Futurez  Kulkukoira

Ahtopainemittari ja bleed venttili

  • 6 Vastauksia
  • 1558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kahvikuppi61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Ahtopainemittari ja bleed venttili
« : 22.05.2022, 20:43:52 »
Jälkiahdetusta vinokonneesta pitäs saaha ahtopaineet luettua mutta minkäs letkun väliin sen mittarin lyö? Pitääkö alkaa porailemaan imusarjaa? Bleed venttiili ilmeisesti asennetaan siihen letkun väliin mikä on kellon ja ahtimen välissä. Voisiko tästä ottaa myös ahtopainelukeman? Tulossa siis joku halpa paineletkulla toimiva mittari.

Paikalla Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #1 : 23.05.2022, 01:48:37 »
Jostain niistä imusarjan nippeleistä otat, jos kaikki käytössä niin t-haaraa vaan väliin, kaasuläpän jälkeen nii näet alipaineetkin.

Itellä ollu muutamaa eri mätänet/ebay/biltema halpaa mittaria ja jokases tainnu tulla se t-haara paketissa mukana.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #2 : 23.05.2022, 03:02:08 »
Jätä se bleedi asentamatta ja laita rajapaine periaatteella toimiva paineensäädin, vaihtoehtoja löytyy nykyisin markkinoilta runsaasti. Huomattavasti tarkempi paineensäätö. Bleedillä tuppaa maksimipaineet seilailevan vähän miten sattuu.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Paikalla Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 177
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #3 : 23.05.2022, 04:54:06 »
Jätä se bleedi asentamatta ja laita rajapaine periaatteella toimiva paineensäädin, vaihtoehtoja löytyy nykyisin markkinoilta runsaasti. Huomattavasti tarkempi paineensäätö. Bleedillä tuppaa maksimipaineet seilailevan vähän miten sattuu.

Tämäkin oikein hyvä neuvo, omassa bleedi pysy konepellin alla kokonaisen vartin mittaisen koeajon, jonka aikana sitä säädettiin varmaan viidesti, lopuksi nakkasin roskiin ja ostin purettavan hukkis kellon ja kourallisen jousia, ei enään seilaa ahdot miten sattuu.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4956
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #4 : 23.05.2022, 07:23:25 »
Mitä noihin halpismittareihin tulee niin oman kokemuksen perusteella se bilteman mustatauluinen on painepuolella ihan tarkka.
Ollu niitä jokunen, nytkin on kokeilumielessä teollisuusmittari+ tuo biltema ja paineilla aika samaa näyttää.
Alipainetta näyttää liikaa mutta kuka sitä alipaineilla ajelee? ;D
Siinä lukee näytön alareunassa bar ja boost.

Autogauge mitä motonettikin myy on ihan paska.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa rallikuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #5 : 25.05.2022, 07:57:41 »
Mitä noihin halpismittareihin tulee niin oman kokemuksen perusteella se bilteman mustatauluinen on painepuolella ihan tarkka.
Ollu niitä jokunen, nytkin on kokeilumielessä teollisuusmittari+ tuo biltema ja paineilla aika samaa näyttää.
Alipainetta näyttää liikaa mutta kuka sitä alipaineilla ajelee? ;D
Siinä lukee näytön alareunassa bar ja boost.

Autogauge mitä motonettikin myy on ihan paska.

Itellä käytössä kans bilteman se perus musta 32-220 ahtopainemittari. Saman todennut että alipainealueella näyttää liikaa vakuumia, mutta ahtopuolella tarkan oloinen kun seuraillut tabletilta mitä speeduino näyttää samalla ahdoiksi...
Chevrolet malibu '78, Mercedes Benz 260E '88, Mercedes Benz C280 '93, BMW E91 325d '10, Volvo 960 '92, Kirppu '66, Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15, Polaris RR '09

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ahtopainemittari ja bleed venttili
« Vastaus #6 : 30.05.2022, 22:36:39 »
Jätä se bleedi asentamatta ja laita rajapaine periaatteella toimiva paineensäädin, vaihtoehtoja löytyy nykyisin markkinoilta runsaasti. Huomattavasti tarkempi paineensäätö. Bleedillä tuppaa maksimipaineet seilailevan vähän miten sattuu.
Hyvin samalla tavalla kuvailisin, mutta nimenomaan niinpäin että rajapainevenat on seilaavia ja piikkailevia kamaluuksia ja bleedillä saa tasaisen mukavan kaasuvasteen lisäksi rauhallisen toiminnan ja helpon säädön.

Jos bleedin tekee oikein, eli kellopaine on ehkä 2/3 lopullisesta ahdosta, se pelaa todella kivasti, ja taas jollain kuulajousihökötyksellä kun yrittää fk superfletkulla kellolla saada sitä kiloa aikaseks niin onpahan aivan katastrofi yrittääkään ajaa... Eli kummallakaan ei saa toimivasti ja järkevästi esim yli tuplattua ahtopainetta ilman jotain haittavaikutuksia, kuulajousen pahimpia on juurikin tolkuttoman hätäinen kaasuvaste pienillä ahtimillä. Bleedin huono puoli on kai se rauhallisuus, kun ahdot nousee pehmeästi eikä ammu ensin puoli bar yli tavotteesta  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy