Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Paukkulaakeri - 05.12.2018, 21:29:44

Otsikko: B200k vakio kaasuttimen korvaava kaasutin.
Kirjoitti: Paukkulaakeri - 05.12.2018, 21:29:44
Minkälaista korvauskaasutinta on porukka laittanu/haaveillu b20k mottiin ton Solexin romun tilalle?
Otsikko: Vs: B200k vakio kaasuttimen korvaava kaasutin.
Kirjoitti: Jule - 05.12.2018, 22:06:33
Minkälaista korvauskaasutinta on porukka laittanu/haaveillu b20k mottiin ton Solexin romun tilalle?
Laitoin b230a koneen pierpurkin. Perinteinen strömberg lienee hieman yleisempi. Tarvitsee myös imusarjan ja jakajaan alipainekellon A-moottorista. Tuli hyvä.
Otsikko: Vs: B200k vakio kaasuttimen korvaava kaasutin.
Kirjoitti: Taavi.H - 05.12.2018, 23:13:04
Minkälaista korvauskaasutinta on porukka laittanu/haaveillu b200k mottiin ton Solexin romun tilalle?

Pystyweberit, esim. DCD / DGV / DGAV menee "pienellä viilauksella" suoraan solexin imusarjaan kiinni.
Otsikko: Vs: B200k vakio kaasuttimen korvaava kaasutin.
Kirjoitti: Elk - 08.01.2019, 18:17:52
Pystyweberit, esim. DCD / DGV / DGAV menee "pienellä viilauksella" suoraan solexin imusarjaan kiinni.
Jätetäänkö toi DGAV pois, se automaattiryyppy on vähän kurja saattaa toimintaan kun on jäähdytysnestekäyttöinen. Eli Webereistä 32/36DGV, 32/36DGEV ja 38/38DCD. DGEV on sähköryypyllä, eli 1 johto pitää kytkeä lisää. Mainitut menee kiinnitysreikiä viilaamalla B200K:n imusarjaan, kasuvivustonkin saa toteutettua melko helposti.

Itsehän laitan tuon DGV:n takaisin kunhan saan sen huollettua.