuin on konttoria ja miestäkin samassa talossa. 8)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #32 : 14.03.2011, 05:59:00 »
Foorumilla liikkuu eräs kenellä 1991 mallinen 960 Ambulance juurikin 2,8L V6 B280F moottorilla. Sedan/Farkku versioita, tai siis "normaaleja" autoja tällä moottorilla EI ole tullut vastaan vielä.

Viittaat varmaan tätä autoa... 8)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=971.msg63851#msg63851
http://lanssi.com/?sivu=lisatiedot
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • LANSSI.COM
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #33 : 14.03.2011, 08:12:50 »
Missä näit? Sehän olis keräilyharvinaisuus, jos sellasen jostain löytäs.

Tervetuloa ihmettelemään "keräilyharvinaisuutta"  ;)
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Petri M

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #34 : 28.03.2011, 03:03:03 »
Tuota 960 PRV löytyy kyllä maailmasta ihan sedaninakin, tosin käsittääkseni lähes kaikki on myyty Uudessa Seelannissa...

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #35 : 28.03.2011, 08:51:47 »
Mitähä se konttorin setä sitte sanois, jos laittaisin B6254FS:n lankun keulille, ja kävisi muutoskatastamassa ???

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #36 : 28.03.2011, 09:56:39 »
Jos muutostetaan omavalmiste moottorina niin lohko saa olla vaikka itse valettu joten siinä ei tarvitse olla mitään tyyppikilpiäkään niin sen suhteen ei tule ongelmaa vaikka koneessa olisi ollut vakiona ennen muutoksia 1000hp kunhan teho, paino ja tilavuus eivät mene sallittujen yli muutoksien/rakentamisen jälkeen.

Tästä olis kiva kuulla jatkotieto, että millä tavalla onnistuu tuo motin ilmoittaminen omavalmisteeksi? Onko ainoastaan VTT:n päästötestien välttäminen (vähäpäästöisen korin tapauksessa) syy olla ilmoittamatta mottia omavalmisteeksi?

Mielessäni on juurikin Volvon bensakutosen muutostaminen auton keulalle omavalmisteena.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #37 : 28.03.2011, 10:00:43 »
Mitähä se konttorin setä sitte sanois, jos laittaisin B6254FS:n lankun keulille, ja kävisi muutoskatastamassa ???

-88 vuotiseen 2.5 litrainen kone? Eikös tuo mene ihan penkkilapulla.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #38 : 28.03.2011, 15:03:40 »
Eivät ruppee nipottammaan, että pitäisi olla tehoihin sopivat jarrut/alusta tai mitään ???
Minkähä verran sen penkkilapun pitäisi sitten näyttää, että se konttorilla kelpaa ???
Sori typerän kuuloset kysymykset  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011, 15:05:11 kirjoittanut HRemes »

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #39 : 28.03.2011, 15:07:34 »
Tiedän yhden 242 missä T6 motti keulilla. Leimattu viime kesänä eikä mitään ongelmia ollut. Kunhan vaan oli turboa vastaavat alustan osat ja teho sallituissa rajoissa. Ja hommasin vielä Volvo-Autosta tekniikanvaihtolaput hommaa avittamaan...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #40 : 28.03.2011, 15:52:47 »
Eivät ruppee nipottammaan, että pitäisi olla tehoihin sopivat jarrut/alusta tai mitään ???

Se on kai ihan kiinni siitä, millaista tehoa tarjoat. Jos haluaa käyttää ilman eri selittelyjä sallittua tehonlisää (ks. alta) niin jarrut (+alusta)  pitää vähintään vastata "mallisarjan tehokkainta". Jos vaihtokoneen leimaa samantehoisena kuin autossa alunperin niin ei kait pitäisi vaatia mitään alustamuutoksia.

Minkähä verran sen penkkilapun pitäisi sitten näyttää, että se konttorilla kelpaa ???

Miten se nyt oli, iskutilavuus ja teho saavat lisääntyä 20% / 25% mallisarjan isoimpaan ja tehokkaimpaan nähden. Toista koski toinen ja toista asiaa toinen prosenttiraja.

Jarruja ja alustaahan saa vapaasti vaihtaa paremmaksi, oiskohan tuo melkein yksinkertaisinta joka tapauksessa laittaa sen verran äkäset hidastimet sinne alle että ei tuu kahta puhetta onko paremmat kuin Volvon tehtaalta. Muuten kahlataan varaosamappia ja etitään jarruista osanumeroita että mitähän siellä nyt on alla ja mitä näihin on saanut.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #41 : 28.03.2011, 16:07:11 »
Otetaankos sitä enää ton ikäsissä turbomalleja huomioon? Eikös ne viimoset turbot ollu -84/-85?
Ja onko nuissa lankuissa minkälaisia eroja jarruissa eri koneiden kesken? Itsellä tehtaalta lähtenyt kone oli B200E K-Jet ja jarruina on vakiot edessä(jäähytetyt) ja takana.
Takana on kireemmät jouset ja korkeapaine kaasut, eteen tulee joskus, kuha löytää jostain jäykemmät jouset(v6 tai diesel mallin?) ja iskarit.

ps: mitään tuning tuning madallus/kisa jousia en laita  :2funny:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #42 : 28.03.2011, 16:12:13 »
Otetaankos sitä enää ton ikäsissä turbomalleja huomioon? Eikös ne viimoset turbot ollu -84/-85?

Vertailumallin ei tarvi olla samalta vuodelta, riittää että se on samaa mallisarjaa. 240 ja 240 Turbo ovat samaa mallisarjaa.

ps: mitään tuning tuning madallus/kisa jousia en laita  :2funny:

Passaa ihan hyvin.  -H-

Poissa JussiB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #43 : 03.08.2011, 16:33:59 »
mites on sitten näitten kutos ja nelos koneiden kestävyys erot kun aletaan ottamaan tehoa moottoreista.Osa saatavuus on kyllä niukempi kutoskoneissa kun neloskoneissa ja onko viritys potentiaali eroja näissä moottoreissa kuinka suuria?

 

Futurez  Kulkukoira