Elekma  Autoracing

V70 2.5T

  • 4 Vastauksia
  • 4973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa allunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
V70 2.5T
« : 21.03.2019, 17:45:57 »
Eli ois ajatuksena ostaa kyseinen auto. Automaatti olisi mieluisempi vaihtoehto. Lähinnä haluisin kysyä mitä näistä kannattaa tarkistaa oston yhteydessä. Onko laatikot kuin kestäviä, missä kilometreissä pitää laatikkoa remontoida jne. Tietysti normaalit tyyppiviat.
Kiitos etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019, 17:51:45 kirjoittanut allunen »

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: V70 2.5T
« Vastaus #1 : 21.03.2019, 20:42:22 »
Eli ois ajatuksena ostaa kyseinen auto. Automaatti olisi mieluisempi vaihtoehto. Lähinnä haluisin kysyä mitä näistä kannattaa tarkistaa oston yhteydessä. Onko laatikot kuin kestäviä, missä kilometreissä pitää laatikkoa remontoida jne. Tietysti normaalit tyyppiviat.
Kiitos etukäteen!

Automaattiaskista osaan sen verran sanoa että on kestävä ja hyvä jos vaan on huollettu säännöllisesti. Muistaakseni 60tkm välein öljynvaihto. Itse ainakin tykkään!

Ystävällä oli vm 2007 s80 volvossa tuo 2.5t tekniikka. Ajoi autolla 200tkm - 350tkm ilman mitään isoja ongelmia. Hyvä ja vahva moottori. Huonopuoli on ehkä sit se kulutus...

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T
« Vastaus #2 : 26.03.2019, 09:46:50 »
Mulla on kyseinen auto 2008 mallisena ja nyt n.200tkm ajettuna.

VVT pyörät ja "solenoidit" pukkaa hajoamaan. Tossa linkki keskusteluun: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=59392.0 

Omasta vuotivat siis molemmat solenoidit 185tkm kohdalla ja uudet pyörät solenoideineen maksoivat 500€ kpl. Vaihtotyö 100€ kpl jakorempan yhteydessä sellanen vajaa 2k€.

Itse olen tykännyt muuten autosta, mutta kulutus on kova kaupungissa, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Vaihdelaatikon öljyt suositellaan vaihdettavaksi 60tkm välein ja teetettynä huuhtelemalla vaihto on maksanut sen n.400-500€.

195tkm ajettuna mulla on nyt ensimmäinen pyöränlaakeri menossa vaihtoon.
Takakontin sähköinen avaus ei toimi ensimmäisellä avauksella.
Kuskin oven lukitus ei aukea kun vasta kolmannella ohjaimen napin painalluksella. Todennäköisesti joku rasvausongelma niinkuin takakontinkin kohdalla, mutta en ole saanut vielä toimimaan kun hetkellisesti spray-vaseliinin avulla.
 
« Viimeksi muokattu: 26.03.2019, 11:07:27 kirjoittanut Arto Soikkeli »
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa Sigu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T
« Vastaus #3 : 27.03.2019, 19:21:23 »
Edellisen viestin linkissä puhutaan B5254T2 moottorista. Onko tätä VVT ongelmaa vielä näissä B5254T6 koneissakin yhtä paljon?

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T
« Vastaus #4 : 04.04.2019, 11:49:13 »
Kuulemma on, mutta eivät kovin yleisiä alle 200tkm ajetuissa.

Mulla meni nyt molemmat etupyörän laakerit vaihtoon 195tkm ajettuna. Lisäksi lisäjarruvalo ei toimi, koska takakontin johtosarja poikki (korjataan liitoksella) ja peruutustutkan johtosarja rikki (50€ + puskurin irrotus). Leima kun on tulossa niin jarrulevyt ja palat meni vaihtoon. Aiemmin alkuvuonna meni noi vvt- pyörät + solenoidit, kun samalla tehtiin jakopää ja vaihdelaatikon huuhtelu.

Helvetin kallista, mutta olihan se tiedossa, että ennemmin tai myöhemmin pitää osaa vaihtaa. Eipähän tarvitse miettiä, että vaihtaisi tätä pois ennen kun 300tkm on mittarissa ja eipä ole mahdollistakaan kun koirat ei mahdu pienempään konttiin  :)

Volvo V70 mk3 2.5T

 

Carcom Oy  Ateho