Äitin autoon tehtiin eilen pihtiputaalaisella "nyrkkipajalla" jakopääremontti (Fiat Brava 1.6 16V). 25km kesti ja hihna poikki, asennusvirhe.
Kansi on nyt Volvon kontissa ja matkaa maanantaina Jyväskylään koneistamolle. Remontti menee täysin nyrkkipajan piikkiin, venttiileitä kaksi kierona (minusta kaksi kieroa ja kuusi nojaavaa) eikä siinä mitään, mutta...
Eivät pajalla laittaneet hydraulisia säätimiä/nokkia mukaan, pelkkä kansi ja kysynkin:
Kuinka helposti tommonen hydr. venttiilivälyksen säätö ottaa iskusta itteensä? Kaksi venttiiliä saaneet kunnon tällin (lautaset poikittain ja varret kierona, lyönyt nokkaa vasten).
Nimittäin tuo laitetaan nyt kuntoon. Kolmas remontti äitin autolla ko. pajassa ja kolmatta kertaa hajosi enemmän kuin tuli ehjäksi. Nyt maksaa, ja vitusti maksaakin. Sitä vain mietin, että jos on epäilyskin että säätimet on paskana, niin uutta vaan. Oppivatpahan perkeleet tekemään kunnolla...
Niin ja siksi täällä kyselen, kun täällä pyörii melkopaljon moottoritekniikasta tietävää/sen parissa työskentelevää sakkia ja saa asiallisia vastauksia. Viiattivoorumilla menee päivä/kaksi, tulee kuusi eriaiheista vastausta joista ehkä yksi käsittelee itse kysymystä siihen vastaamatta...