KL-varaosat  Race.fi

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #90 : 11.09.2013, 22:06:57 »
Säätöjähän voi tuossa tehdä monella tavalla. Bensanpaine vaikuttaa ja ilmaluistin toiminta. Mappianturistakin joku on kaivanut meripihkan pois ja hienosäätö onnistuu aivo(ton)laatikossa olevasta ruuvista. Kannattaa pitää auto mittareissa kiinni niin ei tarvii arpoa.

Ihan kaikki ei osaa d-jettiä säätää.

Toi bensanpaine kyllä voisi ainakin olla mittauksen arvoinen juttu. Tuossa vaan ei oo valmista liitäntää vaan pitäis kikkailla joku mittari letkuun tms. Nyt ei ilmavuotojakaan pitäisi pahemmin olla eikä kannenkaan fuskata, niin ymmärtääkseni siihen meripihkaan mapissa ei tarttisi kai koskea. Ehkäpä sitä vielä jossain pakokaasuja voisi haistatuttaa ennen talviseisokkia, tietäisi vähän kuinka pahasti rikkaalla mennään...

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #91 : 11.09.2013, 22:10:55 »
Ehkäpä sitä vielä jossain pakokaasuja voisi haistatuttaa ennen talviseisokkia, tietäisi vähän kuinka pahasti rikkaalla mennään...

Laita laajakaista putkeen kiinni. Pääsee aika hyvin kiinni käryihin itsekin. Kask säätökeikkaa, niin se on tienannut itsensä takas. Samalla itse perehtyy laitteeseen paremmin kuin hyvin.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #92 : 11.09.2013, 22:40:02 »
Laita laajakaista putkeen kiinni. Pääsee aika hyvin kiinni käryihin itsekin. Kask säätökeikkaa, niin se on tienannut itsensä takas. Samalla itse perehtyy laitteeseen paremmin kuin hyvin.

hyvä ja halpa löytyy mistä? Kyllä tuohon voisi ehkä investoidakin. Senhän saa myöhemmin irtikin jos haluaa jossain muualla käyttää tai jos ei museoautossa sellaista saa olla  ;D

Tietty käytettynäkin voisi joltain löytyä nurkasta turhana?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #93 : 11.09.2013, 22:58:25 »
Itse olen suosinut PLX:n laitetta. Todella varmatoimisia on ollut.

http://shop.mamasan.fi/product/show/3373/plx-tuotteet/1499/plx-dm-6-sm-afr-laajakaista-lambda

Löytyy varmasti halvemmallakin, kun hiukan googlea käyttää.

PS: mullakin on Pyhimyksessä PLX:n laajakaista paikoillaan.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #94 : 12.09.2013, 14:39:30 »
Kyllä tuo laajakaista alkaa koko ajan enemmän kiinnostamaan. Periaatteessa voisi kyllä tehdä sellaisen sovelluksen, ettei se koko aikaa olisi paikoillaan, vain silloin kun tulee jotain uutta ja tekee mieli säätää. Eli pitäis putkeen tehä lambadalle reikä ja siihen sitten keksiä väliajoiksi tulppa. 199€ näyttäis olevan hinta moiselle plx:lle, mutta oliskos tuo aem parempi, kun siinä ei olis sitä keskusyksikköä?

Ja asiasta toiseen, auraukset harittivat noin 4mm ja nyt on oikaistu 0,4mm aurauksen puolelle. Keveni ohjaus aivan mielettömästi, nyt jaksaa jo yhdellä kädelläkin pyörittää. Eli siistimpää ja pienempää rattia voinee nyt alkaa harkitsemaan  ;)

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #95 : 12.09.2013, 17:14:25 »
tuosta vaan lamdalle paikka ja tulppakin tulee mukana jos ei halua pitää lamdaa koko ajan paikallaan.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Pakokaasusaato/Pakokaasusaato-muut/Tulpalla-varustettu-hitsattava-mutteri-79920/
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #96 : 12.09.2013, 21:31:49 »
tuosta vaan lamdalle paikka ja tulppakin tulee mukana jos ei halua pitää lamdaa koko ajan paikallaan.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Pakokaasusaato/Pakokaasusaato-muut/Tulpalla-varustettu-hitsattava-mutteri-79920/

Tuollainen pitänee hommata ja hitsailla sitten siihen uuteen putkeen, missä voisi olla ehkä enemmänkin pönttöjä kuin tuo yksi... Ajellaan nyt nää muutamat jäljellä olevat viikot vielä rikkaalla, ihmetellään sitten keväällä tuota rikkautta tarkemmin.

Tänään ihmettelin fy fanin toimimattomuutta. Eihän se tuulettimen moottori voi oikein toimiakaan, kun toinen hiilen pidike oli ilmeisesti lämmön takia vähän taipunut ja hiili kaatunut. No nyt se hiilenpidike on sitten poikki... Onkohan tuossa samanmoinen moottori kuin amazonissa?

Onkohan jossain toisessa volvossa käytetty samaa vilkunrelettä? napoja pitäisi olla 4. 31, 49, 49a ja C

Hankintalista:
hiilipidike tai puhaltimen moottori
vilkun rele
pakoputki
laajakaistalambda
lattiamatot, koko setti
penkkien päällysnahat
penkkien vaahtomuovit
kojelaudan pehmustepinnat
ikkunoiden tiivisteet oviin
ikkunannostin kuljettajan oveen
ovipaneelit
kuskin jalkatilan paneeli
äänieristeet tulipeltiin
jarrupalat joka nurkkaan
jarrukengät käsijarruun
ruiskujärjestelmän johtosarja
ajanmukainen radio
vanne-rengassetti, saa ehdotella tyylejä

ehkä hankintalistalla:
jarrulevyt
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 21:34:08 kirjoittanut A.J.H »
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #97 : 12.09.2013, 22:00:51 »
Varmaan PLX:n mukana tulee valmis kierteellä varustettu hitsattava holkki ja siihen tulppa. Ainakin Innovatessa tulee kun niitä on käyttänyt.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer


Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #100 : 12.09.2013, 22:16:30 »



Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #102 : 12.09.2013, 22:21:35 »
Tollaset.

Tai jotkut tuon tyyppiset.

edit, poistin thrustien kuvan kun se oli tunnistettu hyökkäyssivustoksi
E: trustien suhteen olin hidas.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 11:22:22 kirjoittanut A.J.H »

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #103 : 12.09.2013, 22:25:06 »
Eiks klassikkoon vois laittaa klassikot http://www.revolutionwheels.com/index.php
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #104 : 12.09.2013, 22:28:26 »
Eiks klassikkoon vois laittaa klassikot http://www.revolutionwheels.com/index.php

onks noi 8 spoket just noi mitkä pomon kuvassa oranssissa on alla? ne rallyet olis vielä hienommat, mutta saa vaan 13" niitä toisia oli sentään 15"
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Carcom Oy  Ateho