RallyBaron  Samppasport

V70R vm.2004

  • 48 Vastauksia
  • 21397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
V70R vm.2004
« : 31.12.2014, 01:02:23 »
Jos nyt tännekkin kirjottelis omasta käyttiksestä hiukan stooria.
Elikkäs autona 2004 vuoden metsku harmaa v70R suomi auto, ollut vissiin kolmella omistajalla ennen minua. Edellisen omistajan rahat ja mielenkiinto varmastikkin loppunut kesken kun sen sortin patentteja joutunut korjailemaan että oikein kauhistuttaa. =) Ostin auton keväällä 2014 Herttoniemestä liikkeestä. No perus vikaakin löyty mutta kauppoihin päästiin kun hinta laski heti myyjän toimesta sopivaksi. =) Ensimmäisenä sai vaihtaa TRW:n kallistuksen vakaajan koiranluut joka nurkkaan. Moottorin ylin taka tuki kumikin vaihtu powerflexin polyuretaaniseen samoin kuin vaakatasossa olevan moottorin kannake käikäleenkin powerflexeihin. Jakopään hilut oli juuri vaihdettu liikkeen toimesta atoylla hertikassa. Ilmansuodatinkin tuli vaihdettua ihan tarvike mahlen käikylään. Raitisilma filtterikin vaihtui aktiivihiili sutimeen kun vanha oli ollut ties kuinka monta vuotta paikoillaan. Etuvalojen pyyhkijöiden sulatkin saivat vaihtua, samoin tuulilasin sulat valeon extreme silencioihin. Rekkarikilven valotkin vaihtuivat Super kirkkaisiin valkoisiin ledeihin, myös parkki tuikut ja peilien saattovalot. Öljytkin tuli vaihdettua castrolin magnatecheihin ja sutareita tuli 3-pack ipd:ltä. Samoin magneettinen öljyproppu ja nippu alumiini tiivisteitä tulevia öljynvaihtoja varten. Edge sporttia oli ennen ollut suosituksien mukaan mutta tuntui turhan litkuilta jo huoltoa todennäköisesti kaipaavan ahtimen puolesta. Nyt on öljyt pysynyt hyvin koneessa vaikka kenkää katiska saa päivittäin. Käsijarrukengätkin tuli motonetistä haettua asennussarjan kera! Eipä sieltä juuri muuta saanutkaan kuin sutimet ja kengät. =) Tcv venttiilikin tuli ipd:ltä ja vaihdettua vanhan kuppasen pierpurgin tilalle. Ovien lukitusnuppien nupitkin tulivat ipd:ltä alumiinisina kehysrenkaineen asennettua paikoilleen. Halvannäköiset muoviset saivat siirtyä arkistoon. Sitten alkoikin ahtoputkien läpikäyminen ja olihan siellä kaikki pannat löysinä ja osa letkuista vaihdeltu mallia puutarha letku! Ei muutakun Doc-Powerilta 3-kerros vahvistettua ja 7-kerrosvahvistettua silikooni letkua kainalot täyteen ja askartelemaan. =)
Itse olen nyt 14tkm autolla ajellut ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Vaikka autoa onkin saanut ropailla ja puunailla iltoja, niin olihan se ostaessa jo tiedossa ettei se jää vain käyttikseks. Kaikkea pientä on tullut hommailtua kun lompakossa on vaan ollut löysää!
kesävanteina on 17" pegasukset joissa oli loppuun ajetut 8 vuotta vanhat nokian z kumekset. Talvivanteina taas oli 18" pegasukset 245/40/18 contin kitkoilla jotka oli ajettu aivan lisuiks, tietysti!  :idiot2: No rengas asentaja kaverilla kuin tarkoituksella iski isojen vanteiden vimma hondansa kanssa niin siltä jäi ylimääräsiks 18" contin sport contact vitoset. Kerkeshän ne olla sen kiesin alla 100km. Ja piti saada jo 19" valssit coupe accordin alle! No muutamalla vihreellä rahalla sai pränikät renkaat asennettuna ja itelle 18" pallot alle niin eihän siinä voinut kun laittaa kättä taskuun!  ;D Talvi vanteiks sitten jäi kuppasemmat 17" pegasukset joihin kietastiin contin 6 kitkat päälle reilu kuukaus sitten.  :)
Duunissa odottelis uudet black diamondin reijitetyt ja uritetut etulevyt ja palat asennusta, kun vaan sais aikaseksi.
Sunnuntaina päätti hukkiksen kello ilmeisesti jumiutua täydessä vedossa kakkosella ja sen seurauksena ahto piikki ja jumalaton tussaus! no auto hinurilla hertsikan sinisen pihaan. Maanantaina olivat ottaneet auton pukille ja tutkiskelleet 4 tuntia, mittailleet ilmassamittaria sun muita sähköjä kun herjas liiallista ilmamäärää! No asentaja oli todennut mittarin ehjäks ja jatkanut potilaan tutkimista ja löytänyt välijäähdyttimen päädystä pullistuman ja että sieltä puuttuu pala! Vakio välijäähy saattas saapua ruotsista ehkä 12.1.2015! No perkele vakuutusyhtiö korvaa vaan viideks päiväks auton, ni pakkohan se on saada nopeammin kuntoon! Ei muutakun nettiin ja soittelua tutuille. Yksi saabi harrastaja sitten ilmotti ruotsissa olevan firman DO88.se ja sieltähän löytyy alumiinista viri väläriä hyllystä! No onneksi toisena äidinkielenään ruotsia puhuva duunikaveri vieressä ja ei muutakun soittoa rakkaaseen naapuri maahan. Kyselyjen jälkeen selviää että on bolt-on osa ja jos tilaat ennen klo.16.00 niin kerkee vielä tän päivän kuorman kyytiin. Maanantaina pitäis kennon olla hyppysissä.  :) jäihän se maksamaan 480euroa posteineen mutta orkkis ois kustanatanu 350euroa ja toimitusaika noin kolme viikkoa.  >:( Tulihan sitä sitten Doc-Powerilta haettua forgen hukkaportin kellokin samaan konkurssiin. Ei pitäs ahtojen enää temppuilla!  :pomo: 
« Viimeksi muokattu: 31.12.2014, 18:48:58 kirjoittanut JoonasH »
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #1 : 31.12.2014, 01:59:01 »
Lukkonupit
Tingeltangelia
Uutta kesätassua alla kesämeiningeissä
Iltakuvaa
« Viimeksi muokattu: 31.12.2014, 18:51:04 kirjoittanut JoonasH »
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #2 : 31.12.2014, 18:14:55 »
Tänään tuli haettua auto pois biliasta.  :) 450euroa makso neljän tunnin tarkastelu.  ::) tosin oli ne poijjaat mittaillukkin bensa järjestelmän toimivuuden ja paineet ja suuttimet. Ilmamassa mittarikin oli mitattu. Sytkäpuoli mittailtu. Lambdat mitattu. Ja ties mitä kaikkea, sain kyllä kaikki käppyrät mitatuista kohteista ihan pyytämällä.  :) Ilmamassa mittarin liitin irtonaisena auto käynnisty normaalisti ja pystyi ajamaan parkkihallista pihalle lavetille kyytiin. Tosin ei paljon väännöistä ollut tietoa kun välärissä kananmunan kokoinen reikä!  ;D Auto saanee maanantaina ruotsista uuden viilentimen. Uus forgen hukkiksen kellokin tuli hommattua vanhan kuppasen orkkis paskan tilalle. Samaan syssyyn tuttu myllyttelee auton ja nyppii liima tsydeemillä pari pientä painaumaa takakyljestä jotka häiritsevät omaa silmää.  8)

« Viimeksi muokattu: 31.12.2014, 18:52:00 kirjoittanut JoonasH »
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #3 : 31.12.2014, 18:56:27 »
Korjasin noi sun kuvat, nyt ne näkyy  :hello: Kannattaa ottaa tuolta photobucketin asetuksista "Link back to albums" tjsp. pois niin kuvia klikatessa suuremmaksi ei päädy sun photobucket-sivulle  :) Ja kuvien linkkaamiseen tänne kannattaa käyttää photobucketissa kuvan vieressä olevaa "Share links"-laatikon IMG-vaihtoehtoa, pitäisi toimia suoriltaan ;)
Ja ihan siistiltä vaikuttaa ärrä O0

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #4 : 01.01.2015, 11:45:08 »
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #5 : 01.01.2015, 22:49:57 »
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Moi. Ahdin on vissiin jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kun ei se ainakaan vakio ole. =) joku garretti siellä möllöttelee mutta kun ei oo tyyppikilpeä ollenkaan niin en oo sen enempää sitä tutkaillut. Onhan tuossa ahtimessa kyllä nuo AR-arvot kyljessä että kun jaksas käydä alan puljussa niin varmaan sanoisivat heti että mikä puhallin nykyinen on. Tällä hetkellä autossa kiinni down-pipe, putkisto down-pipesta taakse asti, Forgen by-passi, Vissiinki suuttimet ainakin väristä päätellen ja jonku softaus. Ei vaan tietoa kenen! =) Tutulla kanssa noi kepukat joilla saa oiottua noita lieviä painaumia joita kaks löytyy. Muut eivät niitä ees ite huomaa mutta häiritsevät itseäni. =) Pitäneis varmaan keväämmällä saada auto rullille uuden coolerin ja hukkiksen kellon kanssa ni näkis mitä sieltä irtoo ja mitä tehdä softaukselle/ säädöille. Ihan kivasti tuo sysää jo nyt käyttikseks. =) Laatikko tietty rajoittaa hivenen tuota kutittelua! =)
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #6 : 01.01.2015, 22:53:44 »
Korjasin noi sun kuvat, nyt ne näkyy  :hello: Kannattaa ottaa tuolta photobucketin asetuksista "Link back to albums" tjsp. pois niin kuvia klikatessa suuremmaksi ei päädy sun photobucket-sivulle  :) Ja kuvien linkkaamiseen tänne kannattaa käyttää photobucketissa kuvan vieressä olevaa "Share links"-laatikon IMG-vaihtoehtoa, pitäisi toimia suoriltaan ;)
Ja ihan siistiltä vaikuttaa ärrä O0
Kiitoksia. ei näköjään puhelimella tullu tekstit näkyviin! =( Jonku hetken tappelin noiden kuvien kanssa eivätkä suostuneet näkymään! seuraavaksi koitettava neuvoillasi. =)
Kesäksi jos sais BBS:än ck:t tai ch:t 19" alle niin alkas olee ryhdissään. Tietty joku etupuskurin lippakin ois jees mutta ei oikeen löydy kuin jenkkilästä ja maksais niin pirusti tänne!
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #7 : 01.01.2015, 23:15:37 »
Tarvii kyllä vähän ihmetellä, että on viittitty vakio turbokin jo vaihtaa pois yms muut modit.
Automaattihan tämä vissiin oli niin ei varmaan kauheen pitkäikäinen?
Paljonko tällä on ajettu?

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #8 : 01.01.2015, 23:58:26 »
Tarvii kyllä vähän ihmetellä, että on viittitty vakio turbokin jo vaihtaa pois yms muut modit.
Automaattihan tämä vissiin oli niin ei varmaan kauheen pitkäikäinen?
Paljonko tällä on ajettu?
Varmaan orkkis ahdin ollu tiensä päässä niin vaihdettu siks. Tiedä häntä. 200tkm. tuli justiisa mittariin.
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #9 : 02.01.2015, 13:11:15 »
Hieno peli.
 Oletko suunnitellut tehon lisäystä enemmänkin. S60ärrään helppo konsti saada 400 heppaa, uskoisin että toimii myös v70ärräs. Turbon vaihto ja karalan softa. Muuten täysin vakio kokoonpano. Ja toimi hienosti. Kuulemma parempi kuin 400 hp saksalainen vaparikasi. Jos turbon joutuu huoltaa/vaihtaa, samalla olisi helppo päivittää ärrän tehot.

Oletko mistä päin. Voin auttaa nuo kolhut ylös taikasauvoilla. Tuo liima ei ole aina yhtä tarkka kuin sauva, vaikka toimiikin välillä taianomaisesti.
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
S60 T5

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #10 : 02.01.2015, 13:32:29 »
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
Näinpä. Ja kyseessä kuitenkin käyttöauto jota parannellaan sitä mukaan ja fiiliksellä kun itteä huvittaa.
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #11 : 02.01.2015, 14:04:53 »
Pakko kyllä puuttua tähän "helposti" kohtaan, mikä on sun mielestä helposti? 400hp vaatii suuttimet, isomman B-pumpun, putkisto, turbo ja softaus. No joo ei toi nyt vie paha oo mut sit jos paketin halutaan kestävän kauemmin kun 1000km koska R:ssä on 83mm poraus, vaaditaan joko 81mm porauksella oleva lohko tai darttonit. Samalla tarvis vaihtaa kierto kanget ja kytkin. Näistä ärristä on taittunu kankia ihan pelkällä lastulla ja lohkot porsii ilmankin sitä lastua. Sit kun päästään vie siihen et kyseessä automaatti ja neliveto versio niin 400hp on kaikkee muuta kun "helposti" saatavissa.
tuota noin, meneekö vanha ja uus ärrä sekasi? tässähän on vahvemmat kanget ku esim t5lohkoissa, kankien puolesta 400hv pitäsi kestää, lohkokin tuon kohtueella kestää, että en usko tuon koneen olevan se eka jarru tuolle teholle. onhan näihin saanu evolveltakin 450hv kittiä..
LH&ostrich

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #12 : 02.01.2015, 14:14:55 »
tuota noin, meneekö vanha ja uus ärrä sekasi? tässähän on vahvemmat kanget ku esim t5lohkoissa, kankien puolesta 400hv pitäsi kestää, lohkokin tuon kohtueella kestää, että en usko tuon koneen olevan se eka jarru tuolle teholle. onhan näihin saanu evolveltakin 450hv kittiä..
Ei mene uudet ja vanhat ärrät sekasin. Uudessa ärrässä on 83mm paska lohko jossa halkee sylinterin putket. Kanget samaa vapputinaa mitä muissa uusissa 5-mukisissa. Saahan tähän vaikka 600hv mut asia on sit taas se kuinka kauan se kestää  :D

Niin ja kaverilla oli 420hp s60R mihin oli vaihdettu 2x kulmavaihde kun ne ei vaan kestä...

Kantsii selvittää auton edelliset omistajat ja ruveta vaan kylmästi soitteleen et kuka on turbon vaihtanu ja missä softattu (jos edes on softattu >:D)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2015, 15:02:47 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #13 : 02.01.2015, 15:04:09 »
olkoon sitten niin...
LH&ostrich

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R vm.2004
« Vastaus #14 : 03.01.2015, 00:32:00 »
Pakko tunnustaa etten tiedä muista mutta ollut tallilla samaan aikaan volvon kaa mihin oli vaihdettu vain turbofirman rakentama turbo alkuperäisellä pakosarjalla.  Jyväskylässä käytetty säädettävänä ja penkissä. Tehoa oli saman verran kuin Bmw M5 vaparikasilla. Tallilla vaihdettiin vielä suhinaventtiili konehuoneeseen.  Enkä ole nähnyt penkkipaperia. Uskon poikien sanaan kun kehuivat et toimi hienosti. En tiedä kuin kauan kesti. Eiköhän tuo kesto riipu myös käyttäjästä 8)

Kerran juttelin sinisen tiskin ison herran kanssa joka kertoi kuulleensa isolla pajalla juttua et tuota ärrää olis kehitysvaiheessa kiusattu radalla testeissä aika kovilla tehoilla ja haettu rajoja. Kestänyt kuulemma reilusti isompia tehoja kuin tuo 300 hp. Tuolla tehoilla kuskissa vika jos saa koneen rikki.
Kuulemma ;)
« Viimeksi muokattu: 03.01.2015, 00:36:33 kirjoittanut Neverbe4 »
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

 

Ateho  Elekma