Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Fuse - 21.10.2011, 19:40:47

Otsikko: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Fuse - 21.10.2011, 19:40:47
Saattaa olla vanha uutinen jo täälläkin, mutta Motor Design Swedeniltä saa nykyään uudella suunittelulla olevia vinolohkoja ja paremmalla valuseoksella kuin alkuperäiset.  8)

http://www.motordesign.se/start.asp?page=8en (http://www.motordesign.se/start.asp?page=8en)

Lainaus
Big News from Motor Design Sweden AB! We introduce the Completely New Motorsport/ Replacement Engine Block for the Volvo Red Engines.

 
Supply of Volvo B230R Original Red Engine Blocks has become increasingly scarce, with a real risk for new Engine Block sourcing drying out completely.
 
In National, Nordic and International Rally, Rallycross and Racing these engines continue to form a backbone and are used in high quantity. At the same time we note a globally increasing interest for this type of 4-cyl. displacement category, with very reliable and effective Competition Engines. Also in Motor Sport applications, the Red Engines live up to the core values of Volvo with great reliability and providing cost effective performance.
 
In particular, MDS Red Engine EVO-versions have achieved great success with several hundred engines in service in almost all classes of Motor Sport. Also in international comparison it is an unusually high number. But with this success follows a great responsibility. MDS has long time recognized the need for a new series of Motorsport/ Replacement Block to protect for servicing, overhaul and not least for supply of new blocks to cope with the an increasing demand for all new Motor Sport Red Engines. 

Therefore, MDS has in own development defined and developed a completely new Motorsport/ Replacement Engine Block. The unique new casting of course covers the needs of today but is even more focused on protecting for the requirements of the future. The completely new block from all new tooling is designed with the latest state of the art development methods and most up to date knowledge. The block is also significantly stronger structurally through the all new detailed design, the crank case is further reinforced and the block is created more symmetrical. It is cast in a particular strong cast iron quality (actually the material is similar to that used by BMW and Mercedes in their Motorsport Blocks). The end result is an all new, structurally very strong and stable block, with reduced weight and not least engine friction. Furthermore, a displacement increase can also be realized without any compromises in strength or reliability.

(http://www.motordesign.se/bilder/1_2010-08-12093211_763Nya%20blocket%20editerat%208.JPG)
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.10.2011, 15:48:45
Saattaa olla vanha uutinen jo täälläkin, mutta Motor Design Swedeniltä saa nykyään uudella suunittelulla olevia vinolohkoja ja paremmalla valuseoksella kuin alkuperäiset.  8)

http://www.motordesign.se/start.asp?page=8en (http://www.motordesign.se/start.asp?page=8en)

(http://www.motordesign.se/bilder/1_2010-08-12093211_763Nya%20blocket%20editerat%208.JPG)

Mitähän tommoselle tulee hintaa?  ??? Ei siinä, itsellä on aihioita riittävästi, ainakin siihen asti kunnes jotain hajoaa. :juhau:
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Fileman - 24.10.2011, 16:07:12
tämäpä mielenkiintoista  :pomo:
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.10.2011, 16:11:50
tämäpä mielenkiintoista  :pomo:

Varsinkin, jos olisivat osanneet valaa 2.3 litraisiin lohkoihin paksummat sylinteriseinämät.  :pomo:
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Fuse - 24.10.2011, 19:28:27
Eiköhän noissa ole vakiolohkoa paksummalti tavaraa, kun ovat vähintään noita "R" lohkoja korvaavaksi tehty, jotka siis oli Volvon aihioita 2,5l moottorille ilmeisesti venekäyttöön alkujaan, mutta päätyivät lopulta tuotantomalleissa iskunpituuden kasvattamiseen porauksen kasvattamisen sijaan. Alkaa "R" lohkot käymään harvaksi rallipuolellakin.
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Peetu - 26.10.2011, 17:44:46
Mitähän tommoselle tulee hintaa?  ??

45000sek + moms on hinta  :buck2:
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: TOK - 26.10.2011, 18:44:34
45000sek + moms on hinta  :buck2:

*karkuun->   Mä kun luulin että maksoin projektin koneaihiosta paljon! Ja se on sentään täysinkoottu kone latureineen päivineen, pari lisämukia ja vaihteistonkin sai mukaan. Silti hinnanerolla tuohon sais vielä muutaman leimatun kopan  :o
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Turbo 242 - 26.10.2011, 19:05:34
45000sek + moms on hinta  :buck2:

Melko paljon. :juhau: Tolla rahalla ostelee käytettyjä lohkoja ison pinon.
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: sjs - 28.10.2011, 08:37:04
Melko paljon. :juhau: Tolla rahalla ostelee käytettyjä lohkoja ison pinon.
Noin mäkin joskus ajattelin, mutta sitten kun otetaan huomioon että noi on tarkotettu ralliin tms, ja tällainen koko moottori tulee maksamaan 15000e nurkilla muutenkin vähintään, niin se on ihan sama sitten maksaako se paketti 12000 vaik 15000e (eli onko lohko saatu 2000e vai 5000e hintaan), tuo uuden lohkon hinta ei siinä kokonaisessa paketissa tunnu kun saadaan vaan uutta osaa pellin alle.

Ja kun vakiolohkoja ei voida kestävyyden takia käyttää niin valinta on selvä. :)

Tällasessa budjettivirissä jne. siinähän tuollainen rahasumma on ihan perustelematon kun käytetyn vakio FK lohkon saa parilla saturaisella ja tuohon 5000e nurkilla saa varmaan tehdasuuden FK koneenkin (jos enää saatavilla).
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Half time - 02.11.2011, 21:52:52
Mitä tollasessa lokissa on putken vahvuus? ainakin kuvassa näyttäisi että vesitilallinen on tuo loki.
Mitä kaikkee tohon käy ns. volvolaisesta?
onko tuo sumppu pumpulle suunniteltu vai passaaks tohon volvolaisen ö pumppu?
onko sylinteri jako sama ku volvossa?
Onko dekkikorkeus sama ku volvolaisessa?.
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: Xuppo - 02.11.2011, 22:17:22
Mitä tollasessa lokissa on putken vahvuus? ainakin kuvassa näyttäisi että vesitilallinen on tuo loki.
Mitä kaikkee tohon käy ns. volvolaisesta?
onko tuo sumppu pumpulle suunniteltu vai passaaks tohon volvolaisen ö pumppu?
onko sylinteri jako sama ku volvossa?
Onko dekkikorkeus sama ku volvolaisessa?.

sylinteri jako ainakin pitäisi olla sama kuin alkuperäisessäkin.
Ei tuohon ainakaan 8 venasen öljypumppu passaa kun ei ole apuakseliakaan ja sumppuhan tuohon on ainoa järkevä vaihtoehto muutenkin.
Ainakin kun tuota aloitusviestin kuvaa katsoo niin tohon kävis ainakin b234f koneesta: huohotinpurkki, öljytikku, ja moottorin korvake.  :D
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: ksthb - 02.11.2011, 22:59:21
Niin toi lohko kestää 104 mm porauksen kilpakäyttöönkin, tosta lohkosta tulee se 3,45 L 101 mm iskulla.... sanoisin ettei ole mitään tekemistä vakiolohkon kanssa. Hintaa sumpulla/öljypojalla/ kopilla tolla lohkolla oli ainaski viimme kesänä n. 7500e. Siihen kun lisää akselin/veivit/männät niin alakerran hinta alkaa olemaan selvillä  ;)
Otsikko: Vs: Uusia vinolohkoja
Kirjoitti: usu - 09.11.2011, 21:54:09
Niin toi lohko kestää 104 mm porauksen kilpakäyttöönkin, tosta lohkosta tulee se 3,45 L 101 mm iskulla.... sanoisin ettei ole mitään tekemistä vakiolohkon kanssa. Hintaa sumpulla/öljypojalla/ kopilla tolla lohkolla oli ainaski viimme kesänä n. 7500e. Siihen kun lisää akselin/veivit/männät niin alakerran hinta alkaa olemaan selvillä  ;)
Mutta kadulle 240 kopassa, isoilla kaasareilla, niin porno.  S*
Sillä hinnalla niin väliä...