Ateho  Elekma

Volvotech Function Extender CAN-ohjain

  • 212 Vastauksia
  • 73566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #45 : 12.02.2014, 21:43:10 »
Volvo V70 2005 D5 / CFE R2-versio / OBD-kaapelilla varustettu.

Onko teillä vinkkiä laitteen toimivuuden osalta.
En ole saanut kertaakaan tuohon CFE Updater V8.6-ohjelmaan laitteen sarjanumerotietoja ym, sinne vasempaan reunaan. Kysyin neuvoa Volvotechin @-postista jo, mutta ei siitä kyllä apua ollut. Käskivät asentamaan "Driverin".

Kokeiltu kolmella eri tietokoneella. Tietokoneet olleet päivitettynä. Toisella usb-kaapelilla, OBD-liittimeen kytkettynä, auton virrat päällä, auto sammuksissa, boksi pelkästään tietokoneessa kiinni olleena. Erilaisia varioita siis on kokeiltu. Kaikki tietokoneet olleet Windows 7-käyttöjärjestelmällä varustettuja. Laitteessa ei pala mikään valo, kun se on pelkästään tietokoneessa kiinni. USB-TX poltin välähtää kun laitteen kytkee tietokoneeseen.

Ongelmaksi tuossa muodostuu se, että tietokone ei siis tunnista boksia enkä saa tallennettua siihen noita asetuksiani. Laite kyllä toimii autossa näyttäen anturitiedot aivan oikein.

Vinkkiä missä piilee vika?



_________________________________________________ ______________-
KORJATTU

Sain vihdoinkin tuotetuesta linkin ohjeeseen jossa opastettiin ohjelma-ajurin asentaminen oikealla tavalla. Harmikseni tuota ohjetta ei löydy sivuilta suoraan.

Tässä kuitenkin muille joilla voi tulla vastaava tilanne eteen.
http://www.volvotech.eu/download/documents/manuals/manual-EN-user-CFE-drivers-v1.0.pdf
« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 16:56:58 kirjoittanut Maikki_S »
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #46 : 14.02.2014, 11:36:00 »
Näyttivät laittaneen ystävänpäivän kunniaksi kansainväliset toimituskulut 5 € tänään tehtyihin kauppoihin.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #47 : 14.02.2014, 18:49:55 »
Hienoa, että sait toimimaan. Mä muistan, että mullakin oli aluksi jotain tuskaa laitteen asennuksessa, mutta en muista miten sain toimimaan, niin osannut neuvoa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #48 : 14.02.2014, 23:15:35 »
_______________________________________________________________-
KORJATTU

Sain vihdoinkin tuotetuesta linkin ohjeeseen jossa opastettiin ohjelma-ajurin asentaminen oikealla tavalla. Harmikseni tuota ohjetta ei löydy sivuilta suoraan.

Tässä kuitenkin muille joilla voi tulla vastaava tilanne eteen.
http://www.volvotech.eu/download/documents/manuals/manual-EN-user-CFE-drivers-v1.0.pdf

Niillä on näköjään vähän jotain ongelmaa linkkien kanssa..

Kun tuon ongelmasi esitit, niin katsoin heidän sivuiltaan tuon tuotteen sivulla olevasta manual -välilehdestä.
Sielä oli linkit  ajurin asennukseen, sekä itse ohjelman asennukseen, mutta molemmista linkeistä aukesi sama ohjelman asennus -ohje.

Nyt näyttää siltä että molemmista linkeistä aukeaa tuo ajurin asennus ohje, jonka linkin laitoit viestiisi :)

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #49 : 25.03.2014, 22:59:30 »
Uusi versio 9.20 CFE:hen julkaistu.

Bugeja näytti olevan fiksattu sekä mirror anglingia muutettu. Uudessa versiossa taitaa olla niin, että kun kytkee peruutusvaihteen, niin peilit säädetään penkin muistipaikan 3 mukaan. En tiedä sitten säätääkö myös penkin, pitää testata.

Uutena ominaisuutena oli valinta koska lähestymisvalot ovat käytössä. Esim. aina kun ovet avataan kaukosäätimellä.

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #50 : 22.07.2014, 13:48:04 »
Mikähän on kun näppäilin asetukset boxista kohdilleen, mutta ei tunnu vaikuttavan autoon mitään.
Kerran huomasin, että jotain se koittaa tehdä kun gauge sweepissä mittarit notkahti ihan vähän..
Teinkö nyt jotain väärin, kun laitoin auton vin numeron tonne ohjelmaan?  :(

Edit. Mulla ei ollu summer tai winter valittuna asetuksista, mutta nyt on ja eipä toimi siltikään.
Mikään ledi ei pala tos laitteessa  >:(
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 16:52:10 kirjoittanut Juzi »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #51 : 22.07.2014, 18:44:30 »
Mikähän on kun näppäilin asetukset boxista kohdilleen, mutta ei tunnu vaikuttavan autoon mitään.
Kerran huomasin, että jotain se koittaa tehdä kun gauge sweepissä mittarit notkahti ihan vähän..
Teinkö nyt jotain väärin, kun laitoin auton vin numeron tonne ohjelmaan?  :(

Edit. Mulla ei ollu summer tai winter valittuna asetuksista, mutta nyt on ja eipä toimi siltikään.
Mikään ledi ei pala tos laitteessa  >:(

Kerro tarkemmin, että mikä auto sulla on ja minkä  johtosarja-adapterin tuohon laitteeseen ostit?

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #52 : 22.07.2014, 18:48:29 »
Kerro tarkemmin, että mikä auto sulla on ja minkä  johtosarja-adapterin tuohon laitteeseen ostit?
V70R -04 ja obd johtosarja.. En oo saanu Can ledejä välähtäänkään tosta CFE:stä.
Obd lukijaan tulee kuitenkin jännitteet obd portista ja pääsee kaikkiin yksiköihin sisään.  Voisko silti olla joku sulake menny obd portilta?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #53 : 22.07.2014, 18:52:39 »
Onko se CFE varmasti päällä? Se sammuttaa itsensä, jos lukee vikakoodeja testerillä.

Paina ajotietokoneen reset-nappulaa niin kauan, että ensin tulee näyttöön teksti off ja sitten vielä, kun vaan odottaa nappi pohjassa, niin tulee winter, tai summer, jolloin laite on päällä.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #54 : 22.07.2014, 18:54:02 »
V70R -04 ja obd johtosarja.. En oo saanu Can ledejä välähtäänkään tosta CFE:stä.
Obd lukijaan tulee kuitenkin jännitteet obd portista ja pääsee kaikkiin yksiköihin sisään.  Voisko silti olla joku sulake menny obd portilta?

Tuossa se ongema onkin, OBD-kaapelilla tuo ei voi toimia, kuin vasta 2005 ->  kuten tuola http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe?filter=7  sanotaan (kaapelisarjan valinnan pudostusvalikossa)

Ennen vuotta 2005 oli käytössä eri CEM-yksikkö, joka katkaisee CAN-väylän OBD-töpselin ja auton väliltä, testerit herättää tuon väylän k-linjaa pitkin, jolloin CEM kytkee linjan toimintaan.

Jos et halua ostaa uutta johtosarjaa, niin itse ainakin teurastaisin tuon obd-johtosarjan ja liittyisin sillä väylään jostain muualta sopivasta paikasta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #55 : 22.07.2014, 18:57:03 »
Tuossa se ongema onkin, OBD-kaapelilla tuo ei voi toimia, kuin vasta 2005 ->  kuten tuola http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe?filter=7  sanotaan (kaapelisarjan valinnan pudostusvalikossa)

Ennen vuotta 2005 oli käytössä eri CEM-yksikkö, joka katkaisee CAN-väylän OBD-töpselin ja auton väliltä, testerit herättää tuon väylän k-linjaa pitkin, jolloin CEM kytkee linjan toimintaan.

Jos et halua ostaa uutta johtosarjaa, niin itse ainakin teurastaisin tuon obd-johtosarjan ja liittyisin sillä väylään jostain muualta sopivasta paikasta.

Aika hassua, että ovat myyneet väärällä johtosarjalla. Mulla kysyivät valmistenumeron ym. tiedot, että varmasti tulee oikein. Laitteeseen oli jopa syötetty valmiiksi mun auton vin.

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #56 : 22.07.2014, 19:04:08 »
Onko se CFE varmasti päällä? Se sammuttaa itsensä, jos lukee vikakoodeja testerillä.

Paina ajotietokoneen reset-nappulaa niin kauan, että ensin tulee näyttöön teksti off ja sitten vielä, kun vaan odottaa nappi pohjassa, niin tulee winter, tai summer, jolloin laite on päällä.
Juu aika kauvan olen jo painellut sitä reset nappia sillai, että ajotietokoneen näyttö on puhtaana ja avaimen ollessa joka asennossa myös auto käynnissä kokeiltu. En ole saanut mitään tekstejä ruutuun tai can ledejä vilahtaankaan.

Tuossa se ongema onkin, OBD-kaapelilla tuo ei voi toimia, kuin vasta 2005 ->  kuten tuola http://www.volvotech.eu/Function-Extender/cfe?filter=7  sanotaan (kaapelisarjan valinnan pudostusvalikossa)

Ennen vuotta 2005 oli käytössä eri CEM-yksikkö, joka katkaisee CAN-väylän OBD-töpselin ja auton väliltä, testerit herättää tuon väylän k-linjaa pitkin, jolloin CEM kytkee linjan toimintaan.

Jos et halua ostaa uutta johtosarjaa, niin itse ainakin teurastaisin tuon obd-johtosarjan ja liittyisin sillä väylään jostain muualta sopivasta paikasta.
Nonii. Eivat sit ole voinut noitakaan sivuja koodata vaikka niin, että kun laitoin vin numeron ja vuosimallin niin poistuis tuo obd optio valikosta tai jotain.  :facepalm:

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #57 : 22.07.2014, 19:06:02 »
Aika hassua, että ovat myyneet väärällä johtosarjalla. Mulla kysyivät valmistenumeron ym. tiedot, että varmasti tulee oikein. Laitteeseen oli jopa syötetty valmiiksi mun auton vin.
Äläs muuta sano.. Vuosimalli ja valmistenumero oli toki mullakin täytetty tilatessa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #58 : 22.07.2014, 21:18:47 »
Äläs muuta sano.. Vuosimalli ja valmistenumero oli toki mullakin täytetty tilatessa.

Mikä sun valmistenumeron 10. numero on, eli onko se 04 vai 05 mallivuotta?   Toki sen 05 mallivuoden tunnistaa siitä, että se on jo facelift

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvotech Function Extender CAN-ohjain
« Vastaus #59 : 22.07.2014, 21:46:51 »
Mikä sun valmistenumeron 10. numero on, eli onko se 04 vai 05 mallivuotta?   Toki sen 05 mallivuoden tunnistaa siitä, että se on jo facelift
Ihan on ensimmäisiä v70r, kun käyttöönotto jo 21.05.2003.
Noh huomenna liittelen ton boxin tonne HU johtoihin kiinni. En jaksa alkaa odotteleen johtosarjaa enään.
Vaihtoehto B olis vetästä se konttiin REM piuhoihin, mut taitaa mankan takaa löytyy paremmin ne tarvittavat johdot.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy