Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Temes - 22.03.2022, 07:22:56
-
ongelma on että auto starttaa normaalisti, lähtee satunnaisesti käyntiinkin ensin 2 pytyllä useimmiten sammuu n10 sekunnin jälkeen, joskus kun härnää saattaa saada 3 pytyn mukaan ja noin 2min härnäämisellä 4. Kun pyörii normaalisti ei ole mitään ongelmaa, pelaa täysin normaalisti. Voi ajaa vedot tallessa, paitsi kun sytytät pitkät valot nii sammuu, lämminkone käynnistyy kuitenkin heti kaikilla pytyillä, jos auton käynnistää pitkät valot päällä toimii, mutta kun ne sammuttaa nii autokin sammuu. Ongelma liittyy jotenkin sytytys jännitteeseen, koska virran määrä tuntuisi vaikuttavan asiaan. Tulpat on usein märät ja niiden kuivauksen jälkeen lähtee käyntiin edes jotenkin, yön seisomisen jälkeen ei lähde taas muutakun ensin kuvatulla tavalla käyntiin ja tulpat tarvitsee putsata. Akun - navalta kokeiltu vetää lisä maakaapeli lohkoon ei sanottavaa vaikutusta.Uusi virranjakaja + pyörijä bosch vaihdettu jo. Puolaa epäilen itse, faq oli ohje kuinka mitata puola, mutta se taitaa olla rex-i puolalle. Vai onko puolaa vain yksi mallia? en tuosta ohjeesta saanut ihan käsitystä mistä navoista mitata, koska numeroita ei puolan johtopistokkeissa ole.
-
ongelma on että auto starttaa normaalisti, lähtee satunnaisesti käyntiinkin ensin 2 pytyllä useimmiten sammuu n10 sekunnin jälkeen, joskus kun härnää saattaa saada 3 pytyn mukaan ja noin 2min härnäämisellä 4. Kun pyörii normaalisti ei ole mitään ongelmaa, pelaa täysin normaalisti. Voi ajaa vedot tallessa, paitsi kun sytytät pitkät valot nii sammuu, lämminkone käynnistyy kuitenkin heti kaikilla pytyillä, jos auton käynnistää pitkät valot päällä toimii, mutta kun ne sammuttaa nii autokin sammuu. Ongelma liittyy jotenkin sytytys jännitteeseen, koska virran määrä tuntuisi vaikuttavan asiaan. Tulpat on usein märät ja niiden kuivauksen jälkeen lähtee käyntiin edes jotenkin, yön seisomisen jälkeen ei lähde taas muutakun ensin kuvatulla tavalla käyntiin ja tulpat tarvitsee putsata. Akun - navalta kokeiltu vetää lisä maakaapeli lohkoon ei sanottavaa vaikutusta.Uusi virranjakaja + pyörijä bosch vaihdettu jo. Puolaa epäilen itse, faq oli ohje kuinka mitata puola, mutta se taitaa olla rex-i puolalle. Vai onko puolaa vain yksi mallia? en tuosta ohjeesta saanut ihan käsitystä mistä navoista mitata, koska numeroita ei puolan johtopistokkeissa ole.
Onko tämä jo kunnossa?
-
en oo vikaa löytäny, pitäis ajoituslampu ostaa, niin näkis onko ajoitus siellä päinkään. Toinen on tuo puola, antaako liian heikon kipinän. tulppa irti, antaa kyllä joka pyttyyn kipunan, mutta tulpat kuitenkin kastelee. voisiko pyttyjen välistä rikki oleva kannentiiviste tehdä tuota.? Nyt ei lähde oikestaan ollenkaan käyntiin.
-
en oo vikaa löytäny, pitäis ajoituslampu ostaa, niin näkis onko ajoitus siellä päinkään. Toinen on tuo puola, antaako liian heikon kipinän. tulppa irti, antaa kyllä joka pyttyyn kipunan, mutta tulpat kuitenkin kastelee. voisiko pyttyjen välistä rikki oleva kannentiiviste tehdä tuota.? Nyt ei lähde oikestaan ollenkaan käyntiin.
Miltä moottoriöljy näyttää, öljytikku musta vai harmaa, haiseeko siinä bensa?
Aiemmin toiminut ja jos lambdavalo ei ole silloin palanut ja öljytikku musta niin en usko vialliseen kansipahviin.
Bensanpaineen säätimestä alipaineletku irti, tuleeko bensaa?
-
bensaa saa, öljy näyttää normaalilta, mutta siinä on kyllä bensan hajua, ei kauhean voimakas mut kuitenkin selvä.
-
Tuleeko bensan paineensäätimen alipaineletkusta mitään? Vikakoodit voisi lukea samalla tavalla kun lh:n 2.4 systeemistä.
-
bensaa tulee paineen säätimeltä kun letkunirroittaa. Vikakoodeja ei ole kun akku ollut välillä irti ja latauksessa. Mutta ennen lopullista sammumista antoi seos liian rikas koodia ja moottorinhäiriövalo paloi (lambdavalo). Auto oireili joskus kesällä samalla tavalla, sillon lähti lopulta käymään normaalisti ja pelas lähes puolivuotta ilman ogelmia.
-
bensaa tulee paineen säätimeltä kun letkunirroittaa. Vikakoodeja ei ole kun akku ollut välillä irti ja latauksessa. Mutta ennen lopullista sammumista antoi seos liian rikas koodia ja moottorinhäiriövalo paloi (lambdavalo). Auto oireili joskus kesällä samalla tavalla, sillon lähti lopulta käymään normaalisti ja pelas lähes puolivuotta ilman ogelmia.
Paineensäädin on hajonnut kun alipaineletkusta tulee bensaa. :-\
-
sorry, oli mulla luetun ymmärtämisessä vikaa.irroitin sen bensaletkun. pitää huomenna tuo alipaine letku vielä paremmin tarkistaa. käytin kyllä senkin irti ja kuivalta vaikutti. pitää vielä startatessa katsoa. kiitos avusta
-
juu ei tule alipaineletkun puolelta bensaa.
-
tänään yritin käynnistellä autoa. ei tulosta tulpat kastelee. Tulppien puhdistuksen jälkeen hetken yrittää pyöriä ja kohta ei lupaakkaan kun tulpat taas märät. tulppa irti antaa kyllä kipunaa.. tuon puolan mittaamiseen, jos tälläiselle sähkötumpelolle, ohjeen saisi niin kiitollinen olen. Sitä tai kannen tiivistettä epäilen. vedet ja öljyt kyllä omissa osoitteissa.
-
Puolasta kaikki johdot irti ja teet ohmi mittauksen, pitäisi tulla jotain järkeviä lukemia. Pahvia epäilet niin mittari kiinni, ei ole vaihtoehtoja.
-
vika löytyi, puola oli sökö. Ostin käytetyn puolan ja molemmat boksit varalta,jos niissä olisi vika, mutta pelkkä puola riitti. Pääsee tytön kanssa vappu ajoon, volvoja ulkoiluttamaan.
(https://i.ibb.co/rtjC7nY/20220412-202638.jpg) (https://ibb.co/rtjC7nY)
kiitos avusta.
-
vika löytyi, puola oli sökö. Ostin käytetyn puolan ja molemmat boksit varalta,jos niissä olisi vika, mutta pelkkä puola riitti. Pääsee tytön kanssa vappu ajoon, volvoja ulkoiluttamaan.
(https://i.ibb.co/rtjC7nY/20220412-202638.jpg) (https://ibb.co/rtjC7nY)
kiitos avusta.
Hyvä. :tykkää: Vielä öljyt ja suodatin vaihtoon.
-
juu, nämä on ensitilassa tarkoitus tehdä. Ja vielä pitää pakoputki rakentaa uusiksi. Osat jo olemassa.
-
Jaahas potilaalla on jälleen sama vaiva. Ei käynnisty. Nyt vika luultavasti Polttoaine pumpussa. Otin paineen säätimellä putken irti ja bensaa ei tullu t. Koetin toisesta autosta otetulla pumpun releellä, ei vaikutusta. Suutin releen kanssa vaihdoin pyörivästä autosta. Ei vaikutusta. Sulakkeet ehjät. Suoralla virralla kokeilin pumppua, ei ääntä. Tankkiin menee 4 johtoa, 2 lienee pumpulle ja kaksi polttoaineen määrämittarille. Värit valkomusta, ruskea, musta ja punainen valko mustan ja ruskean välillä on vastusta, punaisen ja mustan välillä ei yleismittari näytä mitään. Pitääkö pumpun pyöriä virtalukon kakkosasennossa?
-
En minä reginasta niin tiiä mutta yleensä vaatii pyörimistiedon.
-
En minä reginasta niin tiiä mutta yleensä vaatii pyörimistiedon.
Tämä onkin jännä, näitä 740 on kolme omistuksessa. 2×lh 2.4 ja sit tämä Regina. Toinen lh käynnistää pumput heti kun virran kääntää 2 kakkosasentoon. Toinen vasta startin yhteydessä. Ja tämä Regina tätä en muista vaikka kohta 10v tämän omistanut. Hämärä muistikuva on että pumppu surahti kun virran laittoi. Mutta pitäisi kai tuon suoralla virralla pyöriä. Kaksinapainen johto kai tuolla pumpulla on.
-
Minäkään en reginasta mitään tiedä, mutta LH:n bokseista vanhemmat ei osaa tehdä sitä esipyöräytystä pumpuille pelkästään virrat päällä. Ne käynnistävät bensapumput vasta kun moottori pyörii.
-
Noniin.. se elää taas. Tankissa oleva pumppu oli mykkä. Teurastin yhdestä voyagerin tankkilaitteesta pumpun irti(lähes uusi), sitten armotonta leikkaa ja liimaa askartelua, pumppu kiinni nippusiteillä tankkilaitteen runkoon ja piuhat kiinni abikoilla. Tankkilaite paikalleen ja auto käyntiin. Tuo Regina pyöräyttää pumppua, heti kun virta on kakkosasennossa. Vinkkinä huomasin että rikkinäinen pumppu ei näytä mitään vastusta ohm alueella, tai vaihtoehtoisesti todella suurta vastusta. Ehjässä pumpussa vastus oli n.3ohm.