Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: bolbo - 27.02.2023, 21:27:13

Otsikko: Atecun kytkeminen 740 motronic
Kirjoitti: bolbo - 27.02.2023, 21:27:13
Eli siis, tarkoituksena olisi päivittää moottorinohjaus johonkin järkevämpään. Atecu nyt eniten kiinnostaa hintansa ja kuultujen kokemusten puolesta mutten ole löytänyt yhtään informaatiota miten se kannattaa tehdä juuri tämän moottorinohjauksen kanssa. Ensimmäistä vehjettä ecuttamassa, hieman tuntuu olevan peukalo keskellä kämmentä mitä tulee esimerkiksi sytytyksen ohjaukseen ja triggerien tekoon :idiot2:. Aluksi kelpaisi ihan sellainen setuppi että auto kävisi ja liikkuisi, myöhemmin voisi päivitellä sitten vaggipuolaa yms, eli ihan virranjakajalla toimiva kävisi alkuun, olettaen sen olevan tehtävissä. Ohjetta luettaessa törmäsin myös termeihin kuten ylösvetovastus ja flyback diodi. Ylösvetovastuksesta ei harmainta aavistustakaan mitä se tarkoittaa, flyback diodia ohjeistettiin pistämään tyhjäkäyntimoottorin virransyöttöön joten yritin siitä järkeillä, että sen sulkeutuessa tekee jännitepiikin kuten suutinkin, ja se pitää siksi sinne laittaa? Pystyykö tuosta motrosta ottamaan mitään hyödyllistä vakiosignaalia, rpm? lämpötiloja?
Olisi kiva jos joku tämän stuntin olisi tehnyt ja pystyisi tietoa jakamaan prosessista ja mahdollisista ongelmista mitä asennuksessa tuli tai ei tullut vastaan.