Kulkukoira  Proturbo

XC40 P8 Recharge

  • 217 Vastauksia
  • 56125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #120 : 17.02.2021, 17:20:02 »
Pikkasen poikkeaa hinta jos haluaa vertailla omenoita omeniin tehon mukaan (Fordin hinnaston mukaan):
XC40 P8 408 hv 78 kWh AWD 62593,-
Mustang 98kWh 351hv AWD 67 313,29

Pikkuakulla on paljon halvempi Foordi, mutta sitten puhutaan "hieman" eri autosta (75kWh 269hv). P8:lla kun polkaisee niin maisema vaihtuu.JJ

hiukan huono vertailla hintoja kun fordin kaikkia vakiovarusteita ei hinnastossa lueteltu.
sen mitä nyt AWD mallia äkkiseltään vertailee niin fordissa vaikuttaisi olevan noin parilla tonnilla paremmat höysteet ku volvossa. esim. mussessa (awd) vakiona laminoidut sivulasit mitä volleen ei saa ollenkaan, toisaalta volvossa vakiona liikennemerkkien tunnistus minkä fordiin saa vain kalliin paketin mukana. muutoinkin molemmissa melko lyhyet lisävarustelistat eli ei noihin perushintoihin nyt hirveästi lisää tule jos varustelee, ja varustepaketit sinänsä ihan ok.

myöhemmin tänä vuonnahan tulee e mach-gt versio missä 480hp, tietty hintaa vähintään kymppi lisää.


Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #121 : 18.02.2021, 12:45:10 »
Pikkasen poikkeaa hinta jos haluaa vertailla omenoita omeniin tehon mukaan (Fordin hinnaston mukaan):
XC40 P8 408 hv 78 kWh AWD 62593,-
Mustang 98kWh 351hv AWD 67 313,29

Pikkuakulla on paljon halvempi Foordi, mutta sitten puhutaan "hieman" eri autosta (75kWh 269hv). P8:lla kun polkaisee niin maisema vaihtuu.

JJ

Toisaalta jos riittää sellainen parinsadan hevosvoiman versio, niin Volvo on pahasti ylimitoitettu ja -hinnoiteltu. Muutenkin tuollaiseen koppiin hassu laittaa noin isoja tehoja. Kai tästä tulee joku P6 versiokin?

Jotenkin mielikuva on että Mach-e olisi paljonkin isompi, mutta aika lähellä samaa kokoluokkaa ilmeisesti kuitenkin tiloiltaan? Musse on 30 senttiä pitempi ja vähän matalampi, joka saa mittasuhteet isomman auton oloiseksi.

Nissan Ariya on kanssa mielenkiintoinen, mutta taitaa tulla suomeen vasta ensi vuonna?
« Viimeksi muokattu: 18.02.2021, 12:50:57 kirjoittanut v-femtio »

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #122 : 18.02.2021, 14:06:19 »
Toisaalta jos riittää sellainen parinsadan hevosvoiman versio, niin Volvo on pahasti ylimitoitettu ja -hinnoiteltu. Muutenkin tuollaiseen koppiin hassu laittaa noin isoja tehoja. Kai tästä tulee joku P6 versiokin?

Jotenkin mielikuva on että Mach-e olisi paljonkin isompi, mutta aika lähellä samaa kokoluokkaa ilmeisesti kuitenkin tiloiltaan? Musse on 30 senttiä pitempi ja vähän matalampi, joka saa mittasuhteet isomman auton oloiseksi.


Nissan Ariya on kanssa mielenkiintoinen, mutta taitaa tulla suomeen vasta ensi vuonna?

xc40 olisi kysyntää varmasti etuvedolla ja pienemmilläkin tehoilla ja saattaa toki sellainen joskus tullakin.

minusta xc40 näyttää ehkä isolle vaan korkeutensa takia, josta tuohon musseen verrattuna puolet tulee pelkästä maavarasta. akseväli foordissa on 40mm pidempi kuin esim. V90 joten ei se nyt niin kovin pieni ole jossei isokaan.

itse henk.koht. en diggaa ollenkaan xc40 korimallina, en tosin tuosta foordistakaan liiemmälti,  mutta omiin öögöneihin silti huomattavasti sopusuhtaisempi jo pelkästään siksi että se on ns. coupe.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #123 : 18.02.2021, 15:02:53 »
Päivitys näemmä poisti 360 asteen parkkikameran pois järjestelmästä eli myös kameran manuaalikytkentä kuvake katosi.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #124 : 18.02.2021, 17:20:49 »
xc40 olisi kysyntää varmasti etuvedolla ja pienemmilläkin tehoilla ja saattaa toki sellainen joskus tullakin.

minusta xc40 näyttää ehkä isolle vaan korkeutensa takia, josta tuohon musseen verrattuna puolet tulee pelkästä maavarasta. akseväli foordissa on 40mm pidempi kuin esim. V90 joten ei se nyt niin kovin pieni ole jossei isokaan.

itse henk.koht. en diggaa ollenkaan xc40 korimallina, en tosin tuosta foordistakaan liiemmälti,  mutta omiin öögöneihin silti huomattavasti sopusuhtaisempi jo pelkästään siksi että se on ns. coupe.
Joo nyt parin viikon päästä julkaistaan C40 täyssähkö niin samalla on uumoiltu julkaistavaksi myös 200 heppainen etuveto XC40 pidemmällä rangella. Tuo C40 etuveto täyssähkö ja hinnaksi 40k niin voisi käydä kauppa :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #125 : 18.02.2021, 18:04:37 »
Joo nyt parin viikon päästä julkaistaan C40 täyssähkö niin samalla on uumoiltu julkaistavaksi myös 200 heppainen etuveto XC40 pidemmällä rangella. Tuo C40 etuveto täyssähkö ja hinnaksi 40k niin voisi käydä kauppa :)

jos tuleva C40 näyttää suurinpiirtein siltä kuin muutamat netistä kaivetut kuvat, niin ainakin meidän taloudessa ollaan erittäinkin kiinnostuneita.
tosiaan sellainen n.40k momentum alkaen malli siihen, niin luulisi tekevän kauppansa kohtuullisen hyvin ja ehkä paremmin kuin XC, joka tällä hetkellä myy ainakin suomessa mukavasti.

Poissa blackVolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #126 : 20.02.2021, 00:00:41 »
xc40 olisi kysyntää varmasti etuvedolla ja pienemmilläkin tehoilla ja saattaa toki sellainen joskus tullakin.

minusta xc40 näyttää ehkä isolle vaan korkeutensa takia, josta tuohon musseen verrattuna puolet tulee pelkästä maavarasta. akseväli foordissa on 40mm pidempi kuin esim. V90 joten ei se nyt niin kovin pieni ole jossei isokaan.

itse henk.koht. en diggaa ollenkaan xc40 korimallina, en tosin tuosta foordistakaan liiemmälti,  mutta omiin öögöneihin silti huomattavasti sopusuhtaisempi jo pelkästään siksi että se on ns. coupe.
Tuo etuveto on tosi huono sähköautossa. Keulassa ei ole samalla tavalla painoa kuin polttiksessa ja tosi helposti sutii talvella.
Omaan makuun XC40 on kyllä paras valinta mitä saa, tosin en ole muita sähkiksiä edes koeajanut. IDx:t näyttää liian volkkarilta ja neliveto olis kuitenkin ihan kiva. Eniqakista melkein sama. Komppaan tuota ettei aiheuta omistamisenhaluja. Jos pitäis mennä säästölinjalle niin silloin olis ihan ok. Fordista en ymmärrä mihin sekmenttiin nuo kuuluu tai keille ne on suunnattu. En ymmärrä ihmisiä jotka noita ostaa.

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #127 : 20.02.2021, 12:27:09 »
Tuo etuveto on tosi huono sähköautossa. Keulassa ei ole samalla tavalla painoa kuin polttiksessa ja tosi helposti sutii talvella.
Omaan makuun XC40 on kyllä paras valinta mitä saa, tosin en ole muita sähkiksiä edes koeajanut. IDx:t näyttää liian volkkarilta ja neliveto olis kuitenkin ihan kiva. Eniqakista melkein sama. Komppaan tuota ettei aiheuta omistamisenhaluja. Jos pitäis mennä säästölinjalle niin silloin olis ihan ok. Fordista en ymmärrä mihin sekmenttiin nuo kuuluu tai keille ne on suunnattu. En ymmärrä ihmisiä jotka noita ostaa.



voi kai se tuleva 2-vetoinen volvo raapia takaakin, en minä tiedä mutta toivottavasti.

Ford ilmoittaa auton olevan ns.SUV. jos tuo musse on 11mm kapeampi ja 24mm pidempi kuin esim. XC60 niin kai siitä voi ainakin kokoluokan päätellä, vaikkakin maavaraa mussessa ilmeisesti vain 145mm joka taas tietty maantieajokulutuksessa on plussaa, ja toisaalta jos haluaa välttämättä umpihangessa könytä niin miinusta.

omat ykkösinhokkini cittareissa on bemun X1/X3 joista varsinkin 1gen malleista tule valkoisina mieleen lähinnä naisten vanhat kaunoluistimet ja mesen GLC pystyperäisenä nyt muuten vaan kokokopparuma.

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #128 : 22.02.2021, 16:13:43 »
Nyt on tämäkin koeajettu kun kiertue sattui sopivasti paikkakunnalle. Pienissä nopeuksissa tosi hiljainen ja vauhdin noustessakaan renkaan äänet ei nousseet häiritseväksi, kitkat alla. Moottorin ääni tietysti puuttui täysin. Totesin ajo-opastajalle ettei sitä moottorin ääntä kuule nykyisessä dieselissäkään niin hän sanoi että tämän koeajon jälkeen kuulet, oikeassa oli.
Voiman tunne oli älytön vaikka en tehnyt läheskään täyskaasukiihdytystä. Opastajan mukaan kulutus riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä voimaa haluaa ulosmitata, kevyellä käytöllä ei kuluta sen enempää vaikka hevosia on reservissä reilusti.
Auto oli tosi lämmin, yhden pedaalin ajon omaksui tosi nopeasti ja sitä tulisi käytettyä varmaan jatkuvasti, adaptiivinen vakkari on älykäs, lähtee kiihdyttämään hitaamman takaa heti kun laittaa vilkun päälle eikä vasta sitten kun olet siirtynyt ohituskaistalle. Yli kahden tonnin painon huomasi vasta sitten kun kytki yhden polkimen käytön vapaalle, jarrua sai painaa reippaasti pysähtyessä.
Illalla auto töpseliin ja aamulla on lämmin auto odottamassa akku 80% varauksessa, suositus. Täydellinen auto, eikö?

Mutta sitten tehtiin kuvitteellinen matka Joensuusta Saariselälle. Matkaa reilu 800km, Volvo vaati matkalla neljä latauskertaa joista pisin latausaika yli neljä tuntia. :( Koeajoauton keskikulus näytti 35kW/100km. Jos tämä on totta myös elävässä elämässä niin täytyisi yöpyä matkalla.
Yhteenvetona varmasti hyvä auto mutta täytyy kyllä odotella muutama vuosi että latausinfra kattaa myös syrjäseudut ja nimenomaan pikalaturit.
XC60 D4 AWD -16

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #129 : 22.02.2021, 16:40:49 »
Itse myös koeajoin ja täytyy sanoa, että kaikin puolin täydellinen peli. Itsellä vieläpä ei tarvetta pitkän matkan reissuun ja jos tulee niin auton voi vaikka sitten vuokrata. Myyjälle sanoin, että pitää katsoa miltä C40 vaikuttaa. Myyjä meinasi, että se taitaa olla saman tyylinen kuin Polestar 2.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #130 : 22.02.2021, 20:27:33 »
180 km/h nopeudella ajaessa kulutus vähän reilu 40 kWh/100 km:
https://www.youtube.com/watch?v=RCzuhzqLMdA
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #131 : 22.02.2021, 23:55:54 »
Nyt on tämäkin koeajettu kun kiertue sattui sopivasti paikkakunnalle. Pienissä nopeuksissa tosi hiljainen ja vauhdin noustessakaan renkaan äänet ei nousseet häiritseväksi, kitkat alla. Moottorin ääni tietysti puuttui täysin. Totesin ajo-opastajalle ettei sitä moottorin ääntä kuule nykyisessä dieselissäkään niin hän sanoi että tämän koeajon jälkeen kuulet, oikeassa oli.
Voiman tunne oli älytön vaikka en tehnyt läheskään täyskaasukiihdytystä. Opastajan mukaan kulutus riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä voimaa haluaa ulosmitata, kevyellä käytöllä ei kuluta sen enempää vaikka hevosia on reservissä reilusti.
Auto oli tosi lämmin, yhden pedaalin ajon omaksui tosi nopeasti ja sitä tulisi käytettyä varmaan jatkuvasti, adaptiivinen vakkari on älykäs, lähtee kiihdyttämään hitaamman takaa heti kun laittaa vilkun päälle eikä vasta sitten kun olet siirtynyt ohituskaistalle. Yli kahden tonnin painon huomasi vasta sitten kun kytki yhden polkimen käytön vapaalle, jarrua sai painaa reippaasti pysähtyessä.
Illalla auto töpseliin ja aamulla on lämmin auto odottamassa akku 80% varauksessa, suositus. Täydellinen auto, eikö?

Mutta sitten tehtiin kuvitteellinen matka Joensuusta Saariselälle. Matkaa reilu 800km, Volvo vaati matkalla neljä latauskertaa joista pisin latausaika yli neljä tuntia. :( Koeajoauton keskikulus näytti 35kW/100km. Jos tämä on totta myös elävässä elämässä niin täytyisi yöpyä matkalla.
Yhteenvetona varmasti hyvä auto mutta täytyy kyllä odotella muutama vuosi että latausinfra kattaa myös syrjäseudut ja nimenomaan pikalaturit.

noita tosielämän kulutusvideoita löytyy tuubista jo paljon, ja kyllä noilla nyt pitäisi talvipakkasillakin päästä 30kwh kulutuksella matka-ajossa. meidän plugarilla pisimmälle sähköllä päässyt ilman sitä voimakkaampaa regenii eli normi D päällä eikä B, täyssähkäreistä  ei mulla kokemuksia toistaiseksi joten vastatkoon viisaammat, onko yhden polkimen taktiikka se joka pisimmälle vie.

jos tosiaan sulla usein noita 800km siivuja, niin kyllä kesäkelissä pitäisi kahdella välilatauksella mennä, tosin siinäkin ainakin itselle olisi sitten puolet liikaa. ei taida P8 valitettavasti olla sun valinta, jos range isoin kriteeri.

meidän taloudessa riittää jos range "kesäkeleillä" n. 250-300km, meikäläistä kun ei toi autossa käkkiminen juuri pidempää matkaa edes huvita, eikä ole koskaan edes huvittanut.

meillä leon tapaan myös odotellaan sitä ensiviikolla esiteltävää C40 (jos sen nimeksi se nyt edes tulee). saattaa olla talouden seuraava jos koppa miellyttää silmää, valitettavasti XC40 ei sitä tee.


Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #132 : 23.02.2021, 00:08:08 »
Tuo on jännä, että Autogefuhl:n koeajossa kulutus oli 17 kWh/100 km. Eli onko se noin taloudellinen sitten lämpimillä ilmoilla. No ainakin uskoisin 20-25 olevan kohtuu helppo saavuttaa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #133 : 23.02.2021, 00:32:22 »
Tuo on jännä, että Autogefuhl:n koeajossa kulutus oli 17 kWh/100 km. Eli onko se noin taloudellinen sitten lämpimillä ilmoilla. No ainakin uskoisin 20-25 olevan kohtuu helppo saavuttaa.

no niinpä näköjään oli. sellainen muistikuva että jostain luin akuston softan saaneen jo  päivityksen jossain vaiheessa, taisi olla juttu polestar 2:sta

tuo 17 vaikka millaisessa optimaaliolosuhteessa mitattuna olisi jo tod.hyvä, ainakin volvoksi. ja 20 ihan realistinen vaikka esim. mun ajotaidoilla.

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #134 : 23.02.2021, 16:53:05 »


 ei taida P8 valitettavasti olla sun valinta, jos range isoin kriteeri.



Ei range isoin ole, kriteeri vaan muiden joukossa. Tärkeänpänä pidän vielä nelivetoa ja vetokoukkumahdollisuutta.
Vielä kun noita pikalatureita tulee kattavammin myös syrjäseuduille ja matkanteko sujuvoituu niin P8 voi olla hyvinkin käyttökelpoinen minulle seuraavaksi autoksi. Kotilatauksella hoituu ajoista valtaosa.
XC60 D4 AWD -16

 

Futurez  Kulkukoira