Samppasport  Futurez

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #150 : 22.01.2014, 08:59:59 »
Jukkaw, kiitos vinkistä, se spiraalilharja rälläkässä toimii erinomaisesti  :)

Tosin sillä lähtee myös se kova ruoste, joka taas toi esiin vähän lisää reikiä ja koska tuo pohjapellin muoto on tuollainen, niin päädyin vaihtoehtoon B ja tilasin uudet lattiapellit tuohon eteen. Ei niistä tarvitse vaihtaa kuin noin 10cm reunasta, mutta ei tuollaista peltiä suorasta väännä minun taidoillani ja olemassaolevilla vehkeillä.

Kävin myös ostamassa sen pistehitsiporanterän ja se on kyllä mahtava väline. Eilinen meni melko harakoille kun joutui tuota käyttistä käydä näyttämässä tarkastajille yms, niin en sitten iltapäivällä ehtinyt kuin vähän jatkaa peltihommia ja tuulettimen moottorin herkistelin, oli vaan hommattuna väärän kokoinen hiilipidike ja sitä kun yritin muokata viilaamalla niin että mahtuisi lokoseensa, niin poikkihan sekin meni, eli tänään uutta etsimään. Voisi samalla käydä hakemassa kuitulaikkoja, ne näyttivät toimivan maalinpoistossa hyvin ja meinasin tankin putsailla tänään. On sitten sekin valmiina kun maalauskuorma lähtee joskus kuukausien päästä  :2funny: Sen meinasin jauheella maalauttaa, samoin kuin etukelkan ja muut mitä muovittomia ja kumittomia alustan irto-osia löytyykään. Taka-akseli pitää maalauttaa ihan perinteisin menoin, kun sitä ei viitsi ihan täysin purkaa ja siellä on niitä stefoja.

Samaisella hakureissulla voisi hakea myös niitä hyyvin ohuita rälläkän laikkoja, niin voi avata noita ehjiä peltejä palkkien kohdalta lattiasta ja saa vielä ne samat pellit hitsattua takaisin paikoilleenkin. On se akkuhappo päässyt ainakin repsikan puolella tekemään jotain pientä sinne sisälle.

Ja VP-autopartsin tilaus on lähtenyt, pakkailevat nyt osasia ja kohta meillä on joulu  S* Automaalit tuli jo ja haisevat nyt tuolla eteisessä. 1,5l auton väristä, 0,5l satiinimustaa, litran verran happopohjaa ja saman verran pohjamaalia. Eiköhän noilla saada lattia maalattua ainakin sisäpuolelta ja ehkä konehuoneenkin pahimmat rosot saa sillä piiloon.

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #151 : 27.01.2014, 19:35:28 »
Se oli tänään jouluaatto, VP:n tilaus tuli

Jouset ja parit tiivisteet jäi uupumaan, niistä laitoinkin jo reklamaation. Mattosarja ja moottoritilan johtosarja tulee muutenkin myöhemmin. Tosin ei niillä ihan hirveää kiirettä ole, sillä hitsaushommat on vielä tekemättä. Jos ensi viikolla pääsisi pistelemään vähän mikkiliimaa  :)

















Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #152 : 03.02.2014, 22:21:12 »
Jouset ja tiivisteet saapui. Nopeaa toimintaa kyllä VP-autopartsilta, lähettivät vielä ilman lisäkustannuksia tilauksesta unohtamani sivulasin kaapimislistan. Tällä viikolla voisi yrittää päästä kokeilemaan mikkiliimausta uuden kaasun kanssa. Tähän asti oon temunnut hiilidioksidin kanssa ja nyt on misonia.

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #153 : 04.02.2014, 13:43:55 »
Moto-lita toimitti ratin. Kyllä on komia  :)

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #154 : 04.02.2014, 17:30:44 »
Huhhuh mikä osapaketti vp:ltä.. Herkullista tavaraa.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #155 : 04.02.2014, 17:59:31 »
Moto-lita toimitti ratin. Kyllä on komia  :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

On hieno ratti, onko oikeaa puuta vai aito puujäljitelmä ratti :)

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #156 : 04.02.2014, 19:39:58 »
Oi oi. Ittekki himoinnu tuollaista rattia. Se on sitten kuin kirsikka kakun päällä.  :P

Ps. Hyvä jos toimi tuo rälläkkälaikka, niin sujuu hommat joutuisasti.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #157 : 04.02.2014, 21:27:29 »
On hieno ratti, onko oikeaa puuta vai aito puujäljitelmä ratti :)

Ihan aitoa puuta, tosin vanerin muodossa. Käsintehty englantilainen ratti, samainen firma teki myös alkuperäiset AC Cobrien ratit yms.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #158 : 06.02.2014, 17:47:06 »
Tänään pääsi rälläkkä irti ja silppusin huonoja kohtia lattiasta.

Kuskin puolen lattiasta lähti vain siivu reunasta. Palkin kohdalle piti tehdä vähän isompi aukko, kun siellä oli pohjalla noin sentin paksuinen hyvin tiivis hiekkakerros. Pikkuisen oli ehtinyt korroosiotakin harrastaa, mutta ei kuitenkaan läpi asti mennyt edes ruuvari. Putsaan vaan hyvin ja vetäsen sinkkiä pintaan. Kuskin penkin kiinnityspisteestä on kadonnut mutteri joskus ja oli korvattuna läpipultilla. Otin siitä palan pois, laitan uuden mutterin siihen ja samalla pääsin näkemään kotelon sisälle. Hyvin kevyt pintaruoste siellä odotti.



kaasupolkimen kiinnityskohta oli myös hapan, joten siihen pitää vaihtaa noin 10mx10cm paikka.



Repsikan lattiassa oli sen verran syviä nuo syöpymät, että päätin vaihtaa vähän isomman palasen.
Noissa korjauspaloissa on noin 3mm matalemmat urat kuin alkuperäisissä pelleissä, kuskin puolelle joutuu hiukan vasaroimaan, että saa kuviot sattumaan, mutta repsikan puolella tulee koko kuviointi uutta.



Laikkasin tuon pellin palkin reunaa myöten siten että vanhat pistehitsit jäivät, mutta uusi pelti jää silti palkin reunan päälle, eikä alapuolelle pitäisi näkyä sauma.

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #159 : 06.02.2014, 22:05:52 »
Ikkunannostimen kuskinoveen tarvitsisi hommata. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi kysellä?
Tässä kuva siitä. Tuo hammasratas hyppii tuossa "kiskossa/jousessa" Meinasin kyllä purkaa tuon ja katsoa mahtaako sille mitään jos vastaavaa ei tilalle löydy, toi on vaan ilkeästi niitattu ja pellillä taivutettu kasaan eli ei kovin helposti purettavaa mallia. Ebaytä kattelin, mutta tuota mallia ei löytynyt, eikä varaosakaupoistakaan moisia löytynyt.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #160 : 23.02.2014, 21:28:13 »
Ei menny niinkuin strömsössä. Aloitin päivän touhuilut vaihtamalla hiilidioksidipullon tilalle Mison pullon ja eikös virtausmittari sitten sanonut ihanasti prööt ja kalvo taisi hajota sisältä. Oli ihan argon/seoskaasumittari. Pitää huomenna käydä kysymässä saako noihin varaosia vai pitääkö ostaa uusi. En kyllä vielä purkanut tuotakaan.

Sitten aloin putsailla kuskin puolen etummaista poikkitukea sisäpuolelta ja eihän se piru ollutkaan kuin hajun paksuinen enää.
Ulkopuolelta ihan ehjän näköinen, vain pari pientä reikää mistä rukari meni läpi



Sisäpuolelta sitten hiukan surkeampi.



Pitää aamusella käydä jossain peltipajalla jos vääntäisivät tuon tilalle vastaavan. Uutta en ehdi tähän hätään tilaamaan mistään ja tuon taivutus ei kanttikoneella ole mikään ongelma. Ongelma on vain kanttikoneen puute  ;D

Josko huomenna pääsisi jo laittamaan autoa kasaanpäin.....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #161 : 24.02.2014, 22:28:55 »
Nyt se alkaa menemään jo kasauksen puolelle, ekat pellinpalat sain hitsattua paikoilleen. Tuossa oli se alkuperäinen mutteri revennyt joskus irti ja korvattu läpipultilla. Otin palan irti, että näin samalla tuon toisen palkin sisäpuolen kunnon, se oli hyvä. Palaan hitsasin mutterin ja siihen tulee vastaava kuusiokolopultti kuten muissakin. Ja vieressä pieni ruostereikä, jonka täytin hitsaamalla.



Uusi maski ja mison-pullo. On muuten aika paljon helpompaa hitsata tuon misonin kanssa kuin vertaa aiempaan hiilidioksidiin. ja oikein mukavaa hitsailla automaattimaskin kanssa, on ihan joka euron arvoinen.



Paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa teetin tuon palkin, kun ei itseltä löysy kanttikonetta, eikä 1,5mm peltiäkään. Itse sitten taivutin päät ja siirsin tunkinkorvakkeen vanhasta. Sisäpuolelle vedin sinkkiä.



VP:ltäkin ilmoittelivat että parin viikon sisällä olisi johtosarja ja mattosarjakin valmiit. Vielä ei ole tullut osapuutteita eteen, mitä voisi samaan pakettiin laittaa. Todennäköisesti niitä löytyy vasta kun on kasaus meneillään.

Kuulin talvimiitissä, että hämeenlinnassa on joku joka purkailee noita pyhimyksiä ja myy osia. Olisikohan kellään tiedossa miehen yhteystietoja? Se talvimiitissä vastaavalla ESsillä käynyt oli onnistunut hävittämään puhelinnumeron.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 22:37:01 kirjoittanut A.J.H »
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #162 : 23.03.2014, 12:34:14 »
Huh, että olikin lukemista, kun en ollut ennen tätä huomannut 8) Hieno auto ja mahtavasti kuvia kaikista vaiheista. Suvussa liikkuu 61-mallinen Pyhimys, joten tutun näköisiä paikkoja löytyy :pomo:
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #163 : 06.04.2014, 22:42:43 »
Auto edistyy kun vaan saa aina välillä sen vapaan illan tahi päivän. Pomolle oon yrittänyt sanoa että voisin ihan hyvin pitää viikon vapaata, mutta se aina keksii jotain hommia.... No silti parina iltana viikolla ehdin talliin touhuamaan, tuloksena lanka paloi, pari pientä tulipalon alkua ja tietysti rikkinäisiä työkaluja. Ostin aikoinaan Ferm merkkisen Dremel-kopion ja siihen ison laatikollisen kaikenlaisia hiomis yms "teriä" nyt alkaa se laatikollinen teriä olemaan vähissä ja niin on myös itse laite. Pari kierrosaluetta enää löytyy koneesta. On muuten pirun kätevä monissa pienissä paikoissa kun ei tuo kompura jaksa oikein pyöritellä vinkuja niin pitkiä aikoja kuin hiomiseen tarvitsisi.

kilkuttelua vaati pakottaa tuo pelti muotoonsa


Se vaadittu 3mm tuli kyllä täyteen kun ensin hitsasi noi korkeat kohdat pisteillä kiinni ja vanerista tein jigin alapuolelle ja sen nostin hydraulisella tunkilla kohdalleen ja pieksin lekalla ja vasaroilla kunnes mitta oli kohdallaan ja heppasin kiinni



Sen jälkeen vaan pisteitä sen verran tiheään että sauma syntyi. Vielä en ole oppinut hitsaamaan peltiä niin, että saisi saumalla vedettyä.



Kaasupolkimen altakin oli pelti hävinnyt ja se vaati jo pieniä ponnisteluja saada hitsattua, sillä alla menee bensa ja jarrulinjat. Laitoin väliin sammutuspeitteen palan joka tuntui palavan joka kerta kun sai hitsipisteen aikaiseksi... Pitänee hommata uusi, tai sitten se pohjassa ollut maalinpaksuinen pohjamassa syttyi. No paineilmalla niitä sammuttelin ja jäähdyttelin ja sain kuitenkin senkin kohdan hitsattua.



Ensi viikolla pitäisi yrittää saada vielätuon lattian reunan pisteet alapuolelta hitsattua. Sitten pääsee kääntämään auton ja keskittymään repsikanpuoleen ja alustaan.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #164 : 09.04.2014, 21:31:08 »
Eilen sain illalla lattian pistehitsit vedettyä ja samoin akkulaatikon happamat pellit vaihdettua. Ehkä olisi ollut fiksumpaa vaihtaa koko loota...



Vanhus pääsi ulkoilemaan ekaa kertaa tänä vuonna, mutta toivottavasti ei viimeistä...


Samalla kun auto oli pihalla, avasin repsikan puolen helman mätäkohdat


ja löytyihän sieltä reikiä ja kiva kittikepponenkin  ;D





Ja samalla tuli todistettua että amerikassa on ainakin yksi hitsauskonekin, tuohon on ihan oikeasti hitsattu korjauspala joskus, joka tosin on jo mätä...


Tämän jälkeen työnsin auton takaisin talliin ja nostin pukeille


Sillä seurauksella että siitä putosi sekä etu- että taka-akseli.



Ja ne aiemmin ihmetystä herättäneet takaiskaritkin putosivat. Merkkiä en vielä löytänyt.


Ja melkein yhtä hieno moottorinkannatin kuten kulmamiehellä  :2funny:
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Autoracing  KL-varaosat