Proturbo  Autodiagnoosi

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83388 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #75 : 05.09.2013, 22:46:11 »
Pitää tuo paineanturi ottaa irti joku päivä, samoin se öljyn lämpöanturi kun mittari ainakin on kuollut.

Katselin tuota ruiskun johtosarjaa vp:ltä. Se on varmaan pakko ainakin hommata, kun noi koneen ympärillä olevat johdot on ihan kovettuneita ja tuntuu hajoilevan käsiin. Koko sarjaa ei tarvinne uusia, kun esim kojelaudan ja lamppujen johdot on ihan notkeaa vielä. Lämpö on vissiin tappanut nuo.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8954
  • Teiden tukko
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #76 : 06.09.2013, 17:01:11 »
Katselin tuota ruiskun johtosarjaa vp:ltä. Se on varmaan pakko ainakin hommata, kun noi koneen ympärillä olevat johdot on ihan kovettuneita ja tuntuu hajoilevan käsiin. Koko sarjaa ei tarvinne uusia, kun esim kojelaudan ja lamppujen johdot on ihan notkeaa vielä. Lämpö on vissiin tappanut nuo.

Lämpö ja öljy kovettaa kummasti johtojen eristeet.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #77 : 06.09.2013, 18:37:05 »
Vaikuttaa lupaavalta, osat ei siis liene ihan turhan tyyriitäkään.

jarrujen tehot:

1,7   2,0
0,7   0,8

ja käkkäri
0,9   1,1
Vähän kevyet, muttei mahottomat tehot.
Mä en tiedä onks näissä kanssa ATE ja Girling jarruja sekasin, kannattaa tarkistaa ennen palojen hankintaa.

Mut hyvältä näyttäää meno!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #78 : 09.09.2013, 08:33:49 »
Autoverolappukin tuli, 53,01€. Vertailuautona käytetty V40 T2, siitä sitten prosentti pois jokaista kuukautta kohden tai jotenkin se laskutehtävä on mennyt ja lopuksi jälleenmyyntiarvoksi oli arvottu 190€. No nyt on verot maksettuna ja heti kun saa runkonumeron meistettyä voikin viedä katsastuksen uusintaan ja ehkäpä sieltä irtoaisi jopa kilvetkin? Tarkoituksena on ottaa ne "lyhyet" kilvet, eli nyky standardin mukaan vaan fyysisiltä mitoiltaan pienempi kolmikirjaiminen ja -numeroinen kyltti. Ei tuu sitten sitä fin tunnusta ja muutenkin lappu näyttää paremmalta.

Pitänee vielä katsurille nillittää kokonaismassasta, kun nyt se on 1501kg (laskivat paunoista) ja kaikissa papereissa se lukee 1500kg, tuossa on juuri se 12€/vuosi autoveron eroa... Kiitokset volverelle museoautotodistuksen kopiosta, siinä riittänee painoarvo katsurillekin. Ja saanee samalla kaikki mitatkin niinkuin ne kuulee, eikä luoteta mihinkään mittanauhaan ja silmämääräiseen arvioon.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #79 : 09.09.2013, 09:26:33 »
On tää Suomen autoverotus todella mielivaltaista ja julmaa touhua. Ajatella että joutuu maksamaan kymppejä veroa tuoolaisesta helmestä. Tuon hakemuksen käsittely maksoi koneistolle varmaan 20 kertaa sen miktä valtio siitä sai.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #80 : 09.09.2013, 09:47:32 »
On tää Suomen autoverotus todella mielivaltaista ja julmaa touhua. Ajatella että joutuu maksamaan kymppejä veroa tuoolaisesta helmestä. Tuon hakemuksen käsittely maksoi koneistolle varmaan 20 kertaa sen miktä valtio siitä sai.

Ensimmäinen lisäselvityspyyntö sisälti kaksi A4 arkkia sekä vastauskuoren, eli kahdet postimaksut, toinen samanlainen sisälsi samat. Nyt tuli päätös jossa taisi olla 6 arkkia. Työtunteja hukkunut varmasti useampi tunti moisiin. No tämäkin erotus maksetaan palkkaveroina sitten myöhemmin...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #81 : 09.09.2013, 11:31:17 »
On tää Suomen autoverotus todella mielivaltaista ja julmaa touhua. Ajatella että joutuu maksamaan kymppejä veroa tuoolaisesta helmestä. Tuon hakemuksen käsittely maksoi koneistolle varmaan 20 kertaa sen miktä valtio siitä sai.

Aivan totta. Samahan se on joka virastossa.

Keskitytään me näihin helmiin niin valtio saa hoitaa kreikkansa ja eläkeuudistukset  ;D
V70 TDI

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #82 : 11.09.2013, 21:24:35 »
Nyt on autossa kilvet. Tuli tuommoiset uudenmalliset "lyhyet" kilvet, eli pienemmät kooltaan. Tein tuonne alle alumiinista telineet, niin ei tarvinnut porailla hienoihin kilpiin reikiä ja kun ei noihin pikkuisiin vielä ole edes telineitä valmiina olemassa. Taakse tuli sellainen että on melko suorassa ja eteen vain kilven kokoinen levy.





Kilvet laitoin kaksipuoleisella teipillä, joka tosin on melko jytyä. Katsotaan mitä kestää, jos ei kestä niin liimaan sitten vaikka sikakitillä kiinni :)



Sen jälkeen ajelutin siskontytön kotiinsa tuon kanssa ja likka oli ihan onneissaan kun kaikki kattoi ;D

Sytytystä säätelin taas kun ei se oikein nätisti käynyt kuumana. Nyt sitten käy vähän paremmin, 900-1000rpm tyhjäkäyntiä. Ennakot on nyt noin 25 ilman alipainetta ja 15 alipaineletku kiinni. Ja rikkaalla se käy, pitää kyl ruveta ettimään jotain mistä tuota voisi säädellä tai sitten viedä jollekin joka osaisi säätää.

Öljyäkin vuotaa hitusen venttiilikopan tiivisteen välistä vaikka on ihan uusi tiiviste??? Ehkä toi peltinen ei vaan jaksa kiristää tarpeeksi...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #83 : 11.09.2013, 21:28:01 »
Nyt on autossa kilvet. Ehkä toi peltinen ei vaan jaksa kiristää tarpeeksi...

Onnittelut kilvistä.

Tai sitten se peltinen koppa on vedetty liian piukkaan. Menettää muotonsa ja falskaa välistä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #84 : 11.09.2013, 21:31:51 »


Öljyäkin vuotaa hitusen venttiilikopan tiivisteen välistä vaikka on ihan uusi tiiviste??? Ehkä toi peltinen ei vaan jaksa kiristää tarpeeksi...

Mä olen kans ihmetellyt näitä nykyisiä tiivisteitä , ne tihkuttaa , vaikka kuinka kiristäis  :-\ En tiedä pitäiskö
se tiiviste uittaa jossain litkussa ennen asennusta , tai jotain  :idiot2:
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #85 : 11.09.2013, 21:41:40 »
Onnittelut kilvistä. Sait vielä oikein äRrät niinkuin Kymenlaaksoon kuuluu.  :pomo:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #86 : 11.09.2013, 21:47:58 »
Kilvet näyttää juuri siltä että oot ihan ite tulostellut A4:lle ;D
Väitettä tukee myös se, että virallinen tietokanta ei tunne tuommoista kilpeä (alias bilteman haku).

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #87 : 11.09.2013, 21:53:24 »
Onnittelut kilvistä. Sait vielä oikein äRrät niinkuin Kymenlaaksoon kuuluu.  :pomo:

Sen takia piti ottaa noi "lyhyet" että sai juurikin ilman fin tunnusta ja vielä tuon R-kirjaimen ilman että olisi pitänyt tonnia maksaa erikoiskilvistä  ;)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #88 : 11.09.2013, 21:58:56 »
Kilvet näyttää juuri siltä että oot ihan ite tulostellut A4:lle ;D
Väitettä tukee myös se, että virallinen tietokanta ei tunne tuommoista kilpeä (alias bilteman haku).

Päivällä oli kuulemma trafi tuntenut että kyseessä olisi ollut AC farmari  :o Ei kai muuta kuin 427 veekasi muriseen keulille, kun on tossa samaa näköä hiukan AC-cobran kanssa.

Ehkä tuo joku päivä vielä tunnistautuu oikein....  :D
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Cardan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #89 : 11.09.2013, 22:01:03 »
Säätöjähän voi tuossa tehdä monella tavalla. Bensanpaine vaikuttaa ja ilmaluistin toiminta. Mappianturistakin joku on kaivanut meripihkan pois ja hienosäätö onnistuu aivo(ton)laatikossa olevasta ruuvista. Kannattaa pitää auto mittareissa kiinni niin ei tarvii arpoa.

Ihan kaikki ei osaa d-jettiä säätää.

 

Kulkukoira  Proturbo