Autoracing  KL-varaosat

v70 vm06 ardic rohisee...

  • 11 Vastauksia
  • 4870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
v70 vm06 ardic rohisee...
« : 25.01.2013, 20:58:43 »
Hei. Minulla alkoi noin kuukausi sitte rohisemaan toi ardic ilkeästi... Onko joku tyyppivika? Toimii kyllä muuten oikein mutta pitää tosi pahaa rohinaa!!! Kiitos jo etukäteen. Autossa ei lokilämmitintä niin harmittaa jos tuo ardic sanoo työsopimuksen irti...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #1 : 25.01.2013, 21:05:31 »
Puhallinmoottorin laakerit tai vesipumppu. Ihan perusjuttuja Ardicin omistajan elämässä :)

Jos kyseessä puhallinmoottori, niin siihen myydään Volvolla sellaista näpsäkkää korjaussarjaa, jonka mukana tulaa paljon muutakin kuluvaa osaa uutta. Helppo vaihtaa, kunhan vaan saa kaivettua ensin lämmittimen esille. Toisaalta melko hintava setti, mutta sitäkin parempi. Tee se itse-henkilö vaihtaa puhallinmoottoriin pelkät laakerit, jolloin säästyy euroja, mutta vaatii lisää puuhailua.

Jos vika taasen on vesipumpussa, niin sellaisen saa halvimmalla esim. karavaanarikaupasta. Sama Bocshin kiertovesipumppu maksaa Volvolla reilu 200e ja karavaanarikaupassa alle 50e.

Poissa pasalasta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #2 : 25.01.2013, 21:06:46 »
Hei. Mulla oli sama juttu. Romisteli aikansa ja sit tiltas kokonaan. Paloilmapuhaltimen laakerit tai toinen tod näk finaalissa. Onnistuu vaihtaa, mutta vaatii hieman sormi näppäryyttä. Laakerit maksoi n 4 e kpl. Uusi poltinyksikkö maksaa n 280 e. Tai ainakin viikko sitten jouduin sen maksamaan merkki liikkeessä Oulussa.

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #3 : 25.01.2013, 21:33:06 »
Onko ohjetta miten tuon ardicin saa pöydälle? Tilaan uuden puhaltimen ja vesipumpun suosiolla...

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #4 : 26.01.2013, 00:04:53 »
Miten etupuskurin listan saa siististi irti? Eikö puskurin ruuvit löydy sen alta?

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #5 : 26.01.2013, 10:57:24 »
Tilasin tänään wetteriltä poltinyksikön, hehkun ja vesipumpun otin ad varaosilta.

Poissa pasalasta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #6 : 26.01.2013, 19:17:41 »
Hei. Ei sitä listaa ole pakko ottaa pois. Itse en ota kun irroitan ardicin pöydälle.
Itse toimin seuravasti.
1. Irroita kuljettajan puoleisen pyöräkotelon kiinnitys ruuvi pois.
2. Irroita samalta puolelta puskurin alaosasta kaksi kiinnikettä irti. Pyörän etupuolella oleva on ruuvaamalla ja hieman kauempana edessä päin on toinen pikakiinnike.
3. Irroita konehuoneesta puskurin kiinnikkeet etukehikosta 5 kpl.
4. Nyt on puskurin pintamuovi irti puskurin alustasta.
5. Käännä puskurin pintamuovi irti pyöräkotelon puolelta alkaen varovasti.
Pintamuovia ei tarvi kokonaan saada irti. Vain sen verran että pääset hääräämään ardicin kimpussa.
6. Kun olet saanut puskurin pintamuovin pois edestä voit tukea sen ns raolleen siksi aikaa kun otat lämmittimen irti.
7. Puskurin muovin alla on lampun alapuolella musta muovinen kiinnitysalusta joka on kahdella torx ruuvilla kiinni. Irroita nämä torx ruuvit.
8. Itse lämmitin on kiinnikolmesta paikasta. Lämmittimen kannessa on korvakko jossa on 13 mm mutteri. Räikällä ja pitkällä jatkolla saat sen helposti auki.
9. Lämmitin on vielä lämmittimen etupuolelta ja takapuolelta 10mm ruuveilla kiinni telineessä.
10. Jos otat lämmittimen kokonaan pöydälle hommaa kahdet tai kolmet pitkänokka lukkopihdit. Näillä voit lutistaa nesteputket ja polttoaineputket ennen putkien irroitusta. Irroita lämmittimestä polttoaineputki tulppaa se tarvittaessa tai käytä lukkopihtiä.
Irroita myös sähköjohdot liittimestä.
Nosta lämmitintä ylöspäin telineessä ja vedä hieman poispäin telineestä. Lämmittimessä on sellainen kynsi joka pitää laitteen paikoillaa telineessä oikeassa kohdassa.
12. Nyt voit nostaa lämmittimen varovasti pöydälle varo lämmittimessä olevaa nestettä. Kaada nesteen astiaan varovasti ennen kuin alat purkamaan lämmitintä.
Näillä raakki ohjeilla saat kyllä lämppärin suht vaivattomasti irti. Näin ainakin v70 vm 07.
Nämä ohjeet ovat vain viitteellisiä ja jotain saattoi jäädä mainitsematta.

donnari

  • Vieras
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #7 : 27.01.2013, 14:00:35 »
Tai jos saat keulan kunnolla ylös ja pukkien päälle niin löysäät kuskin nurkasta apurungonpultin ja irrotat Ardic:in pultit niin koko paska mahtuu tulemaan alas eikä puskuria tarvi irrotella.

Mistä muuten sait poltinyksikön tuohon hintaan?

Poissa pasalasta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #8 : 27.01.2013, 19:07:46 »
Wetteriltä Oulusta.

Poissa tessu85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #9 : 28.01.2013, 17:10:56 »
Wetteri roi

donnari

  • Vieras
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #10 : 31.01.2013, 14:06:54 »
No höh.Naaman mukaan hinnoiteltuna mun piti maksaa samasta polttimesta kuukautta aikasemmin 310e ja ostopaikka sama Oulun Wetteri.
Täytyypä ens kerralla kammata naama ku menee sinne.

Poissa pasalasta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 vm06 ardic rohisee...
« Vastaus #11 : 01.02.2013, 21:37:57 »
Kyllä täytyy myöntää, että hieman hieraisin silmiä, kun kuulin netto hinnan polttimelle. Raahessa olisi ollut 350 €netto. Ainoa negatiivinen juttu tässä on vain se et tais tulla turha investointi. Vaihdoin edelliseen polttimeen laakerit ja kuvittelin sen saaneen siipeensä vaihdossa, kun herjasi edelleen tuota puhaltimen liian pientä signaalia. Sama vika on ja pysyy myös uudella poltinyksiköllä:( Oisko kellään ideoita mistä vois vikaa vielä kaivella. Kait se täytyy varata aika Wetterille tjs paikkaan jossa pääsevät testereillä kiinni ja tutkimaan tarkemmin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi