RallyBaron  Samppasport

940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).

  • 37 Vastauksia
  • 11429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #30 : 02.10.2023, 16:07:30 »
Viimeisinpänä hankintana tuli tuollainen 940 classikki ecc automaatti-ilmastoinnilla ja ongelmana on ilmennyt että ilma ei liiku vaikka puhallin pyöriin joka teholla hyvinkin. Vaihdoinkin sen juuri kun vanha kitisi.

Läppien säätelyllä ei ole vaikutusta suuttimista tulevaan ilmaan, voiko kennot tukkeutua tai mennä jokin läppä kiinni ettei ilma liiku?

Puuttuuko ilman puhallus kokoajan vai vain kun ilmastointi on päällä?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #31 : 02.10.2023, 17:07:56 »
Ei tunnu olevan vaikutusta
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #32 : 02.10.2023, 23:18:50 »
Viimeisinpänä hankintana tuli tuollainen 940 classikki ecc automaatti-ilmastoinnilla ja ongelmana on ilmennyt että ilma ei liiku vaikka puhallin pyöriin joka teholla hyvinkin. Vaihdoinkin sen juuri kun vanha kitisi.

Läppien säätelyllä ei ole vaikutusta suuttimista tulevaan ilmaan, voiko kennot tukkeutua tai mennä jokin läppä kiinni ettei ilma liiku?
Katoppa muuten että puhallin pyörii oikeeseen suuntaan  ELK

E: itekki vaihdoin puhallinmoottorin ja täysillä ääntä kuulu muttei ilma liikkunu, puhaltimen liittimestä napasuuden vaihto ja alko hönkimään.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2023, 00:16:25 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #33 : 03.10.2023, 17:03:06 »
Pitää kokeilla vielä, samoin päin pyörii kuin vanhakin puhallin mutta voihan se olla pyörinyt kauankin väärin päin. Oma kokemus viikko autosta eikä kyllä tainnut puhaltaa erityisen hyvin missään vaiheessa.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #34 : 03.10.2023, 18:00:01 »
Oiskos semmonen hassi voinut päästä jossain vaiheessa tapahtumaan, että myötäkarvaan pyörivään moottoriin olisi laitettu vastakarvaan tarkoitettu roottori tai toistepäin? Ei oletettavasti toimis optimaalisesti.

Ei ole tuonikäisistä vielä omakohtaista kokemusta, kun ykköstykissä on se GM-Delco- spesiaali, mutta muistelisin, että noissa jokotaisuuntaan pyörivissä moottoreissa ei olisi kuvien mukaan ollut kummoista eroa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #35 : 08.10.2023, 16:21:56 »
Tälläistä täällä, ohjaustapit poikki ja tarvikemoottori oli laitettu erillisen asennuskehyksen kanssa. Kumpaan suuntaa pyörivä ropelli tuola nyt sitten kuuluisi olla?

940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #36 : 08.10.2023, 19:37:54 »
Tälläistä täällä, ohjaustapit poikki ja tarvikemoottori oli laitettu erillisen asennuskehyksen kanssa. Kumpaan suuntaa pyörivä ropelli tuola nyt sitten kuuluisi olla?

Aika vahva veikkaus että ilma liikkuis noin


E: Puhalluksen oikeen suunnan saa helposti testattua kun moottori on kiinni. Paperin pala ja suulakkeen eteen, jos imasee räppänään kii, sulla on imuri. Kun lepattaa niin suunta on tietenkin oikein.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2023, 19:40:00 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 940/740 lämppärin kenno (ilmastoitu malli).
« Vastaus #37 : 08.10.2023, 23:17:35 »
Puhaltimen suunnan kääntö tepsii tähän, on saattanu olla usiemman vuoden väärin päin pyörimässä ;D
Vähän ääntämään jäi moottori, pitää koittaa rasvata mutta pyörimissuunnan vaihto auttoi 
Minkäänlaista imua ei tee tuon tyyppinen ratkaisu vaikka pyörikin väärin päin.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

 

Proturbo  Autodiagnoosi