KL-varaosat  Race.fi

Epäreilut kauppamiehet

  • 775 Vastauksia
  • 354846 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #285 : 17.01.2014, 08:46:54 »
Kakezz1 aavistuksen hankala kauppakumppani.

Meni suurinpiirtein näin.. poistin jo kaikki pikaviestit, voi olla virheitä. Mun näkemys
Tapahtumat noin viikon ajalta.

- kyselee pikaviestillä onko osat myymättä. -> vastaan että on myymättä. 

- sanoo ostavansa. kysyy voinko postittaa. -> vastaan että onnistuu ja kysyn että posti vai matkahuolto.

- ilmoittaa että posti + laittaa osoitteen. -> kerron että paketti lähtee heti kun maksusuoritus näkyy tilillä.

- kysyy voinko laittaa matkahuollolla vaikka sovittu että postilla. -> kerron että onnistuu heti kun maksu näkyy tilillä.

- jankkausta maksusta ja lähetystavasta. lupaa maksaa heti seuraavana aamuna.

- menee reilu vuorokausi ei kuulu miehestä mitään. Itse olen yleensä ilmoittanut että maksettu ym.. ? Ilmoitan että myyn osat jollekkin muulle koska ei ole mitään kuulunut ja jos on jotain maksanut niin palautan rahat.

- seuraavana aamuna tulee viestiä että on ollut kiireitä? Kuitenkin kerennyt kirjautumaan foorumille normaalisti ja todennäköisesti lukemaan viestini josta ilmenee että kaupat meidänosalta peruttu.

 - tänäaamuna kuitenkin tullut viestiä että rahat pitäisi olla tilillä..  Vaikka olen viestillä ilmoittanut jo päivää aikaisemmin että myyn osat jollekkin muulle ja kaupat peruttu.  :facepalm:

- Ilmoitin palauttavani rahat heti kun maksu näkyy.

Jotenkin tuntuu että tulee vielä hankaluuksia asian tiimoilta.  -> palautin rahat ja kaikki ilmeisesti ok, kun mitään ei ole kuulunut.

« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 07:52:41 kirjoittanut Jaakko »
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #286 : 17.01.2014, 08:48:04 »
Usein verkkokaupoissa varastosaldot ovat tosiaan suoraan tukkurin järjestelmästä. Ja tavara ei yleensä edes käy sen myyjäliikkeen kautta.

Kuinka usein noita muutenkaan mahdetaan päivittää, eli jos tuote loppuu varastosta niin uskoisin että menee jonkin aikaa ennenkuin tieto tulee verkko kauppaan :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #287 : 17.01.2014, 09:12:04 »
Kuinka usein noita muutenkaan mahdetaan päivittää, eli jos tuote loppuu varastosta niin uskoisin että menee jonkin aikaa ennenkuin tieto tulee verkko kauppaan :)

En tiedä tietenkään mitään tässä puheena olevan verkkokaupan käytännöistä, mutta yleisellä tasolla jotain kuitenkin kun muutaman verkkokauppaliittymän toteutuksessa olen ollut mukana.

Teknisesti sille ei ole mitään estettä, että verkkokaupan varastosaldotieto päivittyy täysin reaaliaikaisesti. Monet toteutukset ovat myös sellaisia, että verkkokauppa on itse asiassa vain tukkurin tilausjärjestelmän "skini" kuluttajamaksuominaisuuksilla.  Aika käytetty ratkaisu on myös "tunnin-parin" välein päivittäminen.

Itse kuitenkin suhtaudun verkkokaupan varastosaldoihin aina suolahippusen kera. Ja varsinkin jos saldo näyttää "1 jäljellä", suhtaudun asiaan samoin kun se olisi loppu. En ole vielä toistaiseksi törmännyt kauppaan ja järjestelmään, jossa varastosaldot olisivat 100% paikkansapitävät aina.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #288 : 17.01.2014, 09:45:54 »
Kakezz1 aavistuksen hankala kauppakumppani.

Meni suurinpiirtein näin.. poistin jo kaikki pikaviestit, voi olla virheitä. Mun näkemys
Tapahtumat noin viikon ajalta.

- kyselee pikaviestillä onko osat myymättä. -> vastaan että on myymättä. 

- sanoo ostavansa. kysyy voinko postittaa. -> vastaan että onnistuu ja kysyn että posti vai matkahuolto.

- ilmoittaa että posti + laittaa osoitteen. -> kerron että paketti lähtee heti kun maksusuoritus näkyy tilillä.

- kysyy voinko laittaa matkahuollolla vaikka sovittu että postilla. -> kerron että onnistuu heti kun maksu näkyy tilillä.

- jankkausta maksusta ja lähetystavasta. lupaa maksaa heti seuraavana aamuna.

- menee reilu vuorokausi ei kuulu miehestä mitään. Itse olen yleensä ilmoittanut että maksettu ym.. ? Ilmoitan että myyn osat jollekkin muulle koska ei ole mitään kuulunut ja jos on jotain maksanut niin palautan rahat.

- seuraavana aamuna tulee viestiä että on ollut kiireitä? Kuitenkin kerennyt kirjautumaan foorumille normaalisti ja todennäköisesti lukemaan viestini josta ilmenee että kaupat meidänosalta peruttu.

 - tänäaamuna kuitenkin tullut viestiä että rahat pitäisi olla tilillä..  Vaikka olen viestillä ilmoittanut jo päivää aikaisemmin että myyn osat jollekkin muulle ja kaupat peruttu.  :facepalm:

- Ilmoitin palauttavani rahat heti kun maksu näkyy.

Jotenkin tuntuu että tulee vielä hankaluuksia asian tiimoilta.

Yleisesti lähetysperiaatetta "rahat tilille ja paketti matkaan" voi edesauttaa: myyjä laittaa kuvat ostajan s-postiin, ostaja voi lukea myyjän profiilista hänen viestinsä sekä vilkaista Palaute osio.
Lähetystavan valinnassa auttaa kummasti www.matkahuolto.fi/matkahuolto_tiedostot/hinnasto_kuluttajat_1_1_2014.pdf  http://www.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/palvelu_fi.pdf

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #289 : 24.02.2014, 15:37:25 »
Nimimerkki riruskela1 päätti myydä moottorin autosta, josta oli jo kauppa sovittu. Tiistaina piti mennä hakemaan ja kun maanantaina soittelin varmistellakseni (traileri varattuna, yms.) mies kertoo myyneensä jo moottorin ko. autosta.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #290 : 24.02.2014, 15:39:09 »
Nimimerkki riruskela1 päätti myydä moottorin autosta, josta oli jo kauppa sovittu. Tiistaina piti mennä hakemaan ja kun maanantaina soittelin varmistellakseni (traileri varattuna, yms.) mies kertoo myyneensä jo moottorin ko. autosta.
Täältä myös iso kiitos herra ruskelalle, meni aika paljon turhaa aikaa kelkkoa tota traikkua. Turhan trailerivuokran ja naftakulut voisi hoitaa jos olis selkärankaa.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 16:14:35 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa astonmartin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #291 : 05.03.2014, 01:00:16 »
Risuja P.T nimimerkille. Lupaili myydä osan, rahat kelpasi ja aina piti ihan pian lähetellä ja pistää tavara postiin yms. Ikinä osaa ei vaan kuulunut. Aikaa oli annettu hoitaa juttu niin riittävästi että... Mihinkään puheluihin YV:hen yms. ei viitsi tämä vastata.

Koskaan aiemmin tällä foorumilla kenenkään kanssa ei ole ollut tämmöistä epäreilua käytöstä, eli todella mukavaa porukkaa ovat Volvoilijat olleet, tämä P.T taitaakin olla saabisti?

Vielä voit hoitaa asian kuntoon - osa tänne tai rahat takaisin ja unohdetaan nämä puheet...

Harmi että pitää antaa kenellekkään tällaisia palautteita :(

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #292 : 09.03.2014, 02:02:10 »
jokainen kenellä tavarat saamatta voisi lähettää mulle tilinumeronsa jne niin palautan rahat.

ainakin anttiR ja tanskude puuttuu..
« Viimeksi muokattu: 09.03.2014, 22:20:34 kirjoittanut Ökykisko »
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Swansson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #293 : 02.04.2014, 16:45:56 »
Itselleni miinusta koska tarjouduin ostamaan tavaran ja peruinkin puheeni lähes heti saatuani edukkaamman tarjouksen... Vaikkakaan kauppoja ei oltu täysin lukkoon lyöty niin tiedän että itseäni olisi harmittanut olla myyvänä osapuolena tässä.
C70 2.5 Aut 2000 + V70 XC 2.5T Geartronic 2002 Ocean Race
Uudessa kodissa: 360 GL Sedan B19A 1984
RIP: 740 GL B200K 1985

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #294 : 08.04.2014, 12:22:55 »
Ongelmia ja tavara saamatta käyttäjän AnttiR (Antti Rasila) kanssa.

Sovittiin kaupat torsen anturikehästä.
13.3 siirsin rahat hänen tililleen ja lupaili loppuviikosta viedä paketin postiin (14.3).
19.3 laitoin tekstiviestiä kysellen tavaran perään. Pyyteli anteeksi ja lupaili viedä seuraavana päivänä postiin.
Vieläkään ei ole tavaraa kuulunut. Enkä ole saanut yhteyttä vaikka olen aktiivisesti tekstaillut, soitellut ja laittanut yv:tä täällä foorumilla.
Foorumillakin on ollut paikalla eli on varmasti yhteydenotot tulleet perille..

Kyseessähän ei mikään valtava summa ole, mutta ärsyttää silti.
Ennemmin on kyllä kaupankäynti moitteetta toiminut kyseisen henkilön kanssa :idiot2:
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #295 : 12.04.2014, 10:47:58 »
Lisätietoa tännekin

Nimimerkeilä

VolvoR
Volvo v70 -00
Stroker

esiintynyt kaveri on facebookissa nimellä Matias Koponen.

Osakaupoista rahat pitää lähettää tilille, jonka omistaa Exxxxxx Leppänen.

Paikkakunta Lieto.

Kehoitan välttämään osakauppoja ko henkilön kanssa ainakin jos kaupan peruste on rahat tilille - tavara matkaan.

Itse en ole kyseisen henkilön kanssa tehnyt kauppaa, mutta ylläpitäjän ominaisuudessa olen saanut foorumilaisilta yhteydenottoja.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2016, 22:35:15 kirjoittanut JuHaU »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #296 : 12.04.2014, 21:16:10 »
Ongelmia ja tavara saamatta käyttäjän AnttiR (Antti Rasila) kanssa.

Sovittiin kaupat torsen anturikehästä.
13.3 siirsin rahat hänen tililleen ja lupaili loppuviikosta viedä paketin postiin (14.3).
19.3 laitoin tekstiviestiä kysellen tavaran perään. Pyyteli anteeksi ja lupaili viedä seuraavana päivänä postiin.
Vieläkään ei ole tavaraa kuulunut. Enkä ole saanut yhteyttä vaikka olen aktiivisesti tekstaillut, soitellut ja laittanut yv:tä täällä foorumilla.
Foorumillakin on ollut paikalla eli on varmasti yhteydenotot tulleet perille..

Kyseessähän ei mikään valtava summa ole, mutta ärsyttää silti.
Ennemmin on kyllä kaupankäynti moitteetta toiminut kyseisen henkilön kanssa :idiot2:


Itse tein kauppaa hänen kanssaan vuonna 2012 ja silloin laitoin rahat tilille 60e turbon ruisku- ja ecuboksista. ja kesti reilu viikko että paketti meni postiin. ja oli vaikeaa saada kaveria kiinni mutta kyllä tavarat tuli perille kuitenkin.

Asia meni viestien perusteella niin että: (silloin seurasin niin joka päivä hän oli kirjautuneena foorumille)

9.8 laitoin rahat tilille.
10.8 lupasi viestissä viedä osat matkahuoltoon.
15.08 kysyin onko vienyt osat matkahuoltoon kun ei ole saapuneet..
17.08 ei ollut tullut mitään vastausta niin kysyin uudestaan ja sanoin että nyt pitäis alkaa saamaan jotain vastausta.
17.08 laittoi vastauksen että vei juuri matkahuoltoon
20.08 kysyin että laittaa seurantakoodin koska osat eivät ole saapuneet vielä.
20.08 matkahuolto kuitti on työautossa että hän laittaa sen seurantakoodin mulle huomenna..
21.08 paketti saapui minulle..


Matkahuolto tulee yleensä samana päivänä jos sen vie päivällä mutta kyllä se seuraavana päivänä ainakin saapuu.. Minun veikkaus tuossa omassa tapauksessa on se että se vei sen postiin vasta 20 päivä :) Vaikeeta kaupan käyntiä oli ainakin minulla hänen kanssaan, mutta tuli turbon ruiskuboxit perille.. en kyllä voi sanoa toimiko osat koska en niitä koskaan kokeillut vaan meni auton mukana eteenpäin myöhemmin..

Toivottavasti saat osasi niinkuin minäkin.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2014, 21:18:29 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #297 : 12.04.2014, 21:23:15 »
Lisätietoa tännekin

Nimimerkeilä

VolvoR
Volvo v70 -00
Stroker

esiintynyt kaveri on facebookissa nimellä Matias Koponen.

Osakaupoista rahat pitää lähettää tilille, jonka omistaa Exxxxxx Leppänen.

Paikkakunta Lieto.

Kehoitan välttämään osakauppoja ko henkilön kanssa ainakin jos kaupan peruste on rahat tilille - tavara matkaan.

Itse en ole kyseisen henkilön kanssa tehnyt kauppaa, mutta ylläpitäjän ominaisuudessa olen saanut foorumilaisilta yhteydenottoja.

En tiedä millaisia ilmoituksia olet hänestä saanut mutta tuollainen myynti ilmoitus löytyi matias koposelta. Toden näköisesti sama kaveri ja sieltä saa jonkun puhelin numeronki jos joku haluaa yrittää saada kiinni..
http://www.nettiauto.com/en/mercedes-benz/clk/6338286
« Viimeksi muokattu: 28.03.2016, 22:35:57 kirjoittanut JuHaU »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #298 : 13.04.2014, 19:50:27 »
En tiedä millaisia ilmoituksia olet hänestä saanut mutta tuollainen myynti ilmoitus löytyi matias koposelta. Toden näköisesti sama kaveri ja sieltä saa jonkun puhelin numeronki jos joku haluaa yrittää saada kiinni..
http://www.nettiauto.com/en/mercedes-benz/clk/6338286
Mitenhän meinasi tuon myydä, vie varmaan matkahuoltoon kun rahat näkyy tilillä  :2funny: :2funny:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #299 : 13.04.2014, 20:58:04 »
Mitenhän meinasi tuon myydä, vie varmaan matkahuoltoon kun rahat näkyy tilillä  :2funny: :2funny:
todennäköisesti pyytää etukäteen jonkun varausmaksun kun on monta ottajaa. Sen maksamisen jälkeen ei enää vastaa. En jaksa tuhlata 2€ tekstariin ja katsoa kuka auton omistaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo