Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1080 : 23.06.2019, 19:18:40 »
Jep. Mulla tuli männät 0,5mm yli lohkon vakio iskullakin joten männän ja kannen väliin jäi just toi 0,7mm.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1081 : 23.06.2019, 19:21:35 »
Mikäs tuolle elringin kynsitiivisteelle jää paksuus puristettuna ? Eikös se ollut 1.2mm muuten paksu..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1082 : 23.06.2019, 23:23:03 »
Kyllä. UMR veivillä lohkotason työstön tarve millin vähempi mitä B2xx sarjan. Lisäksi sivusuunnan ohjaus kampuran kaulalta, ei männältä...Jokatapauksessa lohkon tason joudut ajamaan...

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1083 : 23.06.2019, 23:27:37 »
Jos tuo elring puristuu siihen 1mm kokoon, niin eikö sillon ihanne ole siis että mäntä jää 0,2-0,3mm yli kansitason ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1084 : 24.06.2019, 16:53:41 »
Sun pitää huomioida myös puristussuhde. Isompi alakerta samalla kannella saa aikaan puristussuhteen nousun. Jos palotilaa ei ole varaa suurentaa, niin ainut vaihtoehto on kuoppamäntä, tai sitten männän on jäätävä dekkitason alle.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1085 : 26.06.2019, 01:39:06 »
Niin pitää, mutta kannessa saattaa olla se vara, pyöristellä vähän niitä jyrkkiä reunoja. Tai sitten ainakin Cometic:lla (janicol racing) on kansipahvivaihtoehtoa skaalalla 0,69mm-3,55mm, siitä pitäisi löytyä kyllä sopiva. Kunhan pärjää 98:lla, niin puristussuhde saa jäädäkin aika ylös. Eikös  nokallakin ole osansa tuossa pelissä, ainakin puristuspaineiden puolesta ? R lähtee, tilalle tulee nyt tuo suositeltu 2C4 tai sitten KG5. Kuinka todenmukainen mahdollisuus noilla 45 dcoe:illa on saavuttaa sitä 200hp taikarajaa ? Etenkin kun tilavuus nousee jo sinne 2.3 litran pintaan. Onko noista 48 FAJS rungoista mihinkään, jos ne sisustaa weberin osilla ??? Tehdään nyt kerrankin asiat oikein, ja ajan kanssa, että saavutetaan se 200hp raja.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1086 : 26.06.2019, 10:32:17 »
Ei se tule toimimaan paksummalla kansipahvilla. Squish katoaa.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1087 : 26.06.2019, 10:52:42 »
Kyllä FAJS rungot ihan ok,laadukkaampaa jälkeä ne on mitä nyky Epsanjan Weberit...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1088 : 28.06.2019, 01:18:37 »
Ihan asiasta kolmanteen; käykö mahdollisesti NÄMÄ tappikoneen kanteen ? Noissa on ilmeisesti tuo 0,5mm pituutta liikaa, mutta lähinnä tuo matka lukoilta seetille, että on sama kuin volvossa.

Pitäisi jotkut pakoventtiilit löytää, pronssiohjurit ja ei ole terässeetejä. Ideoita mistä ?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019, 01:20:35 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1089 : 06.07.2019, 17:24:56 »
Näykö b20 kansi b18 vakio lohkoon vai onko palotiloissa eroja joka heittää puristukset persiilleen?

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1090 : 06.07.2019, 18:33:33 »
Onhan kansissa eroja kun B20 on isommat venttiilit kun B18, ja riippuu myös onko A, B vai E kansi. Ja niissäkin viimeisimmät B20 vm. on isommat venat kun ensimmäiset, joten palotiloissakin on eroja. Mutta saahan laskemalla ja kantta viilaamalla puristukset sopiviksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli palotilassa itsessään ei merkittäviä eroja muodon/koon suhteen... Paitsi se minkä kannen korkeus aiheuttaa?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1091 : 08.07.2019, 21:42:55 »
B20 palotilan halkaisija on suurempi, ei oikein sovellu B18 männälle. Eli unohda koko juttu ellet poraa pyttyjä isommiksi.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1092 : 09.07.2019, 00:02:54 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, vaikka osa viritystä on ja rattaan materiaalin vaihduttua mietityttää.

Onkos b20 nokan hammasrattaan mutterissa joku lukitus systeemi alunperin? Kaks konetta ottanu auki ja ei ole ollu lukitteesta tietoa tai mistään pellisestä prikasta mikä taitettas mutterin kylkeen niinkun pv suzukin eturattaan lukitus.

Mietein vaan kun kasailin teräsjakopäällä tuossa konetta ja heitin sen mutterin vaan momenttiin normaalisti.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.07.2019, 00:08:14 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1093 : 09.07.2019, 04:54:42 »
B20 palotilan halkaisija on suurempi, ei oikein sovellu B18 männälle. Eli unohda koko juttu ellet poraa pyttyjä isommiksi.

Tätä epäilinkin. Kiitos tiedosta  -H-

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1094 : 09.07.2019, 11:16:47 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, vaikka osa viritystä on ja rattaan materiaalin vaihduttua mietityttää.

Onkos b20 nokan hammasrattaan mutterissa joku lukitus systeemi alunperin? Kaks konetta ottanu auki ja ei ole ollu lukitteesta tietoa tai mistään pellisestä prikasta mikä taitettas mutterin kylkeen niinkun pv suzukin eturattaan lukitus.

Mietein vaan kun kasailin teräsjakopäällä tuossa konetta ja heitin sen mutterin vaan momenttiin normaalisti.  :idiot2:

Kyllä mulla oli ainakin kahdessa B20:ssä se taitettu peltinen prikka.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron