Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: t.veander - 11.11.2015, 16:06:29
-
Terve sellasta mietin että mistä kannattaisi ahto ja voltti mittarille virrat? mietin että olisiko hyvä ottaa tupakan sytyttimestä? jos vedän suoraan akulta niin tuleeko liian suurella teholla, ettei johdot kärtsää?
-
Liika jännitettä sä et 12 voltin mittarille akusta saa. Ahtomittari lienee mekaaninen ja taustavalaistu? Eli se ei tarttis muuta sähköä kuin mittariston valoista (himmennin ;))...
Tupakkisytkän huono puoli (vain joissain autoista) on siinä että saattaa olla jatkuva sähkö. Eli voi olla että mittari olis toiminnassa koko ajan...
-
Senhän ne mittarit ottavat mitä tarvitsevat, jännite pysyy vakiona. Tsekkaa paljonko sulake kestää virtaa, tuskin mittarit ihmeempiä hörppää. Himmentimen kautta nuo olisivat varmaan tyylikkäimmät asennuksen kannalta.
-
Sitten mitä mittarien asennukseen annan vinkkiä (yleisesti siis).
Jos mittari tarvii sähköä muutenkin kuin valaisulle, niin sitä ei kannata ottaa himmentimen perästä. Miksikö? Omaan talvipulkkaani laitoin jenkamittarin ja siitä ymppäsin taustavalaisun ja sen mittarin plussan mittarin valoista... Eli nyt pystyy "kalibroimaan" lukeman mieleisekseen. :2funny:
-
Iltaa. Kiitoksia kaikille vastauksista, tämä auttoi jo pitkälle :)!
-
Sitten mitä mittarien asennukseen annan vinkkiä (yleisesti siis).
Jos mittari tarvii sähköä muutenkin kuin valaisulle, niin sitä ei kannata ottaa himmentimen perästä. Miksikö? Omaan talvipulkkaani laitoin jenkamittarin ja siitä ymppäsin taustavalaisun ja sen mittarin plussan mittarin valoista... Eli nyt pystyy "kalibroimaan" lukeman mieleisekseen. :2funny:
Toihan on mainio ratkaisu, poistaa liian tiuhan perävälityksen ja satasessa huutavan moottorin ongelmat :)