Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: 240 volvo - 29.05.2016, 00:47:37

Otsikko: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: 240 volvo - 29.05.2016, 00:47:37
Elikkäs tarvis kilpuriin saada lisää potkua HALVALLA. kone on b200k, 530 kannella. Mites kaasarit, jotkut tuplat, mutta mitkä? V nokka on hommatu mut ei ole vielä kiinni.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Ari E - 29.05.2016, 12:54:33
B230 ja turbo HALAVALLA
Kilometreillä ei ole juurikaan väliä näissä koneissa
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: lassii - 07.07.2016, 14:10:21
Jos et konetta vaihda niin nokaks K tai H.

Jos on mahdollisuus säätää sytkää niin ennakkoo vaan lisää niin saa vähän lisää heposia yläkierroksille.

Viritysaihiona olet valinnu huonoista huonoimman.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: sjs - 09.08.2016, 13:44:02
Tätä mä en oikeen ymmärrä. Aina etsitään just se B200K ja ruvetaan siitä romuläjästä virittämään. Koneessa ei ole yhden yhtäkään hyvää osaa tehtaalta viritystä silmälläpitäen:

B200 lohko = pieni tilavuus, ei pysty poraamaan hirveästi
Y-nokka, nokista varmaan se laiskin, ei mitään tehoa yläkierroksilla, joka M-nokkaakin laiskempi
530 8v kansi, perus romua, toimii mutta ei anna tehoa millään alueella koska virtaa huonosti
Solex Cisac kaasari, täysin skeida, vaan strömberg on pahempi.
Heikot 9mm kiertokanget, kaikkeista heikoimmat volvon kanget ehkä (vrt esim 13mm kanget 1991-> tai "M" kanget)

Kampiakseli on ainoa joka ei saa haukkuja, tosin muissa koneissa on sitten takokampura (esim B230 penta, tai kymppisarjan koneet)...

Eli mikä vaan kone on parempi virikäyttöä silmälläpitäen, jopa B19A/K... B21A, B230A/K.

Tossahan menee siis kaikki vaihtoon jos potkua haluaa, siis ihan kaikki. B230 lohko, K tai H-nokka tai saa se olla ärjympikin, tuplakaasarit, tai siis ei kai kukaan oikeesti sellasia enään asenna vaan ohjelmoitavan ruiskun. 531 tai 405 "iso 8v kansi" tai 16v kansi. Kanget vaihtoon jos B2xx lohko, joko "vahvat" 13mm kanget tai H-kanget.

Olis edes ollut B200F ni siellä olis jo saattanut olla vahvat kanget sisällä ja ruisku valmiina. :D

Pitäis näist virijutuista pikkuhiljaa tehdä FAQ hommeli:
1. ÄLÄ OSTA HALVINTA paskamallia koska sillon KAIKKI menee HITAASTI JA VARMASTI vaihtoon viimeistä ruuvia myöden.
2. Tee kerralla kunnolla sellainen kun haluat, älä stage 1-200000. Halvempaa ja helpompaa ostaa Ferrari.
3. Tee kunnolla, niin se toimii (ton oppii vasta siinä 25v nurkilla)

Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Veksi - 10.08.2016, 09:58:42
Mää keksin B200k koneesta yhden positiivisen asian
10 puristus_suhde

1. ÄLÄ OSTA HALVINTA paskamallia koska sillon KAIKKI menee HITAASTI JA VARMASTI vaihtoon viimeistä ruuvia myöden.
2. Tee kerralla kunnolla sellainen kun haluat, älä stage 1-200000. Halvempaa ja helpompaa ostaa Ferrari.
3. Tee kunnolla, niin se toimii (ton oppii vasta siinä 25v nurkilla)

Hyvin sanottu
Näitä kun miettii niin ehkä valitsee kuitenkin jonkun muun harrasteen kuin Volvon vinokoneen
Menee raakasti OT mut pistän silti linkin
http://jalopnik.com/the-10-best-engines-of-the-last-20-years-1510676043
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: The_OttoB - 16.08.2016, 07:34:26
Turbo+mega+re85= win!

Tolla paketilla irtoaa helposti 180 hevosvoimaa. 
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: estate - 16.08.2016, 08:35:12
Se turbolla tekohengittäminen ja/tai 2,3 lohko ei ole aina vaihtoehto, eikä ruiskukaan. Ja kun halvalla haluttiin selvitä niin ei touhutonni riitä ahtimen, pakosarjan, imusarjan ja ruiskun hankkimiseen, ja kun vaihtoon kumminkin menisi vielä männät ja kangetkin. Se siitä halvasta turbovoimasta, 2-3 tonttua meni ja ulos tulee ehkä 150 heppaa jos kymmenien tuntien säätämisen jälkeen saa megan pelaamaan.

Hommaat siihen hiotun nokan (saa samaan hintaan kuin H tai K), siistit kannesta kanavat, kohdistat imu- ja pakosarjat kanaviin ja nakkaat tuplakaasarit (40:t varmaan riittää) kylkeen. Puristussuhde tuossa on jo valmiiksi kohtuullinen, mutta voisi sitä vähän nostaakin kantta laskemalla. Rahaa meni n. 500 ja ulos tulee samat 150 heppaa.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: laatikkovika - 16.08.2016, 10:59:38
Turbo+mega+re85= win!

Tolla paketilla irtoaa helposti 180 hevosvoimaa.
;D Eikä maksa kuin vähän enemmän mitä valmis turboauto mistä saa pelkällä bleedillä enemmän.
Mutta kai se asentaminen antaa pontta elämään? Onhan kärry sitten spesiaali.. :facepalm:
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: The_OttoB - 16.08.2016, 13:12:20
Vinokoneen turbottaa lähes samaan rahaan kun hääräilee tuplakaasarien kanssa.  Jos meinaa ajaa kireällä vaparimoottorilla niin realismi iskee silmille M47 välitysten muodossa.

-


 
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: estate - 16.08.2016, 15:08:35
Ai urbottaa vai?

ahdin 300 (käytetty)
pakosarja 150 (käytetty)
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)
männät + kanget 250 (käytetyt)
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea

vs. vapari
imusarja 100 (uusi)
kaasarit 540 (uudet)
hiottu nokka 120
jäykemmät venajouset 80 (uudet)
peltipakosarja 200 (uusi)
kannen höyläys 40
vauhtipyörän sorvaus 40
+ kanavien kaivelu omina ilta-askareina 13 (8pakki janojuomaa)
+ yläpään tiivistesarja
+ kaasarien säätö ammattilaisella kymppejä
puolta vähemmällä työllä ja reilusti halvemmalla katukelpoinen n. 170 heppanen

Hinnat perustuvat omakohtaiseen rakentamiseen.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: miikel - 16.08.2016, 15:15:45
Pieni muokkaus

ahdin 300 (käytetty)     Itse myyn 150e pienen ehjän ahtimen jos haluaa.
pakosarja 150 (käytetty)    Halkosarja esim saa noutaa muutamalla kympillä
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)  Viimeksi myin juhaulle megan käytettynä muitaakseni 150e
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)     f:n imusarjan saa hakea muutamalla kympillä kanssa jos tarve, k-jetin modatusta voisi muutaman kympin enemmän huolia.
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)  esim uusi aito bosch -044 pumppu 93.74e saksanmaalta. Käytetyn orkkiksen saa parilla kympillä
männät + kanget 250 (käytetyt)  Viimeksi maksoin muistaakseni vahvoista veiveistä 50e ja männät myin itse 30e
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea
 Ihan vain realistisempaa hintahaarukkaa ja ehkä pientä markkinointiakin, nimittäin löytyviä osia saa tuohon hintaluokkaan hakea pois.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: The_OttoB - 16.08.2016, 15:36:22
Ai urbottaa vai?

ahdin 300 (käytetty)
pakosarja 150 (käytetty)
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)
männät + kanget 250 (käytetyt)
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea


Ou jea! Mä myyn heti jollekkin tohon rahaan ko. osat.

Plus K-moottorin kaasarista saa 20 E ja imusarjasta 40 E

Ja tuo tuplawebereiden säätäminen ammattilaisella kymppejä, missähän kyseinen paikka mahtaa olla?


Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Veksi - 16.08.2016, 15:58:34
Viimeisin budjetti-turbo-sotkotus maksoin, auton hankinta hinta mukaan lukien, ~2500e
Kallein osa oli 300e kiina-ahdin. Näitä saa nykyään vissiin halvemmallakin tai sit ostaa käytetyn merkki ahtimen
Auto toimi kumminkin puolivuotta päivittäis käyttiksenä, tehoa noin 300hv

Tätä enne ajoin noin 150hv vaparilla joka tuli kustantamaan kaikkineen ehkä 1200e?
Nyt ajan 130hv vaparilla. Tosin sekään ei ole B200k
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: estate - 16.08.2016, 16:22:29
Kyllähän käytettyjä osia löytyy halvalla (jopa ilmaiseksi) kun jaksaa viikkoja etsiä. Nytkään ei ole yhtään mäntää tai kankea kympin kappale hintaan myytävänä, eikä 150 ahtimiakaan oikein montaa ole listoilla.
Alle satkulla ei saa aitoa Boschin 044:sta edes Saksasta, Bilteman mallin saa. Ja siirtopumppukin tarvii olla.

Siltikin niillä tingityillä hinnoilla ollaan enemmän kuin tuplaten kalliimpia, osat on käytettyjä ja ehkä ehjiä ja niiden etsimiseen on mennyt viikkoja. Ruiskuturboa ei rakenna edes käytetyillä osilla samaan rahaan kuin vaparia uusilla osilla. Tietysti jos jaksaa vuosia keräillä freebie osasia maailmalta niin miksei sitten saa aikaan sen rötäävän bensakrematorion, jota ei saa toimimaan kunnolla mitenkään. Vapariin löytyy uusia osia sen kun vaan tilailee ja hakee paketteja matkahuollosta. Käytettyjä osia saa puoleen hintaan ja alle jos viitsii etsiä.

En ole kuullut, että kukaan penkittäjä ottaisi satasta enempää kaasareiden säätämisestä, siinä kun ei mene tunteja kuten ruiskun kanssa. Yleensä taksa pyörii luokassa 60-70€/h.

Kyllähän ahtamalla voimaa saa, mutta ei sekään halpaa ole kuten monet väittää, ja vaparinakin rupeaa hintaa tulemaan kun revitään sitä 100 heppaa/litra irti.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Chall - 16.08.2016, 16:28:14
"Viikkoja etsiä", yrittäny myydä tota perkeleen ehjää 13C ahdinta 100€ monta kuukautta. 110€ maksoin omasta AEM 320lph pumpusta (uutena), ja 1 pumppu riittää.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: miikel - 16.08.2016, 16:32:23
Onpas kurssit muuttunut nopeasti. Uusi aito bosch -044 pumppu 93.74e maksoi vielä viime viikolla, samaan rahaan sai vielä sen takaiskuventtiilin pumpun päähän. Pumppu aidossa paketissa, bosch teksti pumpussa ja tuotenumerokin siinä taisi möllöttää. Ja noista minun sanomista hinnoista niin olen joko myynyt siihen hintaa / myyn siihen hintaan / tai ostanut siihen hintaa.

Edit: Kopio pumput sitten eri hintaluokkaa, mutta näiden toimivuudesta en tiedä koska ei ole omakohtaista kokemusta.
http://www.ebay.com/itm/New-Universal-External-Inline-Fuel-Pump-Replacing-For-Bosch-0580254044-300LPH-/282136512646?hash=item41b0a58886:g:pzMAAOSwnQhXo1Le&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/New-Universal-External-Inline-Fuel-Pump-Replacing-For-Bosch-0580254044-300LPH-/282136512646?hash=item41b0a58886:g:pzMAAOSwnQhXo1Le&vxp=mtr)
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Joni- - 16.08.2016, 19:54:09
Omaan meni:
b19a 50e
ahdin 16t 60e + bypass kalvo 50e
suuttimet 40e
halkosarja 0e
ahtoputket 50e
välijäähy 50e
lastut 40e
klemmaria, letkua, putkea, öljyt, ilmansuodatin, tiivisteitä ym hilpettä n. 350e

-> 201hv

ruiskun sähköt (lh), bensapumppu, bensalinjat, imusarja, kansi jne tuli kopan (f koneella alunperin) mukana mut ei niihinkää ny montaa satasta saa kulutettua.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: kuppe - 16.08.2016, 20:13:25
Kilpurin konetta:
Turbo 800
Pakosarja 450
AtDriveBoard 1000
Suuttimet 200
Kone b200k 1700 ( cossun männät, kunnostettu 530 vx3:lla, välijäähy) Kori kaupan päälle...
hukkis 250
pa-säädin Bosch 150
pumppu 044 170
sekalaiset, letkut yms...200
Jotain jäi varmasti pois, turbokin tuli koneen mukana mutta ei kestänyt leikissä mukana.
Tällä 356hp/1,8bar
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: teemum93 - 17.08.2016, 00:43:37
Tokihan turbottamalla saa voimaa, muttakun sitä ei esim jokkiksessa saa käyttää nii on vaan pelailtava vapari moottoreilla  ;)
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Kojontti - 17.08.2016, 01:33:07
Tokihan turbottamalla saa voimaa, muttakun sitä ei esim jokkiksessa saa käyttää nii on vaan pelailtava vapari moottoreilla  ;)

Silloinkaan mikään ei puolla B200K konetta. Paitsi ehkä hankintahinta...
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Kaziganth - 17.08.2016, 03:42:30
Silloinkaan mikään ei puolla B200K konetta. Paitsi ehkä hankintahinta...
sekin taitaa kallistua B200E:n puolelle. Atai koitti kahdella kympillä myydä koko konetta ilman apulaitteita ja se meni sit kuitenin romuun kun ei ostajaa löytynyt
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: lassii - 21.08.2016, 15:27:06
Alkuperänen aihehan oli b200k ja lisää potkua.

Lohko on heikko. Vakiona pyöreesti 100hv. Ei riitä. Ennakkoo säätämällä saa heposen tai kaks. Ei auta.

Kun kyseessä on kilpuri joka pitää saada halvalla kasaan niinkun Sulo Vileen niin Solexin tuplat on halvimmat mutta markalla saa markan tavaran.

Jos tavote on pitää hauskaa niin kansi riittää kyl perusmenolla kun kattoo vaan et se toimii. Vähän kireempi nenä ja tuplat niin toimii jo paremmin. Toisin jo tuo alakerta alkaa ahdistaan jossain vaihees, ja jos jokkiksesta on kyse nii siel ei vissii saa olla ku yks kaasari. Tälläset sääntäasiat ois hyvä tuoda esille ennen kun kyselee yhtään mitään. Kukaan ei osaa neuvoo oikein jos pitää mutu asioita heittää.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: kuppe - 21.08.2016, 16:24:23
Alkuperänen aihehan oli b200k ja lisää potkua.

Lohko on heikko. .

Jos tavote on pitää hauskaa niin kansi riittää kyl perusmenolla kun kattoo vaan et se toimii. Vähän kireempi nenä ja tuplat niin toimii jo paremmin. Toisin jo tuo alakerta alkaa ahdistaan jossain vaihees, ja jos jokkiksesta on kyse nii siel ei vissii saa olla ku yks kaasari. Tälläset sääntäasiat ois hyvä tuoda esille ennen kun kyselee yhtään mitään. Kukaan ei osaa neuvoo oikein jos pitää mutu asioita heittää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee lohkosta heikon?
Kyllä jm-autossa jos on kardaanivehje niin saa olla neljä kurkkua eli tuplat.

Kai siihen samat perusjutut eli ruttuja ylös vaikka kantta madaltamalla, edullinen hitsinokka joka menee omille paininkupeille, peltisarja ja tuplat. Kaikki säätöön niin ehtii ihan hyvin.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: lassii - 21.08.2016, 18:00:47
Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee lohkosta heikon?
Kyllä jm-autossa jos on kardaanivehje niin saa olla neljä kurkkua eli tuplat.

Kai siihen samat perusjutut eli ruttuja ylös vaikka kantta madaltamalla, edullinen hitsinokka joka menee omille paininkupeille, peltisarja ja tuplat. Kaikki säätöön niin ehtii ihan hyvin.

Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.

B200k lohkosta kun alamme rakentaan niin jo kokemus foorumin kautta kertoo karua kieltä. Kukaan itseään kunnoittava ihminen ei rakenna siit lohkosta kestävää moottoria. Se on eri asia jos tekee yhtä kisaa varten koneen.

Jos on varaa ajaa kisaa, niin on myös pokkaa myös näyttää pallinsa ja laittaa pellin alle jotain mikä kestää maaliin asti. B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko. Jos ei ole valinnanvaraa niin sitten b200k, puristukset on vakiona 10 luokkaa ja muutama lastu kannesta niin johan soi. Onhan tuollasesta kokoonpanosta otettu ihan mukavat heposet. B200+laskettu 530 2mm+k-nenä= 160hp
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: kuppe - 21.08.2016, 19:48:49
Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.

B200k lohkosta kun alamme rakentaan niin jo kokemus foorumin kautta kertoo karua kieltä. Kukaan itseään kunnoittava ihminen ei rakenna siit lohkosta kestävää moottoria. Se on eri asia jos tekee yhtä kisaa varten koneen.

Jos on varaa ajaa kisaa, niin on myös pokkaa myös näyttää pallinsa ja laittaa pellin alle jotain mikä kestää maaliin asti. B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko. Jos ei ole valinnanvaraa niin sitten b200k, puristukset on vakiona 10 luokkaa ja muutama lastu kannesta niin johan soi. Onhan tuollasesta kokoonpanosta otettu ihan mukavat heposet. B200+laskettu 530 2mm+k-nenä= 160hp

Takamoottorisessa saa olla vain kaksi kurkkua.
Ihmeen hyvin tuo 200k lohko on omassa kestänyt, jonkun kymmenen tuntia kolmen vuoden aikana saanut sikaa. Nytkin mennään 1,8bar paineella.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Kalamies - 21.08.2016, 19:52:46
B19 lohko on huomattavasti parempi kuin b200 lohko.
Turbokäytössä ymmärtäisin, kun yleisesti ovat matalemmilla rutuilla ja M-kanget nyt kestää pienen ydinsodan, mutta jos puhutaan vaparikoneista, niin en kyllä keksi miten? Minen oo ikinä vaparikoneita tehnyt, niin valaise ihmeessä.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: jake74 - 21.08.2016, 20:27:41
Täytyy myöntää etten ole niin sääntöihin perehtyny. Onko sit niin et ilman kardaani pitää olla yksi kaasari, tiedä häntä.


evk luokan eli etuveto ja kardaanivetoisissa imupuoli vapaa eli saa olla tuplakaasarit tai läppärunkot. takamoottorisa 2 kurkkua ja läpän 45mm max halkasija.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Veksi - 22.08.2016, 08:23:31
Lohko on heikko. Vakiona pyöreesti 100hv. Ei riitä. Ennakkoo säätämällä saa heposen tai kaks. Ei auta.

Ei suinkaan se lohko itsessään ole heikko vaan siellä sisällä pyörivät 9mm kiertokanget?
B19 kampi ja kanget ovat paksua takokamaa, ne kestää vakiona vaikka mitä

[mainos] multa saa tulla hakemaan B19 ja B200k alakerrat veloituksetta[mainos]
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: lassii - 22.08.2016, 09:25:12
Ei suinkaan se lohko itsessään ole heikko vaan siellä sisällä pyörivät 9mm kiertokanget?
B19 kampi ja kanget ovat paksua takokamaa, ne kestää vakiona vaikka mitä

Tätä vähän hainkin, arvasin että tulee vääntämistä tästä asiasta.

Hainkin tässä sitä juur et b19 alakerta on kestävämpi kuin b200 alakerta. Vaikka joillain tuo b200 alakerta kestää niin se ei tarkota sitä et se jokaisella kestää. Kuitenkin yläkerta kokee muutoksia niin samallahan sen laskee vaikka päässään, paljonko kantta tarvii höylätä että saa rutut kohilleen. Lohkostakin voi ottaa siivun pois.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: bolinder - 22.08.2016, 11:26:04
Tässä äkkiä unohtaa että volvon vinokone on saatavuden/hintalaadulta erinomainen kone. Olkoon mikä versio tahansa, tässä mulla on b200k http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39236.msg691805#msg691805 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39236.msg691805#msg691805) siis se viimeinen versio, siinä on taas "vakio" kone  :)
Itse pidän B200k hyvänä opetus aihiona, eli jos ne männät sulaa 20e konesta niin ei o niin maailmanloppu
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: lassii - 22.08.2016, 11:53:20
Mäntien sulaminen on omaa tyhmyyttä. Seokset pielessä ja pahasti ynnä muuta mukavaa. Tässähän rakennetaan vaparia eikä ahdettua konetta.

Vaparina tuskin on kukaan saanu sulatettua mäntiä ellei ole todellakin säädöt pielessä.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: 240 volvo - 17.10.2016, 20:41:07
Kyseessä on myyntivelvoitteinen rokkiralli volvo ni hirveitä ei viitti tehä kun myynti hinta on 650e. Oon kyl ajetellu 2.3 laittoa kun nyt ruvennu jo savuttaa. V nokka ostettu ei ole vaan kerennyt vaa laittaa. Katoo nyt talvi taas aikaa.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: estate - 18.10.2016, 09:44:52
Kummasti ne B200 "heikot" alakerrat kestää jokkiskäytössä, 160 heppaa on aika normi kyläkisakoneessa vakio alakerralla. Jos huudattaa hulluna tai pääsee parkasemaan niin kanki tulee kyllä kurkkimaan, yleensä löytyy venttiilin kuvatkin männistä jos naukasee sen 9000 rpm vaihdemissin takia. Huippuautoissahan on lyhyt iskuinen B230, eli iskua lyhennetty, jotta saadaan iskutilavuus alle 2250 cm³ jos kone on jossakin muussa kuin Volvon kopassa. Tai sitten pitkäiskuinen jos asustaa Volvon nokalla. B23/B230 lohkot alkavat olemaan kalliita, samoin kuin 531 kannet.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Veksi - 18.10.2016, 20:30:11
B230 lohkot alkavat olemaan kalliita

Missähän hinnoissa nuo nykyään ovat?

edit: täähän liittyy aiheeseen kun puntarissa on vaparin viritys
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: razori - 18.10.2016, 22:49:29
B23/B230 lohkot alkavat olemaan kalliita

Millä perusteella? Vajaa parisataa oravannahkaa köyhdyin omasta -saattaahan tosin tuokin olla jonkun mielestä paljon
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: teemum93 - 19.10.2016, 00:42:11
Tänään ostin yhen b230 alakerran, ainoo puute vauhtipyörä ja maksoin 20€ et ei ne ny oikee kalliita oo! :D
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: estate - 19.10.2016, 08:49:56
Joo saahan niitä välillä halvallakin kun myyjä on joku lajia tai volvoja harrastamaton. Viimeksi harrastaja kauppasi tyhjää lohkoa 150:llä ja vakiota 531:stä 250:lla.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: teemum93 - 19.10.2016, 22:04:07
Ja koko 2.3 740 saanu kahesti sadallaviidelläkympillä  :) Ja moottorin myyjä harrasti ite jokkista ja vain kardaaniautolla  :D
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: puliukk0 - 20.10.2016, 18:13:00
Volvolta uus n. 1000€ lohko.  ::)
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: sjs - 21.10.2016, 12:53:34
Volvolta uus n. 1000€ lohko.  ::)
Saako niitä oikeasti vielä? :D

Varaosanumeroa saa kans linkata jos jaksaa :D
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: The_OttoB - 21.10.2016, 19:12:07
Bamssella taitaa olla bränikkä lohko kalsareissaan?
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: Chall - 21.10.2016, 19:18:46
Jaa mitenhän nämä taas liittyvät aiheeseen?  ???
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: The_OttoB - 21.10.2016, 22:19:34
Jaa mitenhän nämä taas liittyvät aiheeseen?  ???
No esim.  siten että joku saattaa haaveilla B200K:n virittämisestä ja löytää tämän ketjun. Mukavasti voi miettiä sitten mihin rahat riittää ja voisiko satsata pikkasen enemmän niin saisi isomman alakerran.
Otsikko: Vs: B200k lisää tehoa
Kirjoitti: JVEEM - 21.10.2016, 22:37:44
En tiedä liittyykö aiheeseen vai ei mutta liitytään keskusteluun. Myös motordesignilta saa noita punalohkoja sekä myös heidän omia lohkoja että noita evon kansia kuten monella varmaan onkin tiedossa. Hinnatkin kohillansa  :D

http://www.shopmotordesign.se/engine-blocksparts-engine-blocks-c-5_10_119.html