Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S90 3.0 1998 "Ässä"

  • 24 Vastauksia
  • 4161 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #15 : 26.07.2023, 08:29:30 »
Puolisen vuotta yhteiseloa alkaa olla kohta takana, niin onhan tämä jo aika pistää myyntiin.   8)
Niin mukava peli kun tuo 3-litranen + automaatti onkin, hirvittää vähän ruveta pyöritteleen tuota tulevan talven suolapaskoissa.
Näitä alkaa olla hyväkuntoisina niin vähän että mielummin näkisin tuon jonkun harrastajan kesäautona...
Itellä on noita kesäautoja parikin kappaletta että yhtään enempää ei tarvi siihen käyttöön.

Varmaan harmittaa myöhemmin ihan helvetisti, mut yhteyttä voi ottaa jos kiinnostusta löytyy siistikoppaselle vähän ajetulle s90:lle.  :)
Tulee nettiautoon jossain vaiheessa jos en tule järkiini.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #16 : 28.07.2023, 08:02:16 »
Vaikka myöhäistä onkin. Niin onko se keulan korkeus pielessä vai perän mataluus ?  ;)
S80 -07

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #17 : 28.07.2023, 08:35:49 »
Vaikka myöhäistä onkin. Niin onko se keulan korkeus pielessä vai perän mataluus ?  ;)
Perähän on vakio korkuudella, että pitäskö sitä sitten korottaa?  ;D

Keulaa ei oo tullut vielä madallettua kun on pojan v70 parissa mennyt lähestulkoon kaikki joutoaika.
Kyllä sitä muutama sentti pitäs tiputtaa niin ois setäauto sopivasti suorassa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #18 : 29.07.2023, 16:27:25 »
Eiku sitä vaan et jos nivot ja jousi on pikkasen kuolleentuneet niin perä on normaalia matalemmalla.
S80 -07

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #19 : 29.07.2023, 21:17:59 »
Ei oo nyt uusilla nivoilla/jousilla varustettua yksilöä, johon vois verrata.
Mut mistään hinnasta en haluis perää korkeammaks tuosta, mielummin keulasta tiputtaa sen verran että on suorassa.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #20 : 20.09.2023, 18:53:36 »
Kylmien ilmojen tehtyä paluuta muistutti penkinlämppärin toimimattomuus itsestään.
Alkuperäsen katkasijan paikalle on vaihdettu vänkärinpuolen nappi, joka ei luonnollisesti oo yhteensopiva.
Joten jos jollakulla löytyy tuommonen ehjä kuskin katkaisija, voisin olla kovinkin kiinnostunut.  ;D
Volvon osanumero 9441181.

Kojelaudan katkasijoitten polttimot tuli vaihdettua kun yli puolet oli pimeenä.
Muuten on rempparintamalla ollut hiljasta.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #22 : 20.09.2023, 20:42:02 »
Kiitti vinkistä, täytyy tsekata tuo eka kauppa.
Skandixilta tiesinkin löytyvän, mut reilu 30e postikulut ei oikeen innosta tilaamaan.  :)

Tuossa vähän kutoskoneen pörinöitä syysmaisemassa.
Nappasin ton takaänkän pois testimielessä ja kuullostaahan se kivalta, paitsi maantiellä kauhee kumina.
https://www.youtube.com/watch?v=h97qb2V03Ug
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #23 : 26.11.2023, 14:01:42 »
Pientä päivitystä tapahtunut alustapuolella.
Ryhdyin vaihtamaan etupäähän noita KYBin v70 mk2 etujousia ja kuinka ollakaan etuiskarien jousilautaset oli molemmilta puolen mädät. Ruuvari meni useasta kohtaa läpi.  :P
Eikun Autodocilta uudet Monroen G8322-iskarit ja pääsi homma jatkumaan.
Yläpään tukikumit oli varmaan hiljattain vaihdettu kun näytti niin hyviltä, vaihdoin kuitenkin nuo kääntölaakerit kun tuntuivat niin nihkeiltä ja SKF:n 2kpl sarja maksoi Autodocilla vain 22e. Pikku hifistelynä tuli laitettua jousen alakierteeseen vähän letkua kutistesukan kera ääniä minimoimaan.
Samalla tuli etujarrut herkisteltyä ja kaikki osat maalattua.

Kaikki ylimääräset lotinat ja kolinat loistaa poissaolollaan ja auto on mielestäni aika balanssissa tommoseks setä-autoks.  ;)
Jousituksesta tuli vähän jämympi olematta kuitenkaan kova eli tohtii suositella jos joku haluaa miedosti madaltaa tämmöstä.
Nuo jouset meni siis suoraan paikoilleen ilman modailtuita. Ja hinta Motonetissa 100e parille.
Kuvakulma vähän hämää, tuo perä on aavistuksen korkeammalla oikeasti.

« Viimeksi muokattu: 26.11.2023, 14:03:42 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Vastaus #24 : 26.11.2023, 20:19:58 »
Hieno kuva, tässä on oikeaa Volvojen aatelia  8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Kulkukoira  Proturbo