KL-varaosat  Race.fi

[745] Kojelaudan (ja muiden epämääräisten hilppeiden) vaihto

  • 9 Vastauksia
  • 3053 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Okei, kojelaudan onnellisesti irti saaneena (tuhannen v*ttu- ja s**tana-sanan saattelemana.  :buck2:) jäin miettimään seuraavanlaista.

Kuinka tuskaa on tunkea uudempi Uudempi 740- tai 940-kojelauta paikalleen? Kyseessä on siis -89 740, B200ET moottorilla.

Kiitoksia etukäteen, vastauksia odotellessa.  ::) On jopa suotavaa linkata aiheita missä tätä kyseistä remppajumppaa on käsitelty, koitin täältä haeskella mutta mitään en löytänyt.  :idiot2:

Miten jos tungen 740/940(?) Kojelaudan jossa vinokulmanen mittaristo? Pääsenkö näin vähällä:
1: Mittariston koesovittelu.
Jenkakello ja Matkamittari voi olla epäsopivat.
2: Mittariston toimivaksi tekeminen
Jos edellämainitut ei toimi sovitetaan jotenkin toimivat.
3: Kojelaudan iskeminen paikalleen
4: mittaristo kiinni, paneelit, jne. muu viimeistely.

(Tuo on liian rakettitiedettä mulle tuo 960-kojelaudan kiinnilaitto. ;D )
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 23:53:05 kirjoittanut Tiiliseiska »
760, 760, 960.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
ei kai se kauheen tuskallinen projekti ole istuttaa 760 tai 960 koelautaa mutta se että saat mittarit pelaamaan voi olla jo toinen juttu, ET mootoria muistaakseni ohjaa motronic ja FT/FK LH-jetronic voi olla että jotain pieniä eroja olla, ehkä joku paremmin asiaan paneutunut osaa sanoa paremmin mutta  epäilen että ei sais pelaan. ei ainakaan -89 740 B200E mittraisto alkanut pelaamaan -90 740 B230F:ssä:) tietysti näissä on 2 eri valmistajan mittaristoa muuten ne taitaakin sopia aikalailla ristiin kaikki ekä jotain liitin eroja saataa olla uudemissa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 20:08:05 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
ei kai se kauheen tuskallinen projekti ole istuttaa 760 tai 960 koelautaa mutta se että saat mittarit pelaamaan voi olla jo toinen juttu, ET mootoria muistaakseni ohjaa motronic ja FT/FK LH-jetronic voi olla että jotain pieniä eroja olla, ehkä joku paremmin asiaan paneutunut osaa sanoa paremmin mutta  epäilen että ei sais pelaan. ei ainakaan -89 740 B200E mittraisto alkanut pelaamaan -90 740 B230F:ssä:) tietysti näissä on 2 eri valmistajan mittaristoa muuten ne taitaakin sopia aikalailla ristiin kaikki ekä jotain liitin eroja saataa olla uudemissa.

Jos jostain löytäis 760 B230ET uudella mittaristolla niin se varmaan olis yks? Jenkakellon ja matkamittarin mekaniikan vaihtaminen on tietysti toinen vaihtoehto, mutta se nyt taas menee niin kiroiluksi että on varmaan kannattavinta unohtaa.  ???
760, 760, 960.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
60:sen uusi kojelauta ei käy ihan helpolla, lämmityslaitteet on jonkunverran erilaiset ja epäilen ettei ne sovi kojelautojen kesken ristiin. Toisaalta pitkäpeltisen lämppäri ei sovi ilman peltitöitä 7/940. Mittaristot ei käy suoraan ristiin kantikas vrt viistottu mittari, mutta antureiden jne puolesta kyllä siihen 940 näköinen mittaristo käy, liitinjumppaa luultavasti vaan edessä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Tämänkin voi poistaa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 23:30:15 kirjoittanut Tiiliseiska »
760, 760, 960.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Puhutko nyt 960 uus kojelauta vai 760 uus kojelauta, meni ohi.

Anyways, Ilmeisesti se ei auta muu kuin hankkia tarvittavat palikat ja yrittää laskea 1 + 1 ja saada vastaukseksi 3.  :idiot2:

Peltitöitä tuossa nyt tulee muutenki. Jos näin nätisti muotoillaan niin kaikki muu huis helvettiin, kahtoa mitä eroa niissä on, ynnätä yks yhteen, hitsata, sovitella.

Eli alustavasti vaiheet:
1: Mittariston koesovittelu.
2: Mittariston toimivaksi tekeminen
3: Kojelaudan paikalleenmenemisen tarkistaminen
4: V*ttuuntua kun ei mene suoraan, lämppärin peltityöt ja uuden lämppärin asennus, sähkötyöt (?)
5: Kojelaudan iskeminen paikalleen
6: mittaristo kiinni, viimeistely.
Pitääkö tähän listaan lisätä vielä jotain, jos pitää, niin mitä?


Mittaristosta sen verran: onko nuissa alkupään 740 ja loppupään 740/760 matkamittarit mittaristoissa ristiin sopivat? Mietein jos heittäisin matkamittarin siitä omasta mittarista, onnistuisko? (Veikkaisin että sekään ei oo mahollista)

Jenkakellot varmaan kuitenkin passaa ristiin, ilman sen suurempia hommia (liitinjumppaa korkeintaan)?
Ei tee eroa, 60 kun 60, alkaen 87 ne on erilaisia koriltaan kuin x40, ja vaikka kojelauta käykin melko vähällä paikalleen on tosiaan esim rattiakseli eri (ja sitämyöten virtalukko, eri mallinen avain), tosiaan lämppärit on erilaiset erilaisen tulipeltirakenteen ansiosta ja muuta pientä kivaa.

740 on siitä kiva malli, että mittaristoja on vahvan loton mukaan joku 30 , ja ristiinsopivuus on erinomaisen huono. Matkamittari on varmasti helpoin saada toimimaan, koko nopeusmittariyksikköön kun tulee 4 johtoa ja se luultavasti on jopa liittimeltään sama. Melki kaikki muu voikin sitten olla liittimien sekottelun takana. Tai hyvällä tuurilla uudemmalla sähköjärjestelmällä oleva kanttimittaristo on jo liittimiltään sama kuin viistetty, mene ja tiedä. Rundari voi käydä, mutta ne toimii ristiin kuhan pyttymäärä ja käyttövoima täsmää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Tämän voi poistaa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 23:29:59 kirjoittanut Tiiliseiska »
760, 760, 960.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Menee kyllä liian rakettitieteeksi jos meinaa tunkea 960 kojelaudan.  Meneekö 740/940 Vinomittarillinen kojelauta kuinka helpolla? ;D
760, 760, 960.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Se sopii suhtkoht suorilta, mittariston kanssa on ainoa säätäminen ja hitusen lämppärin ilmaputkien sekottelua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Se sopii suhtkoht suorilta, mittariston kanssa on ainoa säätäminen ja hitusen lämppärin ilmaputkien sekottelua.
Kiitos tiedosta, säästyn ilman kaspahalvausta. Ne putket menee muutenkin uusiksi. Purkuvaiheessa ei ollut ongelmia, eikä materiaalisia vahinkoja sattunut...  ::)
760, 760, 960.

 

RallyBaron  Samppasport