Kulkukoira  Proturbo

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 104241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #255 : 03.09.2015, 20:29:38 »
Näitä käyttänny omissa

Scat HD-jouset S20011



* Jousen sisähalkaisija: 23,4mm.
* Jousen ulkohalkaisija: 31.6mm
* Jousen vapaa pituus: 59,5mm
* Jousen paksuus: n. 4mm.
* Jousipaine 39.6mm korkeudella: 53kg.
* Jousipaine 25.4mm korkeudella: 98kg
* Jousen korkeus kokoon puristettuna: 21.7mm






Bug Pack 4014 jousisarja


58mm / vapaapituus
55mm / 10kg
50mm / 25kg
45mm / 43kg
40mm / 62 kg
35mm / 84kg
30mm / 107kg
25mm / 130kg

Kokeilitko puristaa samaa jousta esim 10 kertaa lähelle max. ja mitata kuinka arvot säilyy ?


Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #256 : 03.09.2015, 20:31:42 »
Menevätkö ihan bolt-on, entisten tilalle vai pitääkö kikkailla jotakin?
Esim.http://www.aircooled.fi/tuote/88/venttiilijouset-tuplajousethd-scat ?
#Tommi


Tuplajousissa joutuu lautasia vaihtaa. Yksinkertaiset menee bolt-on


Kokeilitko puristaa samaa jousta esim 10 kertaa lähelle max. ja mitata kuinka arvot säilyy ?



En ole kokeillut. Ei ole välyksetkään muuttunnu koneessa ku mitannu olen pariinkin otteeseen harhaluulojen toivossa. Toimivia ovat olleet
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #257 : 03.09.2015, 20:36:06 »
Elikkäs noiden pitäis passata: http://www.aircooled.fi/tuote/87/venttiilijouset-yksinkertaiset-hdjouset-scat

Kiitoksia kaikille avusta, kun vapareita paljoakaan virittänyt.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #258 : 03.09.2015, 21:57:35 »
Kokeilitko puristaa samaa jousta esim 10 kertaa lähelle max. ja mitata kuinka arvot säilyy ?

5mm lähtee pituudesta pois ku eka kerran puristaa kasaan ;)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #259 : 05.09.2015, 08:00:02 »
Täytyy pitää mielessä et mihin moottoriin alkaa rakentaan. Jos käytössä on 2.0 niin siihen riittää varmaan 40mm kaasarit mut jos taas pellin alla on isompi niin laittasin jo 45mm kaasarit kylkeen. Ihan sen takia ettei mene laihalle ja virtaus riittää.

Vakio pakosatsi riittää kyllä monelle kylän pojalle joten siihen ei kannata alussa sijottaa rahojaan. Nokka keskusteluun en puutu kun ei ole kokemusta kun K-nenästä ja se on vähän ärhäkkä ja vetoalue alkaa 2500 ja ylöspäin, kivahan se on jos tykkää huudattaa konetta koko ajan.

Totuus on kuitenkin se, et mikään ei korvaa moottorin tilavuutta vaparissa. Mitä isompi tilavuus niin sitä enemmän mahtuu soppaa koneeseen. Tästä taas päästään siihen et täytyy olla kunnon vermeet millä syöttää soppaa koneeseen. Nokalla ja sytkällä taas säädetään moottorin luonnetta ja käyttöaluetta.

Normi 2.3 vinokone vaparina antaa viritettynä sen 200hv ja ehkä lähemmäs 300hv kun on tekijämiehet asialla.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #260 : 05.09.2015, 10:02:12 »
Täytyy pitää mielessä et mihin moottoriin alkaa rakentaan. Jos käytössä on 2.0 niin siihen riittää varmaan 40mm kaasarit mut jos taas pellin alla on isompi niin laittasin jo 45mm kaasarit kylkeen. Ihan sen takia ettei mene laihalle ja virtaus riittää.
laskin joskus että optimaalinen kaasarin kurkun halkaisija olisi 2.3 moottorille 47mm. Todistetusti noilla 48 kiinan pystyillä b230 sylkee sen 200hp. B200 saa samoilla hiluilla 40 vaakoilla 160-170hp. Molemmat kylläkin olleet jokkis moottoreita
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #261 : 05.09.2015, 12:47:17 »
laskin joskus että optimaalinen kaasarin kurkun halkaisija olisi 2.3 moottorille 47mm. Todistetusti noilla 48 kiinan pystyillä b230 sylkee sen 200hp. B200 saa samoilla hiluilla 40 vaakoilla 160-170hp. Molemmat kylläkin olleet jokkis moottoreita

Varmaan pitää ihan paikkansa. Vinokone kun muutenkin tykkää bensasta niin parempi ylimitottaa kun alimitottaa.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #262 : 05.09.2015, 13:11:04 »
Ja nuo vinokoneet on mun mielestä muutenkin aika kesyjä vakiona, tapahtuu ihmeitä jo pelkästään sillä kun siistii kanavia ja laskee millin. Tietysti nokka kannattaa vaihtaa kans (mikäli on m, a tms.).
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

KL-varaosat  Race.fi