Samppasport  Futurez

TÜV-katsastusraportti/ muut laadukkuus tutkimukset

  • 20 Vastauksia
  • 6524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: TÜV-katsastusraportti/ muut laadukkuus tutkimukset
« Vastaus #15 : 05.07.2016, 14:33:56 »
Ei muoviämpäri :D

Laatuvaikutelmaltaan parhaaksi autoksi tutkimuksessa rankattiin korelainen Kia. Se nousi vuosia ykköstilaa hallinneen Porschen ohi, joka jäi nyt kakkoseksi.

Pitkä takuu = laatuvaikutelma?
Taitaa olla se että Porschen omistajalla ja Kian omistajalla on erilaiset vaatimukset laatuvaikutelmalle. Toiselle pienikin vika  / soraääni autossa pilaa. Toiselle riittää kunhan Yle 1 kanavan saa soimaan radiossa niin lujaa että kuulee juontajan maantienopeuksissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: TÜV-katsastusraportti/ muut laadukkuus tutkimukset
« Vastaus #16 : 05.07.2016, 15:18:38 »
Jep. Kian ja monen muun halppis auton omistaja haluaa että auto toimii moitteetta eikä siinä ole mitään häiritseviä nitinöitä tahi natinoita. Hän on voinut ladata siihen viimeiset pennosensa ja ottaa jopa velkaa. Auto melko varmasti on ostettu tarpeeseen, ei huviajeluun ja kattokin löytyy eli sadepäivinäkin ajellaan :) Käy varmasti valittamassa pienistäkin asioista. Rahalle halutaan vastinetta ja enemmänkin. Voi olla asiakkaana paljon vaativampi kuin varakas Porschen tai Volvon ostaja jolla todennäköisesti useita autoja ja raha-asioissa ei aina ole niin elämän ja kuoleman kysymys. Jos perus Kia asiakas saa kuulla huollosta ohjeet että irroita akunkenkä aina välillä että pääset liikenteeseen niin jos asiakkaana on nainen niin metakka on melkoinen. Jos taasen mies niin saattaa että ei sanat enää riitä :2funny: Tuollaista akunkengän irroitusta oli uuden XC90:n omistajaa ohjeistettu harrastamaan.. Ihan täältä palstalta luettua.

Minulla tosiaan on pihalla Kia ja vain vuoden tuoreempi kuin Volvo. Ajettukin yli 200tkm ja Volvolla 300tkm. Jos noita ummikko kokeilisi ja pyytäisi sitten koeajajaa nimeämään "rämän" ja "uutta vastaavan" niin tulos olisi ennalta arvattavissa. Toinen naksuu, poksuu, nitisee, tutisee, jyrisee ja tärisee. Mittaristosta valoja pimennyt, radio hakee tokuttoman kauan rds kanavaa, keskuslukko reistailee pahasti, bensaluukkua reparoitu mutta taas sekin alkanut brakaamaan jne jne. Toisessa taitaa hieman takajarrut kaivata herkistelyä. Myöskin oven vaaleaan muoviin jää vähän turhan herkästi kengästä mustia jälkiä. Ai niin, kaasuvaijerin rasvasin kun oli hieman kuiva. Järkyttävää mutta totta. Minulla on varaa olla rehellinen ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TÜV-katsastusraportti/ muut laadukkuus tutkimukset
« Vastaus #17 : 06.07.2016, 16:37:35 »
Justiinsa oli Kia testissäkin TM:ssä eikä ihan pärjännyt laatuvaikutelman osalta, mm. meluisuusesta moitittiin.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: TÜV-katsastusraportti/ muut laadukkuus tutkimukset
« Vastaus #18 : 09.07.2016, 19:42:28 »
Justiinsa oli Kia testissäkin TM:ssä eikä ihan pärjännyt laatuvaikutelman osalta, mm. meluisuusesta moitittiin.

Kia-kuski lienee vähään tyytyväinen.

Oikeasti mua itse tuon tuloksen lisäksi huvittaa hieman tämän tuloksen kommentointi. Muistan vaan aikoja, kun samaisen J.D.Powerin tekemän tutkimuksen voitti joku premiummerkki(muistaakseni kaikkea BMW-Porsche-Saab(!) linjalta on ollut), niin möreällä äänenpainolla todettiin aina, että "tässä laadukas todellisiin asiakaskokemuksiin perustuva tutkimus, jonka mukaan..." Hieman on nyt toinen ääni kellossa, kun voittaja onkin Kia  :2funny:
Takit kääntyy kuin premiumpuolue kokoomuksessa.

No pienen kuittailun jälkeen pakko todeta, kun nyt varmaan "väärän tuloksen" jälkeen on sallittua, että ei se totuus tuollaisista mikälie-tutkimuksista löydy. Tai ainakaan mistään yksittäisestä tutkimuksesta. Kokonaisuus mielessäkin ihmiset painottaa eri asioita oman elämäntilanteensa ja iän mukaan, niin on aika naurettavaa miettiä, mikä auto on paras. Kun voi yrittää vaan löytää sen itselle sopivimman...

Kyllä itsekin vähän naureskelin tuon tutkimuksen tulosta. Kun ei noista Kia/Huihai konsernin kulkineista ihan niin ruusuista kuvaa ole tullut. Vaikka pitää verrokkina ihan ei-premium tusina riisikuppeja, laatuvaikutelma ainakin käyttöominaisuuksien kannalta on ala-arvoinen. Ulkonäöllisesti pärjää kyllä pokemoneille, kun seisoo tallissa. Luotettavuus tuntuu vähän ailahtelevan, eikä siitä ota selvää, kun moni omistaja kyllä kehuu(mikä ei kerro mitään), mutta harvassa autossa uutena murheita onkaan. Tosin ko. konsernin tuotteista en nyt tiedä... Onneksi ehdin lukea TM:n käyttötestin, kun aikanaan olin ostamassa Avensista tai i40 Hyundaita(=Kia). En edes muista, milloin viimeksi sen säälittävän 2 vuoden ja 60tkm:n testin aikana autossa olisi ollut niin paljon pientä ja isompaakin vikaa kuin ko. Huihaissa.

Eli en itsekään ihan keksi, millä lihaksilla Kia puolueettoman vertailun voittaisi, mutta ehkä tuosta voi päätellä, että Kia-kuskit on keskimäärin puukäsiä, kun eivät eroja huomaa. Ihan linjassa sen havainnon kanssa, että ainakin liikennekäytöksen perusteella puupäitä löytyy poikkeuksellisen paljon. Ehkä ongelma onkin siinä  ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Autoracing  KL-varaosat