Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740+ld28 2.8TDIC

  • 78 Vastauksia
  • 38809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #15 : 25.10.2011, 23:14:28 »
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)
Tarkemmin sanottuna tavataan ilmastoiduissa sekä ilmastoinnin esivalmiudella olevissa autoissa, jos autossa on vaijerimallin lämppäri niin putki tilalle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #16 : 25.10.2011, 23:46:48 »
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)

Kyllä, tuo on volvon hana tosiaan. Oli purku-seiskassa juurikin samanlainen. Asiallinen projekti ja ihailtavan siistiä jälkeä :o
Onnea projektiin!  :pomo:

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #17 : 26.10.2011, 07:59:03 »
Tarkemmin sanottuna tavataan ilmastoiduissa sekä ilmastoinnin esivalmiudella olevissa autoissa, jos autossa on vaijerimallin lämppäri niin putki tilalle.

Ok, ja muissa kuin ilmastoiduissa se hana on siellä pellin toisella puolella. Eli jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #18 : 26.10.2011, 14:53:01 »
autossa on tieten joskus ollu ilmastointi koska lämppärin paneelissaki on lumihiutaleen kuvia. pitänee vielä tutkia että onko siellä muuta rajotinta kuin tuo. tai sitten pitää laittaa tuohon vähä maalia päälle ja paikalleen ellei uutta haje.
Mihinkähän ne pari johtoo (värejä en muista) kuuluu mitkä tulee samasta reijästä konehuoneen puolelle kuin nuo alipaine letkut??

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #19 : 26.10.2011, 19:20:47 »
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)

Omassa 945:sessa on manuaali-ilmastointi ja siinä on samanlainen hana...

edit: olikin ylempänä mainittu että löytyy ilmastoiduista malleista
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 19:22:29 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #20 : 26.10.2011, 22:15:12 »
Ok, ja muissa kuin ilmastoiduissa se hana on siellä pellin toisella puolella. Eli jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?
Kyllä, eli siis aina kun on alipainelämppäri, eli ilmastointi tai sen esivalmius, on tuo konehuoneessa oleva alipainetoiminen (ylläripylläri) hana, jos taas "neekerimalli" niin hana on jalkotilassa ja vaijerivetoinen, kuten myös ilmansuuntaukset. Jos myös tuo hana on menty purkamaan, ensinnäkin se vuotaa alipaineet poies, ja vedenkiertoa ei rajoiteta mitenkään. Toisaalta kaikki 7/9 sarjan volvojen lämppärit ovat sekotusilmatyyppisiä, jotenka sillä pärjää jotenkuten ilman hanaakin, kesällä tosin huomaa että se silti hitusen lämmittää ilmaa vaikka sekotus on täysin kylmällä. Hanahan on molemmissa lämppäreissä periaatteessa on/off-tyyppinen, eli hanalla ei varsinaisesti säädetä lämpötilaa, vaan juurikin ilmaa sekoittamalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #21 : 26.10.2011, 23:45:50 »
jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?

Ei välttämättä tarpeen lainkaan? Omassa automaatti-ilmastoidussa 765:ssä on tähän asti ollut tuosta alipaine-vesihanasta letku irti ja myös ilmastoinnista remmi pois. Silti viime talven tarkeni ja kesällä se oli ilmastoinnin pyörimättömyydestä huolimatta selvästi viileämpi kuin ilmastoimaton 745 jossa on ihan paikallaan vaijerihana. Eli vesi kiersi 765:ssä sisäkennolla vapaasti kesät talvet eikä se haitannut.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #22 : 27.10.2011, 18:18:32 »
Elikkä taidan jättää tuon hana ainaki aluksi pois kun ei uuttakaan tältä pitäjältä tuntunu saavan. eikä myöskään sitä anturia ollut saatavilla vaikka se luettelosta löyty. ostin sitte anturin missä 22X1.5 kierre niin koitan sen siihen laittaa, jos ei työpaikalta löydy jenkatappia niin koitan sen pienellä väkivallalla sinne kiertää liiman kans ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #23 : 27.10.2011, 19:31:13 »
Elikkä taidan jättää tuon hana ainaki aluksi pois kun ei uuttakaan tältä pitäjältä tuntunu saavan. eikä myöskään sitä anturia ollut saatavilla vaikka se luettelosta löyty. ostin sitte anturin missä 22X1.5 kierre niin koitan sen siihen laittaa, jos ei työpaikalta löydy jenkatappia niin koitan sen pienellä väkivallalla sinne kiertää liiman kans ::)
Voin myydä edukkaasti käytetyn volvolaisen tiivisteineen, olisko 4e postitettuna ihan ryöstö? Ei tarttisi seppäillä, toki liimatippa tiivisteeseen ei olisi ehkä paha idea.

Muoks: tuosta syyläriin painettavasta jengattomasta anturista siis kyse.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #24 : 27.10.2011, 21:09:31 »
hinta ei ois paha mutta se menis kuitenki ens viikkoon jos sen postittaa. ja viikonloppuna aattelin lorauttaa nesteet sisään ja jos öljynlauhutin asiat saa kondikseen niin vois vaikka kokeilla konetta käyttää:) vai oisko se miten kaukana ylivieskasta ollu??

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #25 : 29.10.2011, 01:01:20 »
hinta ei ois paha mutta se menis kuitenki ens viikkoon jos sen postittaa. ja viikonloppuna aattelin lorauttaa nesteet sisään ja jos öljynlauhutin asiat saa kondikseen niin vois vaikka kokeilla konetta käyttää:) vai oisko se miten kaukana ylivieskasta ollu??
On se muutaman sata kilsaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #26 : 30.10.2011, 13:06:16 »
no nyt on saatu anturi ja flekti kiinni syyläriin. anturille väännettiin kierre tuohon syyläriin ja sitte vielä liiman kans kiinni. flektille eka suunnittelin jotain rautoja mistä se ois kiinni mutta lopen päädyin laittamaan vaan läpi pultit kennojen välistä:D mikä on ehkä parhain ja yksinkertaisin ratkasu:D 



sitte kans tuli rakennuttu coolerille alakiinnikkeet ja muutenki mallattua nuita jäähyttimiä paikalleen. saapa nähä mahtuuko vielä maski paikalleen ku näyttää aika eteen tulevan tuo cooleri, koska syyläriäki on otettu varmaan 10cm etemmäs.


Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #27 : 03.11.2011, 21:40:55 »
no nyt on saatu valmiiksi kaikkien jäähyttimien kiinnikkeet. ja viikonloppuna sais varmaan käyntiin jos vaan tulee jykevät lemmarit tuohon öljynlauhuttimeen. lauhutin on alkujaan joku laatikko öljylle tarkotettu mutta eiköhän tuo kone öljyäki vähä viilennä :)



sitte tuli kans tehtyä ahtoputkee sen verran mitä kaasua hitsissä riitti.


Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #28 : 06.11.2011, 18:54:52 »
Eilen hörähti volvo käymään niinkö datsuni ja käviki kaikilla ja tasasesti. öljynpaineet meinas olla hukassa mutta kyllä neki löyty ku imeskeli vähä letkun päästä ja pyöritti startilla niin kauan että öljyä tuli lauhuttimelle asti. oishan tuo tehny mieli käyä jo testaamassa mutta jos oottas sen aikaa että on ahtoputket kasassa :) tuleeko d24 koneen kierrosmittarille signaali laturilta vai mistä?? ja onkohan tuossa nissanin laturissa sitä w-lähtöä että sais siitä kiekkamittarin toimimaan.? (itsellä on myös erillinen dieselin kiekkamittari) Kaks pienempää johtoa ainakin lähtee laturilta ja toisen ainaki luulis olevan merkki valolle.
ja kait tuo mittaristo on dieselin ku kiekkamittari oli 6000kierrokseen mutta sitte en kyllä hehkunvaloa havainnut?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740+ld28
« Vastaus #29 : 06.11.2011, 19:00:51 »
Nissanin laturissa ei mun mielest oo valmiiksi w-napaa, kun nissanissa kiekkamittarin signaali otetaan omalta anturilta mun käsittääkseni.

E: w-napa on helppo tehä laturiin.
Jos tossa on se nissanin kierroslukuanturi vielä pumpun remmin kopan seudulla tallessa, voisin lunastaa sen pois muodollista korvausta vastaan, niin näkis kummassa omassa on vika, mittarissa vai anturissa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2011, 19:03:26 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Carcom Oy  Ateho