No kokemuksesta tiän, että jos halvalla haluaa hyvää, ei noihin rödblockareihin kannata koskea
Korolla on hieno vehje, varsinkin se XD versio.
Jay-Z moottorin sais kivasti leimaan, ne tuuppaa kestämään isältä pojalle ja niissä on "vähän" enemmän luonnetta kun tollasessa vanhan liiton traktorikiukaassa
(kuva)
Tosin jos jotakin punalohkon tapasta haluasi riftinkiin, työntelisin meneen jollakin mahd. pitkällä iskulla ja sopivalla puhaltimella esim. tämän legendan maineen saaneella 40tsuperilla tjsp. Tuohon ei sitten vaadita muuta kun sopiva kansi, esim 16v
/B
Niin. Sehän on vähän mitä hakee.. Jos kilvetöntä kilpuria tekee niin ei ole ehkä hinta/laatusuhteeltaan paras vaihtoehto vinokoneella tehdä. Toki järkevälläkin budjetilla saa vinokoneesta kohtuullisesti voimaa mutta kun ruvetaan menemään 500-800hp tehoille niin vinokoneen rakentaminen rupeaa käymään jo oikeasti kalliiksi. Tollanen B230 8V tekniikkakin kun rakennetaan kunnolla uusilla osilla niin helposti menee 6000-8000e. Ja niillä tehoilla rupee olemaan jo kone kovilla (kilpakäytössä etenkin). 16V kannella vähän halvempi tehdä tiettyyn rajaan asti. Mutta sitten kun ruvetaan 16V kannen kanssa kovia tehoja hakemaan niin sitten sitä rahaa vasta punakoneeseen meneekin.
Silloin aika helppo vaihtoehto olisi nykykaavan mukaan laittaa Jay-Z tai LS. Stanukuntosestakin JZ perusmoottorista saa kivasti voimaa ja on melko luetettavan koneen maineessa. LS konekkin on jo aika halpa rakentaa varsinkin kun UUDEN LS koneen saa n.8000euroon ja sellasessa on vakiona +500hp/+600nm vaparina. Vie aika kivasti Volvonräppänää jo vaparina ja on melko pomminvarma. Ja potentiaalia riittää pitkälle.
Sitten jos puhutaan katuautosta joka olisi tarkoitus leimatakkin ja ajella vaan siinä ohella dirfinkiä niin vinokone/tinakone aika helppo valinta. Tollanen LS/JZ ei ole ihan läpihuutohomma leimata kakslankkuun. Ei se nyt ihan mahdottoman huono konsepti katuautoon ole. Ja kyllähän yksi Pohjoismaiden kovimmista drifting autoista/kuskeista kulkee 8tappisen rödblockin voimalla
(c) Speedhunters