Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #60 : 16.12.2014, 23:01:05 »
Mulla saattaa olla parit noita O-renkaita jemmassa. Ensiviikolla voin tarkistaa mikäli silloin vielä tarvetta? Omaani tilasin kaikki hilppeet finjectorilta ja Savon-Dieselistä. Omaani vaihdoin ylä- ja alapäähän O-renkaat, semmoset muoviset väliholkit, suodatinkorit ja alapäähän "pintle capit". Ultraäänipesu tuli myös tehtyä.
Jossain tuolla meikäläisen showroom-topikin syövereissä pitäis olla ohjeetkin ja youtubesta muistaakseni kattelin kans jotain. Tällä temppuilevalla puhelimen netillä en vaan nyt valitettavasti jaksaisi millään etsiä :-\

Poissa Rahtijaska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #61 : 17.12.2014, 16:38:03 »
Sain eilen tilattua paikalliselta ad puljusta o-renkaat.  Ne löysi kovalla etsimisellä saksan varastossa alkuperäiset. Tilasin samalla niitä reilummin kun kappale hinta oli vaan reilu 2e kappale. Nyt vaan käsi sydämelle että tulee oikeat ja saan niillä vuodon kuriin! Meinaan ainakaan ad puljun järjestelmä ei tuntenut mitään muita tiivisteitä kun noi ruiskusuuttimen o-renkaat. .. no viikonloppuna on totuuden hetki  ;D

Muuten miten se ruisku tukki ja suuttimet  on viisain purkaa?  Olin katsovani että on otettava irti se koko tukki ei vissiin saa vaa yhtä suutinta pois?  Etten tee näin ekalla kerralla mitään väärin... muuten onko kellään tietoa että mistä saan uuden ajovalon lasin? Biltemasta kävin hakemassa mutta väärähän sieltä tuli. .en tiedä minkä lasin ne anto mutta liian lyhyt oli.  Kai ne anto mulle 740 lasin. .. ois tarvetta kuskin puolen lasille kun pärähti paskaksi kun tappelin että sain konepellin auki kun katkesi vaijeri sieltä pellin alta mutta aukesi se 2 tunnin tappelun jälkeen.  Kiitos taas kerran avuista pulassa olisin ilman tätä foorumia!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #62 : 24.12.2014, 14:17:06 »
Motonetissä on ainakin listan mukaan. Kuvailussa lukee että sumari alhana ja lisäpitkä ylhänä. 48-4871 lasi ja 48-4618 koko umpio.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #63 : 30.01.2015, 08:09:30 »
Kävin eilen sinisellä laittamassa laatikkoon uudet öljyt ja suodattimen ja vaihdettiin samalla jarrunesteetkin. Etujarrujen piirien nipat olivat juuttuneet kiinni ja niistä aukesi vain yksi. Eli tekemistä riittää.

Kotimatkalla alkoi kone oireilemaan: liikennevaloissa tyhjäkäynnillä kierrokset humppasivat alas ja ylös. Tätä ei ole esiintynyt aiemmin. Kun ajoin talliin, niin kone myös täristi hieman epätavallisesti. Googlailin tietysti asiaa ja jostain erääksi todennäköiseksi syyksi vuodon ruiskutussuuttimien tiivisteissä. Missähän kaikkialla näitä vuotavia tiivisteitä voikaan olla?



Onko teillä muilla kokemusta tai tietoa tällaisen oireilun syistä?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #64 : 30.01.2015, 13:44:05 »
Kuinka paljon noi kierrokset humppaili oikein? Mulla toi oma B280F teki varsinkin ennen koneremonttia 95E:llä ajaessa sitä että kierrokset rupes paikallaan seistessä humppaamaan 500-1500rpm väliä. Välillä rauhottu kun imuputkea heilutteli, mullakun se tyhjäkäyntiventtiilin letku on korjattu teipillä.

Konerempan jälkeen(jossa vaihdettiin myös suuttimiin suodattimet, holkit tiivisteet, uä-pesu yms) valoissa seistessä kone ravistaa autoa jonkun verran. Tästä oon syyttäny uusia kannatinkumeja, vanhat kun olivat kolmessa osassa. Mutta liekkö jotain muuta taustalla?
Humppaamista ei ole enää esiintynyt PAITSI kun reilun puolen vuoden seisonnan jälkeen ajoin auton tallilta Iisalmeen(20km) ja aloin pakokaasulappua ottamaan. Sillon alkoi taas humppaus piiiitkän tyhjäkäynnin jälkeen. Auton uudelleen käynnistys lopetti humpan. Kesällä sen taas näkee alkaako nuo humppaoireet taas puskemaan ja mistä ihmeestä se oikein juontaa juurensa?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #65 : 31.01.2015, 16:29:43 »
280F koneessa on tosin tyhjäkäyntimoottori joka voi temppuillessaan aiheuttaa kaikkea jännää..

Suuttimilla on tuossa b28E:ssä sellaiset o rengas tiivisteet, mutta tavallaan tärkeämpi osa on se metalliklipsu joka pitää suutinta kiinni suutinputkessa. Muutamavuosi sitten sain niitä sarjan siniseltä. Tuo on myös vain volvosta löytyvä osa, eli muiden merkkien PRV varaosien selailusta ei ole iloa.. tai no DeLoreanissa on myös, kun on Volvon malli.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #66 : 31.01.2015, 20:03:24 »
Ok. Pitää aloittaa ongelman selvittely noista suuttimien tiivisteistä. Klipsut väännetään ilmeisesti vaan esim. pienellä ruuvimeisselillä irti.


Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #67 : 01.02.2015, 09:24:40 »
Suuttimilla on tuossa b28E:ssä sellaiset o rengas tiivisteet, mutta tavallaan tärkeämpi osa on se metalliklipsu joka pitää suutinta kiinni suutinputkessa. Muutamavuosi sitten sain niitä sarjan siniseltä. Tuo on myös vain volvosta löytyvä osa, eli muiden merkkien PRV varaosien selailusta ei ole iloa.. tai no DeLoreanissa on myös, kun on Volvon malli.

Varaosaketjuilla (AD, Motonet) ei ole mitään ruiskuihin liittyviä osia saatavana. Volvota en ole vielä ehtinyt kysymään. DeLorean-nettimyymälässä näyttäisi olevan tällaiset 3.04EUR ja 5.35EUR / kpl (kuvassa osat nro 11 ja 13):





http://www.delorean.eu/catalog/index.php?cPath=19_25_49&osCsid=v7l8rrdlivh4l7pbsashm53s01

EDIT - Jaahas, täällähän ei ole kaikki suuttimet edes klipsillä kiinni! Voi tosiaankin aiheuttaa jos jonkinlaista tuhinaa ja kierrosten humppaamista. Lieköhän kaikki tiivisteet edes paikoillaan....  :o



Injektori oli aivan irti, heilui siinä reiässään. Onni onnettomuudessa, ettei alkanut ruikkimaan ympärilleen... Klipsi ja tiiviste ovat samat kuin ylemmässä DeLoreanin myymälässä, joten sieltä saa Volvon ruiskuun sopivia osia.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2015, 15:57:39 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #68 : 03.02.2015, 16:04:10 »
Joo, se taisikin olla kuurukin tuollainen T kirjaimen muotoinen tiiviste eikä o-rengas kuten muistin.

Ne klipsit lähtee auki ihan vaan suuttimesta vetämällä, tai ainakin silloin lähti kun niitä vaihdoin kun olivat ihan pehmeäksi ruostuneet. takaisin taisin painaa jollain tuurnalla tms, tosiaankin ihan niin yksinkertainen osa miltä näyttääkin.

Ympräsitöönsähän tuollainen irtonainen suutin ei ala ruikkimaan ennen kuin loikkaa kokoaan ulos, vaparikoneessa tuolla reijässä on kuitenkin aina alipainetta. Kaiken irtopaskan se tietysti imee siitä ympäristöstä sylinteriin.

Kun tuota konetta ronkkii sieltä saa aika helposti lähtemään jotain irti. Letkuja ja johtoja risteilee vähän joka suuntaan, eikä mikään ole mitenkään älyttömän tiukalla kiinni. Mä ihmettelin joskus että miksi rupeaa ravistamaan kovemmassa vedätyksessä.. Tulpanjohto irti, kävi viidella :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #69 : 03.02.2015, 18:03:31 »
Missähän kaikkialla näitä vuotavia tiivisteitä voikaan olla?

Kyllähän se alkaa olla näissä jo sisään ajetuissa melko kovettuneita kaikki tiivisteet.
Viime syksynä vaihtaessani B280E:n alakerrantiivisteet tuli konkreettisesti tämä todistettua.
Ainoa harmi on nyt, koska laitoin Skandix:in alasarjasta etustefan ( myös pohjantiivisteen ja takastefan ) niin nyt etustefa vuotaa >:(.
Uusi on jo hommattu siniseltä, pitäisi vaan ryhtyä toimeen.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #70 : 04.02.2015, 16:35:06 »
Niinpä, aikamoisia koppuroita ovat tämänikäisen moottorin tiivisteet.

Ehdin tänään pistäytymään sinisellä kyselemässä:

- tiivistekaulus/rengas 1269275: 6,35€ per kpl
- lohkoon tuleva kiinnitysholkki 245372: 15,55€ per kpl

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #71 : 04.02.2015, 18:14:27 »
Olisikohan tuo kiinnitysholkki jokin sarja, kappalehinnaksi todella törkeä.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #72 : 04.02.2015, 18:27:09 »
Olisikohan tuo kiinnitysholkki jokin sarja, kappalehinnaksi todella törkeä.

Tuo on kyllä mahdollista, kappalehinnaksi on tosiaan ryöstöhinta. Mutta saattaa se olla myös kpl-hinta, sillä DeLoreanilla sama kustantaa 7.58 eurua, joka on käsittääkseni kpl-hinta (en muista enää sisältävätkö DeLoreanin listahinnat ALV:n). DeLoreanin "Injector Support" näyttää ainakin kuvassa metalliselta. Volvon myyjä epäili heidän osaa muoviseksi. Itse hankin tässä vaiheessa vain nämä kumikaulukset, jotka ovat meikäläisen kärrissä kovettuneet aivan koppuraksi.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #73 : 08.02.2015, 12:53:23 »
Laittelin omasta koneesta letkut tämän kuvan mukaisiksi. Imusarjan kuvassa oikealtä lähtevä letku oli kadonnut jonnekin ja tilalla oli tulppa. Se menee magneettiventtiilille, jonka tehtävä lienee hillitä ilmastoinnin ("AC") aiheuttamaa liikettä käynnissä (jota oiretta oli käynnissä havaittavissa). Täsmentäkää kokeneemmat jäsenet kun en itse tiedä asiasta vielä tämän enempää.



Muut versiot ovat tässä alla. Listalta puuttuvat vielä amerikkalaiset F-versiot.









« Viimeksi muokattu: 08.02.2015, 13:59:54 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #74 : 22.04.2015, 21:29:59 »
Nostellaas tätä. 

Millainen homma on prv koneeseen vaihtaa laturi, tai edes jännitteensäädin? Ilmeisesti alakautta operoitava?
- 760GLE -88

 

Ateho  Elekma