Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: jahveli - 01.12.2018, 19:03:21
-
Täällä on edestyneempiä rakentajia niin yksinkertaisesti mitenkä käyttäytyy ajonestolla varustettu 940 jos asentaa moottorin ohjaukseksi Atdriven joka perustuu Megaan?
Onko mahdollista, jos jättää auton nykyisistä sähköistä kaikki muut toiminnat auton omaan moottorin ohjaukseen, paitsi sytkän ja bensan ja ottaa kierrosmittarin tiedon Megalta? Että tuosta tulisi toimiva paketti.
Pistää Megalle omat erikko anturit joita uusi moottorin ohjaus käyttää.
Ja mitä tuon ajon eston kannalta pitäisi tehdä?
-
Ajonesto on vakio ecussa, eli se ei ole ongelma, jos laittaa aftermarket ecun (sillä oletuksella siis, ettei sitä enään tarvita).
Mitä ominaisuuksia haluat jättää? Vakio ecu ja ezk hoitaa juurikin bensaa ja kipinää.
-
Lähinnä jättää veden lämpötilamittarin, öljynpaineen ja moottorin vikavalot.
-
Mittarille on oma anturi kuten myös öljylle, eivät liity ecuun. Megan vikavalon voit kytkeä alkuperäisen piuhaan kiinni.
-
Lähinnä jättää veden lämpötilamittarin, öljynpaineen ja moottorin vikavalot.
Mulla on 242:ssa alkuperäisellä idealla (uusituilla johdoilla ja liittimellä) lataus, moottorin lämpö ja öljynpaine. Siihen rinnalle on tuotu ohjelmoitavan moottorinohjausen johdot, mm. kierroslukutieto.
-
Mitenkäs tyhjäkäynti venttiili, kun en saanu sitä pelaamaan megalla niin toimisko se siinä rinnalla rikastuksen aikaan moottorin lämmetessä ja tyhjäkäynnillä jos se ois kiinni vakio ohjauksessa?
-
Eei, se pitää megalla laittaa. Et voi valita osaa eri moottorinohjauksesta vaan joko tai.
-
Ajonestonhan saa purettua pois... Minkälaista pulssia muuten oma kiekkamittari haluaa?
-
Minkälaista pulssia muuten oma kiekkamittari haluaa?
Puolalta suoraan.