Täytyy pitää mielessä et mihin moottoriin alkaa rakentaan. Jos käytössä on 2.0 niin siihen riittää varmaan 40mm kaasarit mut jos taas pellin alla on isompi niin laittasin jo 45mm kaasarit kylkeen. Ihan sen takia ettei mene laihalle ja virtaus riittää.
Vakio pakosatsi riittää kyllä monelle kylän pojalle joten siihen ei kannata alussa sijottaa rahojaan. Nokka keskusteluun en puutu kun ei ole kokemusta kun K-nenästä ja se on vähän ärhäkkä ja vetoalue alkaa 2500 ja ylöspäin, kivahan se on jos tykkää huudattaa konetta koko ajan.
Totuus on kuitenkin se, et mikään ei korvaa moottorin tilavuutta vaparissa. Mitä isompi tilavuus niin sitä enemmän mahtuu soppaa koneeseen. Tästä taas päästään siihen et täytyy olla kunnon vermeet millä syöttää soppaa koneeseen. Nokalla ja sytkällä taas säädetään moottorin luonnetta ja käyttöaluetta.
Normi 2.3 vinokone vaparina antaa viritettynä sen 200hv ja ehkä lähemmäs 300hv kun on tekijämiehet asialla.