Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleiset autojutut / Vs: Katsastajan valinta
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 04:44:36 »
Ainakin itsellä onnistunut A-alkuisessa konttorissa ihan aikaa varatessa kysymällä että voisiko joku tietty katsastaja hoitaa asian. Lähinnä noiden harrastelaitteiden kanssa joskus tuli asioitua mieluummin sellaisten katsureiden kanssa joilla oli niiden suhteen enempi ymmärrystä. Jonkun normi käyttiksen kanssa ihan se ja sama, antaa avaimet ja jää toimistoon juomaan kahvia eikä mene halliin viisastelemaan niin kaikilla on mukavampaa.
2
S/V40 96-04 / Töötti ei toimi
« Uusin viesti kirjoittanut far960 tänään kello 00:34:35 »
Ratti täytyisi irrottaa,miten se onnistuu?
Koitin repiä sormin keskiötä, ei lähtenyt.
Neuvoa?
3
En tiedä aiheesta juurikaan, mutta Ridex ei ole varsinaisesti laadukas merkki. Kannattaa myös katsoa Aeromotorsin tarjonta, se on yleensä pykälän halvempi kuin Autodoc.
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Vikakoodien lukijaa?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 27.05.2024, 23:16:15 »
Jos se sun lukulaittees on autoon sopiva eikä saa yhteyttä niin cemmivika tai cemmin liittimissä hapettumaa. Nappaa ylhäältä pyyhkijöiltä se suojamuovi pois ja elvytä liittimet ja kato samalla että valumavesiputket on auki. Ne missä on se muoviristikko.

Oon Orivedeltä mutta ei mullakaan ole kuin icarsoft2 niin voi tulla hukkareissu ajella talviaisten suuntaan?
5
Ostetaan varaosat / Tinakoneen puolien suojakansi
« Uusin viesti kirjoittanut Oski 27.05.2024, 23:12:30 »
Ostetaan puolien ja jakopään pienempi muovinen suojakansi ruuveineen. Eli kuvasta puuttuvat osat.

Kyseessä T5 moottori, mutta vaparin osatkin taitaa sopia.
O4O5686732 Lappeenranta
6
Yleiset autojutut / Vs: Katsastajan valinta
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 27.05.2024, 22:54:38 »
Katotaan onko asiakas aina oikeessa.
Tuskin nauravat pihalle enkä edes tiedä onko tuolle tarvetta.
Eikä tarvii ketään nostaa seinälle vaikka sekin onnistuis kyllä vaikkei tatuointeja olekaan. :2funny:

Ei nyt ole tarkoitus vältellä jotain tiettyä yksilöä mutta alkoi asia kiinnostamaan.
Eiköhän siihen asiaan tosiaan pysty asiakas vaikuttamaan kun katsastusta ei vielä ole aloitettu ettei sitä joudu keskeyttämään, se olis taas kinkkisempi juttu.

Koska minä haluan...lähe ny meneen. :D

Sen verran vielä että asiakashan tässä ollaan ja he ovat palveluammatissa, en käytä a-katsastusta niin luulisi asiakkaan toiveita noudatettavan. Vähän sama kuin autokorjaamolla.
Negatiivinen palaute kun näkyy helposti kun käyttää oikeita sanoja googlelle.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Vikakoodien lukijaa?
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 27.05.2024, 22:53:46 »
Noilla oireilla voisi melkein veikata, että itse CEM on särki. Ei yleistä mutta ei täysin tavatontakaan.
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vikakoodien lukijaa?
« Uusin viesti kirjoittanut Lotja-Volle 27.05.2024, 22:38:34 »
Löytyisikö Pirkanmaalta ketään joka kävisi lukemassa vähän paremmalla laitteistolla vikakoodit Orivedellä? Korvaan matkakulut ja maksan reilun korvauksen vaivannäöstä. Potilas on 2005 v70 d5 jonka ostin hiljattain, ajossa lämpö- nopeus ja kierroslukumittarit lakkasivat toimimasta ja alkoi herjaamaan "jarruvika pysähdy varovasti" sekä abs ja jarrujen varoitusvalo syttyivät.

Kotona mittasin latauksen ja oli yli 14v. Sammutin ja kokeilin uudelleen käynnistää, hörähti kerran eikä enää käynnistynyt. Laitoin akun c-tekin perään yöksi ja aamulla vika oli tiessään. Akku oli Jeesuksen vanha joten laitoin toisen, jokusen vuoden vanhan ja pienemmän mutta toimi kuitenkin.

Pari kertaa kävin kaupassa ja pimahti uudestaan. Enää ei auttanut akun lataus eikä muukaan "vippaskonsti". Bilteman vikakoodien lukulaite herjaa ettei saa yhteyttä CEM:iin. Sulakkeita olen tutkinut muttei palaneita ole löytynyt. Tässä vuosimallissa CEM on vähän hankala purkaa irti joten haluaisin olla mahdollisimman varma asiasta ennenkuin alan sitä irroittamaan.

Potilas sijaitsee parikymmentä kilometriä Orivedeltä Jyväskylään päin.

Hyviä neuvoja saa myös antaa, melko kinkkisiä tuntuvat olevan kyseisenlaiset sähköviat.

Yhteyttä vaikka puh. 046 659 8850 Aleksi, tekstiviestillä saa parhaiten kiinni, tai vaikka yv:llä.

9
Terve,

autona V70, VM.11 ja moottorina 1.6 diesel. Autolla ajettu 285 000km ja nyt olisi toinen hiukkassuodattimen vaihto vastassa. Polttojen välit lyhentyneet ja samalla loukulla ajettu 145 000km, suositus vaihtovälille on 120 000km.

Kysyin siniseltä vaihtohinnan uuteen ja sehän olikin melkonen, 1450euroa. Hinta on tainnut yli tuplaantua edelliseen vaihtoon nähden.

Eli eli, auto suuntaa nyrkkipajalle. Mitä vaihdossa olisi hyvä huomioida? https://www.autodoc.fi/ridex/14347697 Olisiko tämä loukku esim. OK ja valmis asennukseen?
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 27.05.2024, 22:36:10 »
Ne vaijereiden päät näkyy vaihteiston päällä siinä siirtovivuissa, löytyy kyllä melko helposti. Kokeile onko niissä välystä tai peräti murtunut.
Tuossa vähän näkyy.
https://youtu.be/TGFAyT1dZos?si=XLA2t4_LkCnwYa6q

Ylätuki helppo vaihtaa. Moottorin päälymuovi pois niin pääsee kaikkiin pultteihin käsiks. Yks pultti pois mikä menee tuen läpi ja kiinnittää sen poikkitukeen.
Kokoaminen on purkamiselle käänteinen toimenpide  :2funny:
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi