Elekma  Autoracing

Auton haju miellyttävämmäksi

  • 36 Vastauksia
  • 26741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #30 : 25.08.2011, 21:13:45 »
Otsonointi on mielestäni ainoa oikeasti toimiva ja hajun lähteen poistava. Muut liemet on jokseenkin hajun peittäviä tjsp.
Olen yhden kerran otsonoinut kotini ja todellakin toimii liki kaikkeen.

Pari päivää kyllä sitten haisee tuo otsonointi, mutta sen jälkeen on raikasta. Ei tuo auton otsonointi maksa tosiaan montaa kymppiä, että mielestäni tuo on paras vaihtoehto. Ei tartte hinkkailla mitään ja lopputulos on taattu.
raw d

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #31 : 26.08.2011, 18:00:33 »
Käytin oman Volvoni juhannuksen jälkeen ilmastointihuollossa ja hoitelivat kennoston ja kanavat sillä aineella sekä laittoivat uuden päivityksen,eipä tuo kyllä haissut koskaan
paitsi vaimo joskus väitti hornan tuoksua olevan ilmassa. :2funny: :ristus :facepalm: Hommeli maksoi 155 euroa ja jäi pienemmäksi kuin alkuperräinen laskelma ei ollu n.3v aikana
juuri hävinnyt mitään systeemistä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #32 : 13.10.2011, 19:28:21 »
Leivinjauhe näyttää  olevan amerikan niksipirkkojen suosikkiaine. Baking soda hakusanalla saa näppäriä vinkkejä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #33 : 05.07.2014, 14:59:16 »
Auto ei haise, mutta mietin etukäteishuoltona noita itsekäytettäviä purnukoita.
Olisiko parempi vaahdottaa röörit / kenno vai käyttää vaan sitä takapenkillä purkautuvaa pulloa? Maallikon silmissä tuo vaahto tepsisi paremmin, kuin koko auton sisätilavuuden verran kyllästetty ilma.

Esim. nuo CRC:t Motonetistä kympin per pullo.



Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #34 : 05.07.2014, 18:12:10 »
Moro,

Nyt vastaan ihan "minusta tuntuu" kokemuksella. Edelliseen 850:een syötin tuota Airco Cleaneria (siis vaahtoa ilman sisääntuloon) ja hoidin homman ohjeiden mukaan. Tämä tapahtui keskellä kesää ja ulkona oli ehkä noin +23 C. Operaatio sinänsä OK, mutta huomasin jälkeenpäin parin kuukauden ajan lievää kitinää lämmityslaitteen puhaltimesta. Päättelin jopa niin jyrkästi, että tuo aine olisi kuivattanut puhaltimen moottorin laakeripinnat, vaikkei siinä puhaltimessa kaiketi oikeita laakereita olekaan. No, syksy eteni ja vaihdoin ärrään, joten en tiedä edellisen autoni tilanteesta.

En missään nimessä ole dissaamassa Airco Cleaneria, mutta nämä olivat minun kokemukseni ko. aineesta. Täysin mahdollista on, että ko. volvossa oli puhaltimen suhteen jotain vikaa.

Tommi

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #35 : 05.07.2014, 18:30:43 »
Auto ei haise, mutta mietin etukäteishuoltona noita itsekäytettäviä purnukoita.
Olisiko parempi vaahdottaa röörit / kenno vai käyttää vaan sitä takapenkillä purkautuvaa pulloa? Maallikon silmissä tuo vaahto tepsisi paremmin, kuin koko auton sisätilavuuden verran kyllästetty ilma.

Joka kesä olen ruiskuttanu tuommosen crc airco cleaner vaahdon ilmanottoon.
Hyvin toimii mielestäni, poistuu se ilmastoinnin kennolta tuleva tunkkainen haju kokonaan ja vaikutus kestää seuraavaan kesään asti.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton haju miellyttävämmäksi
« Vastaus #36 : 05.07.2014, 20:29:48 »
Minä olen käyttänyt viime syksynä tuollaisen CRC:n vaahdon volvoon. Tunkkainen haju väheni ja tilalle tuli vaahsosta karsea haju. Onneksi se lieveni aika äkkiä. Tunkkainen haju tuli keväällä takaisin.
Forten ökyhintainnen auton ilmatilaan purkautuva pullo toimi taas todella hyvin keväällä. Paha haju siinäkin oli, mutta se haihtui äkkiä. Nyt on pysynyt tunkkaisuus pois. Olen kyllä koittanut laittaa vähän ennen sammutamista kompressorin pois päältä, että kenno kuivaisi kunnolla ja ei ala taas kasvamaan tatteja.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron